Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en håpløs omtale av en kongebil. :evil:

Såklart er ikke supermyke Nokian piggfri den beste kombinasjonen med 580Nm.

Skrevet

Dette har jeg hardt for å tro.. Har selv kjørt 335d coupe en del ganger (både med sommer og vinterdekk) Denne har i tillegg ASC oppgradering som gir den rundt 320hk og rett under 800nm (Ikke diskuter tallene her, finnes allerede en tråd på dette)

Med vinterdekkene blinker den gule lapa ganske aktivt til tider ja. Men at den blinker så mye som han karen her prøver å få fram tar jeg med en klype salt.

Når jeg kjørte normalt og gidde på litt innimellom var det ikke noe lys og se hos meg hvertfall. Og dette med HELT nye piggfri dekk med fullt i silikon. Men, når du legger vekta på høyrefoten er det klart den vil lage litt rabalder.. Er vel egentlig bare logisk det med dette dreiemomentet..

Tror nok at han her har en relativt tung høyrefot ut i fra det jeg leser her og har erfart selv.

Skrevet
Haha..Hva med å ta sertifikatet først?

?

+1

Hele poenget mitt er at enten må det være noe galt med bilen, ellers så kan ikke denne sjåføren kjøre - om han ikke greier foreta filskifte påfølgt av "helt normal" akselerasjon, uten at bilen begynner å spinne...

Kan sette +1 på Sørengs innlegg fra min side :)

Skrevet

Noe sier meg at han kjører en skamdau bensinbil til vanlig. 335d drar godt, men er ikke SÅ heftig.

Skrevet

Angående piggfritt å nm så er ikke det en bra kombinasjon.

gikk fra 285/25-20 sommerdekk til 225/45-17 piggfritt, å den lampen blinker ganske så aktivt om du er planter høyre benet i bunn ved vått føre.. tilogmed på min 320D..

Skrevet
På E18 en helt vanlig høstdag med noen plussgrader i luften og tørr asfalt blinker plutselig lampen i det jeg foretar en helt udramatisk hastighetsøkning i forbindelse med et filskifte. Du ønsker rett og slett ikke at bilen du kjører forteller deg at den nå må jeg hjelpe til fordi bakhjulene glipper mens du selv ligger i hundre i en manøver som i utgangspunktet er totalt ufarlig.

han har ikke tenkt på at det kanskje var tractioncontrollen som slo inn da? Og ikke antispinn? 335d er sprek altså, men den slipper ikke på bakhjulene i 100 km/t ved pådrag.. :lol:

Skrevet

Jeg kan ikke skjønne at denne artikkelen stemmer. Jeg har samme dekk på min E34 540iT og har 400 Nm ved 4500 omdr. I 2. gir og full gass på vått føre og 2-5 +grader er det fortsatt grep. Han må kjøre usedvanlig aggressivt for å få til det han beskriver i artikkelen.

Skrevet

Han har nok en meget tung høyrefot ja!

Den forbikjøring/filskifte-manøveren han beskriver skal jo ikke føre til hjulspinn, med mindre man klutsjer og trykker gassen i bånn, for så å bråslippe klutsjen hehe;P

Nei det er nok en som fikk sitt første møte med Bayerske krefter, som kun er vant med japse-krefter til vanlig...

Skrevet

Hele poenget mitt er at enten må det være noe galt med bilen, ellers så kan ikke denne sjåføren kjøre - om han ikke greier foreta filskifte påfølgt av "helt normal" akselerasjon, uten at bilen begynner å spinne...

Kan sette +1 på Sørengs innlegg fra min side :)

Ja, haha. Men nå er han sikkert sånn standard oslo sjåfør som alltid skal ligge først i køa og kjører med gassen å bånn hele tia. Men som sagt, må jo le av overskrifta da. Driftingbil for familien :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...