Gå til innhold

E30 "M3" prosjekt avd. Sunnfjord - S50B32


G-RACING
 Share

Anbefalte innlegg

Grepstad, alt du lurer på står i min prosjekt tråd :)

E34 bunnpanne på S50B32 er noe piss (min mening), det er mye bedre å ha sumpen på baksiden av traversen. Setter du E34 bunnpanne på så stikker den lenger ned en M20 panna. Og jeg ville aldri hatt en E30 med bunnpanne som stikker lenger ned enn M20 panna. Det skal jo ikke en dritt til for å slå hål i den.

Det beste er å sveise om S50 bunnpanna og modifisere traversen til å ha stab staget på forrsiden, så bruker du M20 motor puter med kopper over. Du kan jo selvsakt bruke oppgraderte M20 puter, som f.eks GS Performance.

Skal du ha 5 trinns kassen så går girkasse traversen som en lek, men med 6 trinns kassen blir det noe mer snekkring. Det er jo egentlig bare til å vere kreativ, jeg har brukt fra M5 E34 3.6l som er forsterka og sveisa litt om. Sammen med gummier fra samme bil med litt shimsing. Gir spak "holderen" er også sveisa om, siden den er eksentrisk på E36 og når bilen står i fri så vil ikke spaken stå midt i hullet i gulvet (viss du ikke sveiser om).

Det der med mellomakslinger har ikke jeg gidda å sette meg inn i, det er MYE enklere å ta en aksling, måle og sende den til ombygging. Jeg har brukt orginal E30M3 mellomaksling som er korta inn. De finner du masse av på Ebay til rundt 200 euro.

Ledningene er en lek så lenge du bruker rett skjema, jeg fikk tak i pin til pin skjema og et fint et til EWS som til og med jeg som aldrig har balt med bil el. klarte å koble.

Noe mer? :)

Du har vel tlf nr mitt så du må bare ringe viss det er noe.

Takker for god hjelp Larsen :)

Har nummeret ditt lagra her, så skal ikkje sjå vekk frå at eg ringer for litt support!

Har bladd gjennom og studert tråden din, og etter det eg forstår, så er det BKF frå golf 1 som er tingen sammen med 750 master sylinder? Og pedalen er ikkje for hard med dette oppsettet?

Måtte det kappes i innsug på grunn av konflikt med bremsekraftforsterker eller på grunn av tur/retur til varmeapparatet?

Ang mellomaksel tenkte eg å kjøpe med denne på motoren eg skal hente, rekna med den er bolt on med litt innkorting?

Trur nokk at eg går for ombygging av den orginale bunnpanna ja. Ser der er lavt mellom travers og asfalt i dag, så tar ikkje kjangsen på å knuse panna på dårlege vegar.

Har du litt fleire bilder av omsveist bunnpanne, evt. linkar til lignande bygg av denne? Ser du har kompansert bra i breidda for å oljekaret, litt spent på korleis eg ger dette.

Gler meg til å få motor i hus no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for god hjelp Larsen :)

Har nummeret ditt lagra her, så skal ikkje sjå vekk frå at eg ringer for litt support!

Har bladd gjennom og studert tråden din, og etter det eg forstår, så er det BKF frå golf 1 som er tingen sammen med 750 master sylinder? Og pedalen er ikkje for hard med dette oppsettet?

Måtte det kappes i innsug på grunn av konflikt med bremsekraftforsterker eller på grunn av tur/retur til varmeapparatet?

Ang mellomaksel tenkte eg å kjøpe med denne på motoren eg skal hente, rekna med den er bolt on med litt innkorting?

Trur nokk at eg går for ombygging av den orginale bunnpanna ja. Ser der er lavt mellom travers og asfalt i dag, så tar ikkje kjangsen på å knuse panna på dårlege vegar.

Har du litt fleire bilder av omsveist bunnpanne, evt. linkar til lignande bygg av denne? Ser du har kompansert bra i breidda for å oljekaret, litt spent på korleis eg ger dette.

Gler meg til å få motor i hus no :)

Med 750 master får du veldig hard pedal, jeg kjører orginal 23mm E30M3 master cylinder. Innsuget må sveises om pga BKF og vannrørene.

Hvordan panna er sveisa om er litt vanskelig å si. Jeg leverte min fra meg og fikk den sveisa, men traversen er også modifisert da.

Motoren står perfekt med M20 puter :)

De er jo så lite stive.

Derfor jeg har kopper over dem vett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, då så.. Prøva med Golf 1 BKF og master cylinder frå ix'en, må nesten sjå når motor er i kor det går med plassen :) Har studert traversen din Larsen, ser du har sveist ører til stabstag framme samt laga litt plass for grenrøra, tenker å gjere samme operasjon :)

Takkar for tips Ole, skal undersøke desse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo 240 D6 putene er stivere enn Turbo putene.

Ix master passer ikke på Golf 1 bkf... Det finnes en 25mm Audi 90 master cylinder som passer, men har ikke finnet delenummeret på den enda. Jeg kjøpte en fra Ebay, men den passa heller ikke.

Det er sveisa feste til stab stag forran ja, og falsen som er i bakkant av traversen er kappa bort og sveisa igjen slik at traversen er helt flat på baksiden. Det er også laga en utsparing til grenrøret og 5mm forsterknings plater der motorfestene sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...