Gå til innhold

E30 "M3" prosjekt avd. Sunnfjord - S50B32


G-RACING
 Share

Anbefalte innlegg

Liker det som skjer! Bra at du sveisa inn igjen original brønn :)

Litt off topic: Du som sto og hoppa på tresken i helga sant? :)

Godt muleg, må alltid hoppe litt på Tresken i helgane, hehe!

Så du driv å hoppa litt du og med andre ord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angående felg service.. Han er en veldig hyggelig kar, og vet hva han driver med (har hatt en felg inne for oppretting og lakkering) men han har en del å gjøre på, så ville levert inn felgene fortest mulig, og ringt han ukentlig egentlig..

Den ene felgen jeg leverte inn var sikkert ikke mer enn 2-3timers jobb, og det brukte han nesten 4mnd og 5-6purringer på.. Han tar ca 550kr pr t for å jobbe med felgene mener jeg..

EDIT: Kommer til å bli en konge bil dette! Liker veldig godt at du gjør deg så flid med tingene.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å kjøre på ;)

Kor har du planer om å få lakkert bilen forresten? Vi nærma oss vinteren med stormskritt, så no må eg og begynne å tenke litt på slike ting. :)

Har ein kamerat som er lakkerer som tar seg av den biten. Blir ikkje lakk på ei god stund. Skal få montert opp alt av det elektriske, motor og understell pluss alt av duppeditter før lakken kjem. Greit å få dette unnagjort for å sleppe mest mogleg monteringsstriper. Sjølve monteringsarbeidet utvendig er jo så pass kosejobb, at det bør gå rimelig kjapt. Gler meg til den dagen står for tur :D

Skal du lakke din bil i vinter? Trudde den var bra utvendig eg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angående felg service.. Han er en veldig hyggelig kar, og vet hva han driver med (har hatt en felg inne for oppretting og lakkering) men han har en del å gjøre på, så ville levert inn felgene fortest mulig, og ringt han ukentlig egentlig..

Den ene felgen jeg leverte inn var sikkert ikke mer enn 2-3timers jobb, og det brukte han nesten 4mnd og 5-6purringer på.. Han tar ca 550kr pr t for å jobbe med felgene mener jeg..

EDIT: Kommer til å bli en konge bil dette! Liker veldig godt at du gjør deg så flid med tingene.. :wink:

Takker for info og positiv tilbakemelding! Ringte han Jensen (er det Felgservice?) igår, men fikk beskjed om å kontakte han på nytt idag, så då får vi sjå. Kor helde han til i bergen?

Eine felgen var rimelig kast i, denne framfelgen + ein bakfelg har sprekke på inneren, så dei må sveisast/rettast. Ytterringane har rikeleg med små hakk og striper/flass, så desse må slipast og polerast. Skruene er rusta i hel, men har kontakt med ein tyskar på den saken. Ser produksjonsdato er jan 91, så er vel ikkje så rart der er litt små plukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å kjøre på ;)

Kor har du planer om å få lakkert bilen forresten? Vi nærma oss vinteren med stormskritt, så no må eg og begynne å tenke litt på slike ting. :)

Har ein kamerat som er lakkerer som tar seg av den biten. Blir ikkje lakk på ei god stund. Skal få montert opp alt av det elektriske, motor og understell pluss alt av duppeditter før lakken kjem. Greit å få dette unnagjort for å sleppe mest mogleg monteringsstriper. Sjølve monteringsarbeidet utvendig er jo så pass kosejobb, at det bør gå rimelig kjapt. Gler meg til den dagen står for tur :D

Skal du lakke din bil i vinter? Trudde den var bra utvendig eg...

Ja, tenkte litt det samme sjøl :)

Nei den e ikkje fullt så bra.. Har en liten skade bak ved siden av lykta fra forrige eier, en del striper her og der så har eg et par antenne hull som ska dekkast, vals og div.. Skal og ha den helt svart og strøøken, sommerbil. :)

Montering av nye dela e det finaste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter med litt bilder her, lite nytt at meddela, men litt fargar er vel aldri feil.

Kjøpte eit sett Startec lykter for ei tid tilbake, den eine var uheldigvis knust ein bit av, men var så heldig å komme over ei venstrelykt på ebay, så kom billeg ut av den biten. Tenkte å polere for å få glansen tilbake, nokken med erfaring på dette?

fkg1p9ow40re8rbqh1fi.jpg

Har også fått tak originale M3 blinkers framme med to typar glas. Skjermane skal ikkje ha blinkers.

6nkc9dgtfz3cvrr5gw1p.jpg

Kriblar etter å få montere deler ein vakker dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter med litt bilder her, lite nytt at meddela, men litt fargar er vel aldri feil.

Kjøpte eit sett Startec lykter for ei tid tilbake, den eine var uheldigvis knust ein bit av, men var så heldig å komme over ei venstrelykt på ebay, så kom billeg ut av den biten. Tenkte å polere for å få glansen tilbake, nokken med erfaring på dette?

fkg1p9ow40re8rbqh1fi.jpg

Har også fått tak originale M3 blinkers framme med to typar glas. Skjermane skal ikkje ha blinkers.

6nkc9dgtfz3cvrr5gw1p.jpg

Kriblar etter å få montere deler ein vakker dag :D

Når du skal polere opp igjen glansen på disse så er det null problem.

Jeg kjøpte noen brukte startec fra tyskland for en stund tilbake og de var litt småripete.

Brukte bare en god polermaskin og diverse poleringsmidler.

De lyktene blei kanonbra.

Gjorde det også med et sett som jeg solgte.

Så det gjør mye for glansen sin del å polere det opp igjen.

Bruk god tid så blir resultatet konge. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

På tide med ei lita oppdatering her, vart ei bra økt i helga. Eg og ein kamerat fekk slipt ned begge bakskjermane og bakplata og lagt på epoxy grunning. I og med eg ikkje visste ka som skjulte seg under den grå lakken, kom eg fram til at det luraste var å slipe ned til stålet. Dette tok si tid, då originalgrunninga på bakskjermane virka for å sitte ganske så bra. Til helga reknar eg med å ta C-stolpen og taket, greit å få unnagjort før kulda setter inn.

Litt bilder:

ep13poqbj6k8vqv05pd3.jpg

5xrwaf0b6wfzdv11rw9c.jpg

1svvgb0eqgmt4f7ugqm6.jpg

Ferdig grunna understell, klar for lakk:

l8k4h3k6meh9m9q8jw3n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...