Steffen Røssland Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 når bilen står på tomgang så går den opp og ned på ca 700-900 omdreininger, så smeller det ut av filteret.. er det tomgangsregulator som er ødelagt, eller kanskje LMM? skal trådene i LMM gløde visst den er i orden? og så tuller bremsekraftforsterkeren seg litt.. slutter å virke av og til, når eg trør inn clutchen så slutter den helt... hjelper det å lufte?
Haug530D Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 Kan være så mangt, trådene skal gløde ja, det hjelper nok ikke å lufte for å få bremsekraft forsterkeren til å virke, den har heller ingeting med cluchen å gjøre, er ikke clutch pumpen du tenker på?
Steffen Røssland Skrevet November 10, 2008 Forfatter Skrevet November 10, 2008 hmm.. da er vell den ødelagt siden di ikke gløder da.. merkelig, for bremsekraften forsvinner helt med en gang clutchen er inne :S
Olelink Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 hmm.. da er vell den ødelagt siden di ikke gløder da.. merkelig, for bremsekraften forsvinner helt med en gang clutchen er inne :S den skal kun gløde i noen sek etter at du har slått av tenningen, ikke mens motor går.
olew Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 hmmm motoren jager på tomgang og og bremsekraftforsterkern tuller... riiiiiiimelig sikre tegn på vacuumlekkasje en plass vil jeg påstå da...
Olelink Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 hmmm motoren jager på tomgang og og bremsekraftforsterkern tuller... riiiiiiimelig sikre tegn på vacuumlekkasje en plass vil jeg påstå da... ja det går vel ett par slanger fra insug og ned til bremsekraftforsterkern, sjekk dem
jensemann23 Skrevet November 10, 2008 Skrevet November 10, 2008 d går 1 slange fra bkf ned til innsuget. jeg ville nok ha sjekka den! Det er forøvrig en "connection" mellom clutch og bremsekraft. Begge er forsynt med bremsevæske fra samme tanken.. men vet ikke hvordan det er koblet. sikker på at det er nok bremsevæske?
Steffen Røssland Skrevet November 11, 2008 Forfatter Skrevet November 11, 2008 hmm, visst det går slange fra innsug til bkf så er det godt mulig det som er feilen ja skal sjekke senere i dag
crazy2be Skrevet November 11, 2008 Skrevet November 11, 2008 jaging er eit kjendt fenomen visst du har "powerfilter" på m50 maskin, virker som du har de siden de "popper" ut av filteret. som nevnt tidligere sjekk vacuum slangene
Steffen Røssland Skrevet November 11, 2008 Forfatter Skrevet November 11, 2008 har sjekket slangen som gikk fra innsug til bkf, men det var ingenting galt med den.. er det andre slanger som kan gjør dette? skal koble den til diagnosemaskinen en gang i uka tenker eg jaginga på turtal er jo ikke krise egentlig.. men det at bremsene svikter som bekymrer meg litt
Steffen Røssland Skrevet November 13, 2008 Forfatter Skrevet November 13, 2008 koblet den til datan i dag, men fant ingen feil.... trur motoren skulle hatt seg en god overhaling
Haug530D Skrevet November 13, 2008 Skrevet November 13, 2008 Er det tomgangsmotor/regulator så har jeg det: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=96538 Dersom du har 3 pins tilkopling på din.
Steffen Røssland Skrevet November 13, 2008 Forfatter Skrevet November 13, 2008 har ikke sjekket tomgangsregulatoren enda.. skal gi deg en lyd visst jeg vil ha den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå