Gå til innhold

E30 "M3" prosjekt avd. Sunnfjord - S50B32


G-RACING
 Share

Anbefalte innlegg

Spedoen på bilen min funket med den diffen. Det der må ha skjedd da diffen ble overhalt. derfor bladene er litt bøyde og ett er knekt er pga det ikke er lett og ta av spedo blekket utn og bøje det for det sitter med presspassning. Prøv diffen og jeg garantere att du blir fornøyd. Jeg kjørte da bilen min inn i garasjen med den diffen den dagen jeg demonterte den. Og det var ingen ulyder eller no da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jula er over, og litt har skjedd sidan sist. Taket er no kappa, eg den nye takplata er tilpassa og klar til insetting. Gjorde eit forsøk på å sette den i igår, men motstanssveisen ville ikkje ta. Forhøyrte meg med eit opprettingsveksted og fekk ambefalt å bruke karosserilim i tillegg til sveisen. Men sveisen nådde ikkje gjennom og hefta. Kanskje nokon har tips å komme med?

Litt bilder:

Før:

dv9cw9g7qtatu0fer60j.jpg

Etter:

g5k9t5v4ztqgq6z3vwgz.jpg

oz7bzpicbaeh7pg9bcll.jpg

Det nye taket, ferdigskrella:

c5aamggnpwbewqjxh6d6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stikk på din lokale (om det er lokalt) Volvo forhandler å kjøp en grunning som heter "svets primer" eller noe i den dur..

har den stående i garasjen og vi brukte den da vi bytta tak.. genial sier bare jeg.

slip ned til bart metall hvor taket og vannrenna skal ligge mot hverandre, så pensles det på "svets primer" på både taket og vannrenna.

Så er det bare å pungte det fast..

Du kan se på side 15-16 i "M3"-linken under her da vi gjorde det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stikk på din lokale (om det er lokalt) Volvo forhandler å kjøp en grunning som heter "svets primer" eller noe i den dur..

har den stående i garasjen og vi brukte den da vi bytta tak.. genial sier bare jeg.

slip ned til bart metall hvor taket og vannrenna skal ligge mot hverandre, så pensles det på "svets primer" på både taket og vannrenna.

Så er det bare å pungte det fast..

Du kan se på side 15-16 i "M3"-linken under her da vi gjorde det..

har studert litt i tråen din, og fundert litt på ka eg skal gjer. Ka gjorde du med håla der du hadde borra laus sveisen?

Kan det vere ei løysing å lime taket med skikkeleg karosserilim og sveise A-stolpane? Veit dette er brukt mykje i nyare tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

karrosseri-lim sitter som kuk i kari (grapse ordtak igrunn) :) og er egentlig ingen dum idè..

nyere M3`er med carbontak bruker jo karosserilim orginalt, så det bør holde.

vi hadde ingen hull pga det røde taket vi brukte hadde en spessiell sveis..

klarer ikke å forklare det skikkelig med tekst, men det nærmeste jeg kommer er at det var en lang sveis langs hele vannrenna isteden for mange pungt som det hvite/orginale hadde.

så da hadde vi to flater uten hull.

og så da kappa vi bare bort alt rundt på det røde taket og brukte vinkelsiliper med flappdisk til å fjerne selve vannrenna som satt igjen.

dårlig forklart, men håper du fatter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det du gjør, er å lime "langsidene" med karosseri lim(slip ned til metall på begge overflatene, legg lim på begge flater, smør det ut så det blir et jevnt, ikke alt for tykt lag).

de tverrgående sidene(foran og bak) sliper du også ned til metall, for deretter å legge på sveisegrunningen du får kjøpt på volvo(strømførende grunning).

Disse bruker du punkt-sveiseren på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...