Gå til innhold

Hvilken dato passer for folket?  

48 stemmer

1. 1. Hvilken dato passer for folket?

• Søndag 7 Juni 09
      13
    • Søndag 14 Juni 09
      8
    • Søndag 21 Juni 09
      19
    • Søndag 28 Juni 09
      9

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kan en ikkje si att en ikkje kjenne dem da? :P:roll:

Jo, det går an å prøve på den.:) Problemet er at hvis disse som man ikke kjenner preger treffet for mye, kan det bli vanskeligere å vinne goodwill fra nærmiljøet og interesse fra de ordentlige entusiastene ved et evt. senere treff.

Derfor er innspillet fra J. Hofstad veldig sentralt, siden det er viktig å gi et signal til dem som kan tenke seg å reise langt om hvilket treff man har tenkt seg. Problemet oppstår hvis f.eks. entusiaster som har brukt flere tiår på å pusse opp en E21, får inntrykk av at de er for "gamle" til å delta, eller hvis noen unge bilinteresserte føler bilen deres ikke er fin nok.

Husk også at Åndalsnes har sett en kraftig stigmatisering av BMW-eiere i det siste, der endel mener at BMW er roten til alt vondt - samtidig som noen bilentusiaster kan tenke seg en høylytt organisert motdemonstrasjon mot stigmatiseringen.

En løsning på hele problematikken kunne være å arrangere hele treffet utenfor selve sentrum. Treffet ville være minst like attraktivt for tilreisende, samtidig som den kunne vært en markering mot anti-BMW folket, bl.a. siden næringsdrivende i sentrum ville gå glipp av salg til treff-deltagerne.

Samtidig ville man få mer tid til å kjøre favorittbilene i Norges peneste omgivelser.:D

• Svar 487
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Nå er ikke jeg fra Nes da, men jeg kan liksom ikke forestille meg at det skal gagne noe biltreff, uansett hva slags, å trekke det inn mot sentrum.. Er jo nok av store oppstillingsplasser i utkanten. Så slipper jo kanskje dere arrangører å bekymre dere mer enn nødvendig over folk som på død og liv må svi av litt gummi etc... Skal vel ikke mye slikt til før det kommer i avisa.

Skrevet
Sitter jo her å tenker Åndalsnes Canping jeg da.

God plass og meget vakkert :)

Det høre ut som et lovende forslag - ligger pent til, nært vannet - men samtidig lunt og skjermet.:)

Her er noen bilder jeg fant i en annen tråd av noen andre bilentusiaster som møttes på samme sted::)

a65z35nac34gp0mts8uc.jpg

nbz1fkt8xx6cmn0pr8kf.jpg

På det siste bildet ser vi forøvrig en Borgward - et merke som indirekte hadde stor betydning for BMW skjebne tidlig på 60-tallet (evt. omvendt, hvis du vil...).

Skrevet
Kan en ikkje si att en ikkje kjenne dem da? :P:roll:

Jo, det går an å prøve på den.:) Problemet er at hvis disse som man ikke kjenner preger treffet for mye, kan det bli vanskeligere å vinne goodwill fra nærmiljøet og interesse fra de ordentlige entusiastene ved et evt. senere treff.

Derfor er innspillet fra J. Hofstad veldig sentralt, siden det er viktig å gi et signal til dem som kan tenke seg å reise langt om hvilket treff man har tenkt seg. Problemet oppstår hvis f.eks. entusiaster som har brukt flere tiår på å pusse opp en E21, får inntrykk av at de er for "gamle" til å delta, eller hvis noen unge bilinteresserte føler bilen deres ikke er fin nok.

En løsning på hele problematikken kunne være å arrangere hele treffet utenfor selve sentrum. Treffet ville være minst like attraktivt for tilreisende, samtidig som den kunne vært en markering mot anti-BMW folket, bl.a. siden næringsdrivende i sentrum ville gå glipp av salg til treff-deltagerne.

Samtidig ville man få mer tid til å kjøre favorittbilene i Norges peneste omgivelser.:D

Ja, du sier noe her :) For min del er det ikke ett must å møtes i sentrum da, det var bare for å sette et utgangspunkt liksom, her er det rom for ønsker å diskusjoner om det meste :) Men vist det er sånn att det er mest innteresse for å svi av gammel vintergummi så er det andre plasser å andre dager/netter en kan gjøre sånt her ;) Slik jeg ser det så er det ingen som er verken for gamle eller for unge, en orginal e21 syns jeg er finere enn en e36 med full rieger :) Nå kommer jo alt ann på hvor gjennomført disse eventuelle bilene er da :P Går en del blanda drops her på plassen også :P;) Jeg føler igrunn att bilen min forsvinner i mengden med fine biler på plassen her, men er ikke kviasam for å vise den fram alikevell :D:oops:

Skrevet
Nå er ikke jeg fra Nes da, men jeg kan liksom ikke forestille meg at det skal gagne noe biltreff, uansett hva slags, å trekke det inn mot sentrum.. Er jo nok av store oppstillingsplasser i utkanten. Så slipper jo kanskje dere arrangører å bekymre dere mer enn nødvendig over folk som på død og liv må svi av litt gummi etc... Skal vel ikke mye slikt til før det kommer i avisa.

Ja, her har du rett :) men hadde vert arti med en lang lang rekke gjennom sentrum ett par runder alikevell :) Her på stedet kommer det meste i avisa, folk har for lite å tenke på virker det som :(

Skrevet
Ja, her har du rett :) men hadde vert arti med en lang lang rekke gjennom sentrum ett par runder alikevell :) Her på stedet kommer det meste i avisa, folk har for lite å tenke på virker det som :(

Det er min oppfatning at distriktet mellom Romsdalen og Geiranger er noe av det første en utenlandsk turist bør se av Norge - og at det derfor er perfekt til et sommertreff for bilentusiaster.:D

Men Åndalsnes sentrum.... - det er ikke særlig spesielt, altså. :roll:

Men selvsagt, det er ingen ting i veien for at fastboende bilentusiaster kan komme sammen hver eneste helg ellers i året og kjøre runde på runde i sentrum. :D:D

Skrevet

For å vende tilbake til debatten om tidspunkt for et slikt treff: Jeg har begynt å lure på om en av de to siste helgene i juni kan være et godt valg. Ok, turistsesongen er kommet litt mer i gang, men samtidig er det større sjanse for at de som evt. leser til eksamen kan være ferdig før de deltar på treffet - og på samme måte kan entusiaster med barn la disse få være med uten å tenke på skolen i dagene etterpå. I tillegg er sommeren kommet lengre i Trollstigen, og man kan vel håpe på mer stabile sommertemperaturer i lavlandet også.:)

Men hvis interessen er tilstede fra dem som bor et stykke unna; hadde det vært en idé med et lørdagstreff i stedet for søndag? Da får de som kjører et stykke sjansen til å reise oppover eller nedover fredag kveld, være med på treffet lørdag, overnatte til søndag og reise hjem i fred og ro da. Samtidig slipper man at mange må forlate treffet tidlig for å begynne på den lange veien hjem. På denne måten kan også langveisfarende - hvis disse virkelig er seriøse på at de har lyst til å komme, hallo, har dere det?;) - sjansen til å være med uten å måtte ta seg fri på en ukedag.:)

Skrevet
Interessante for meg er å parkere og treffe dere og "skryte" litt.

Derfor er det vel lurt å finne et litt tiltalende sted å parkere. Turen opp til Trollstigen er heler ikke særlig lang, men flott for en kortesje, pluss at hvis den blir lang nok, kan man se ned eller opp på bilene som kommer etter eller kjører foran.:)

Jeg ser at kjøretiden fra Trondheim ti Åndalsnes er oppgitt til ca 4 timer.

For andre som er interesserte, tar det også 4 timer fra Lillehammer, og 4 timer fra Førde.;)

Skrevet
Interessante for meg er å parkere og treffe dere og "skryte" litt.

Derfor er det vel lurt å finne et litt tiltalende sted å parkere. Turen opp til Trollstigen er heler ikke særlig lang, men flott for en kortesje, pluss at hvis den blir lang nok, kan man se ned eller opp på bilene som kommer etter eller kjører foran.:)

Jeg ser at kjøretiden fra Trondheim ti Åndalsnes er oppgitt til ca 4 timer.

For andre som er interesserte, tar det også 4 timer fra Lillehammer, og 4 timer fra Førde.;)

4 timer fra Lillehammer?? Si 3 så er jeg enig :wink:

Forøvrig så ser jeg helt klare fordeler ved å arrangere et slikt treff på en lørdag fremfor en søndag. Da spesielt om det virkelig er interesse fra langveisfarende. Det er som J.Hofstad sier det. Det føles litt meningsløst å kjøre i mange timer bare for å kjøre enda mer, for så å kjøre rett hjem.

Skrevet

Dere har gode ideer, så ja, kanskje vi rett og slett kaller det lørdag :)

Sparke dekk og juge litt er jo mye av poenget med et treff, så jeg tror det her vil kunne bli rett flott :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...