Gå til innhold

E30 "M3" prosjekt avd. Sunnfjord - S50B32


G-RACING
 Share

Anbefalte innlegg

Veldig bra jobba. Artig tråd som jeg skal følge med på fremover. Men har du planer for farge på bilen? Motor? Mulig jeg har gått glipp av det men uansett..

Takker for det, kjem bilder til helga :D Bur i Bergen, og reiser heim i helgene då det klør i fingrane etter mekkings, så det begrensar seg litt med framgangen... Uansett er planen å få i motor samt å få lakkert bilen i løpet av seinsommaren.

Fargen er no bestemt, og blir vanlig svart blank. Nokken som har fargekart og oversikt over kva som var levert på e30 M3? Vil helst ta ein originalfarge. Men uansett, svart blank :wink:

Motor er bestemt til m50b25, ikkje det råaste i bygda, men er opptatt av å få den godkjent for å sleppe tull med BT. Drømmen er 3.8 frå M5, men det virker for å vøre ønsketenkning å få gjennom BT.

Planen framover er å få grunna alle fire hjulhusa, deretter legge på bodychuts og lakk. Etter dette skal eg sandblåse innvendig + bagasjerom. Til slutt før lakk skal understellet sandblåsast -> lakkast og monterast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det eg og meiner, men er ikkje sikker på om dette stemmer. Va det kun vanleg e30 som var levert i blank svart? Diamant svart var vel litt meir "luksus", og M3 fekk denne til fordel for blank svart.

Kunne tenke meg swarts II, men helst ein orginal e30 farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googla litt og fann dette, jet Black 668 ser jo ut til å kanskje vere blank svart?

PAINT NAME PAINT CODE MODEL AVAILABILITY PRODUCTION PERIOD

Diamond Black metallic 181 BB01, BB05 6/88 through 6/91

Alpine White II 218 BB01, BB05 6/88 through 6/91

Misano Red 236 BB01, BB05 6/88 through 6/89

Nogaro Silver metallic 243 BB01, BB05 6/88 through 6/89

Sterling Silver metallic 244 BB05 3/90 through 6/91

Macao Blue metallic 250 BB01, BB05 6/88 through 6/91

Brilliant Red 308 BB05 3/90 through 6/91

Jet Black 668 BB05 3/90 through 6/91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det nokken gang blitt levert en BMW i rein blank svart da? Litt usikker på det.. No e ikkje eg helt sikker på kor mange svartfarga bmw har, men på de eldste modellane som E28-E30-E34 osv, så tror eg det va diamantsvart som va ganske dominerande. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det nokken gang blitt levert en BMW i rein blank svart da? Litt usikker på det.. No e ikkje eg helt sikker på kor mange svartfarga bmw har, men på de eldste modellane som E28-E30-E34 osv, så tror eg det va diamantsvart som va ganske dominerande. :)

BMW e39 var levert i swarts II som er blank svart.. Men er det nokken som veit kva jet Black er for nokke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett så e det jo ingen "original" bil som blir bygd. Så eg syns du burde gå for rein svart blank. Syns det ser best ut på det meste egentlig. :) Bare ta en titt på E30'n pitstop har bygd, ser endel friskare ut enn vanlig diamantsvart som de fleste har:)

Såg blank svart ut den ja ;) det som e Jet black kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...