Gå til innhold

E30 "M3" prosjekt avd. Sunnfjord - S50B32


G-RACING
 Share

Anbefalte innlegg

E30 el-skjema:

http://shark.armchair.mb.ca/~dave/BMW/e30/

M50-e30:

Nr 21 Tykk grønn (spenning +) - Nr 7 Tykk grønn

Nr 23 Brun/grå (oljetrykk) - Nr 5 Brun/grønn

Nr 12 Brun/fiolett (vanntemp) - Nr 4 Brun/fiolett

Nr 15 Sort/grønn (Starter shedder relay) - Nr 15 Sort/grønn

Nr 18 Sort/gul (Starter) - Nr 18 Sort/gul

Nr 25 Blå (Ladelampe) - Nr 1 Blå

Nr 20 Sort (Turteller) - Nr 9 Sort

Nr 13 Grønn/fiolett (Bensinpumpe) - Nr 13 Tykk grønn/fiolett

Nr 19 Hvit/grønn (SI reset) - Nr 11 Hvit/grønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gromme instrumetskiver :D Går det med motorledningsnett kobling? :)

Takk for det! Var heldig å komme over desse på ebay.de, 400,- inkl frakt, så var ikkje gale prismessig. Ser km/t kjem til å bli veldig feil, men lerer meg sikkert fort å kjenne. Klarte selfølgelig å knekke nåla som viseren står på (spedometeret), så dette instrumentet må eg ha nytt. Kan vel bruke ka som helst i fra e30 reknar eg med..?

Har ikkje fått sett meir på motorledningsnettet då lakken ikkje er kommen på i motorrom. Etter det eg har hørt, skal bilen tidligare hatt m50 Hartge motor, så kontakta er bygd om, så trur det skal gå nokså bra.

Har fott tak i komplettt ledningsnett inv. frå M3 med el vindu, sentrallås og el takluke, vil prøve å koble dette på orginalmåte i sikringsboksen, så må studere litt ved nattbordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk du skivene billig :D

Bør nok helst bruke et 325 instrumet, da det er litt bedre kalibrert til skivene dine enn et 320 instrument :D Det går også ann å sette skiva på et instument og få det kalibrert på nytt sånn at det stemmer :)

Er egentlig veldig enkelt ledningsnett i E30, så er bare å begynne fremme ved sikringsboksen og legge bakover så seier det meste seg selv :D

Tøft prosjekt, så skal følge med her

Stå på og Lykke til vidre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er nokk det beste å bruke et med 240 på. Var så heldig å fekk tak i ett i Bergen igår, så då er det komplett til over helga :D

Skal nokk gå bra med sjølve ledningsnettet, er jo forholdsvis eit simpelt lite avansert ledningsnett i e30. Skal bli morro når den dag kjem :)

Kem kan kalibrere om instrument i Norge? Dyrt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Då har eg fått tak i ett sett OZ Futura 10 og 8,5*17 her i Bergen. Disse er absolutt brukte. To stk må sveisast, og samtlige må polerast og lakkast. Nokken som veit om kor eg kan få gjort sjølve poleringsjobben av ytterringane? Hels i Bergen's området!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eit bilde av eine bakfelgen. Sjølve senterkoppen skal byttast ut til den "finaste" typen. Synst denne ser heilt forferdeleg ut.

Om nokken har tips til kor eg kan få polert opp banene er det berre til å gi ein lyd :D

xjb1gwev16xj0so8yn1d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre var innom her i helga og fortalte om hjula.. blir flott det her! :D

Ja stemmer det. Hadde oss ein BMW-visitt i Florø for å kikke litt på gamlebilen min. Var morro! Skulle sett din og i same slengen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...