SSM Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 Den bør ha like mye olje som orginalt. Min tar mer enn orginalt, 8l.
G-RACING Skrevet Juli 29, 2011 Forfatter Skrevet Juli 29, 2011 Ja, er vel ein grunn til at panna rommar det den gjer orginalt, men bør jo bli det samme om man kompanserer med større oljekjølar eller ekstern oljetank...? Kor mykje olje tar den orginalt?
oddis Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 Jeg ville bygd ut oljesumpen... under kraftige sidekrefter og akselerasjon vil oljen svalpe rundt, og det er viktig at det er såpass med olje, samt effektive skvalpevegger, slik at det til en hver tid er nok olje som pumpa kan suge opp. Vil ikke bare større oljekjøler føre til at det er mer olje som befinner seg i kjøleren, og mindre i motoren, om du fylle likt antall liter olje som orginalt?... høres ikke logisk ut for meg.
SSM Skrevet Juli 30, 2011 Skrevet Juli 30, 2011 Tror den tar noe sånnt som rett over 6l orginalt. Det forsvinner ikke så mye i en oljekjøler, da må den jo vere på størrelse med en intercooler.
G-RACING Skrevet Juli 30, 2011 Forfatter Skrevet Juli 30, 2011 Litt enig med dokke begge. Om eg skal ha større kjøler må eg auke antal liter olje tilvarande volum kjøler. Oljenivå må uansett bli på streken på pinnen. Spørsmålet er som du 'oddis' nevner, om motor har nokk olje til å forsyne seg av. Tenker kjøler som kompansasjon for tilstrekkeleg kjøling av oljen. Veit andre som kun snevra inn panna og brukar bil aktivt på bane, men slitasjen på motor med dette oppsettet veit eg dog ikkje... Vurdera også å lage ekstern oljetank ved sida av sumpen med kraftige tur og retur rør innpå... Tenketenke
330im Skrevet Juli 30, 2011 Skrevet Juli 30, 2011 har lest igjennom hele prosjekt tråden din nå og må si at dette blir jo bare porno men lurer på dette med olje kjøleren , hvorfor skal du ha større olje kjøler?
G-RACING Skrevet Juli 31, 2011 Forfatter Skrevet Juli 31, 2011 Takk for det Tenker større kjøler som kompansasjon for tilstrekkeleg kjøling av oljen.
|Ole| Skrevet Juli 31, 2011 Skrevet Juli 31, 2011 Takk for det Tenker større kjøler som kompansasjon for tilstrekkeleg kjøling av oljen. Du tenker i riktig retning Grepstad!! Kjøling er nokke av det vigtigste i ein motor Eg drive å snakka med Kim Thomas Aase ang kjøleveske no, den kjem til å koste ein del kr litern men det er samme som WRC gutta kjøyre med. Xtreme gutta i gatebil har testa denne og den kjøle vist heilt enormt! Eg skal kjøpe 20 liter konsentrat så vist du trenger så kan du få hente hoss meg, veit ikkje når eg får den da
SSM Skrevet Juli 31, 2011 Skrevet Juli 31, 2011 Jeg kjører grønn Castrol væske, og har null problem med temp.
BD Racing Skrevet August 1, 2011 Skrevet August 1, 2011 Jeg kjører orginal BMW og den fungerer helt ypperlig
SSM Skrevet August 1, 2011 Skrevet August 1, 2011 Er BMW den grønne jeg har også, men det er Castrol som lager den
Thunegutt Skrevet August 1, 2011 Skrevet August 1, 2011 Finfin motor og fargen på bremsecallipperne var meget finfin Gi gass videre!
leif harald Skrevet August 2, 2011 Skrevet August 2, 2011 Kjører ikke dere med S motor på castrol edge alså?
G-RACING Skrevet August 2, 2011 Forfatter Skrevet August 2, 2011 Takk for hyggelege komentarar Bra du likte fargen Thune, samme som deg, berre dette er vanleg to komp fra sprøyta, får sjå korleis dette oppfører seg med varmen, om ikkje blir det pulverlakk som du har gjort.. Har fått gjort ein del i dag. Fekk på plass motor og gearkasse, kun for prøvetesting, for å sjå kor mykje eg må ta av bunnpanna. Hiver den ut igjenn i morgon og trør til på denne Herleg med ferie! Kjekt med 6 gir (kula skal byttast) Lite bilde frå undersida, jekla usikker på kass travers eg skal bruke. Forsøker å få tak i ein frå e34 3.6 for å sjå Her er påmontert orginal e30 travers, blei stor klaring til karossen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå