Gå til innhold

E30 "M3" prosjekt avd. Sunnfjord - S50B32


G-RACING
 Share

Anbefalte innlegg

Såg bunnpanna di ferdig sveist idag, det blei utruleg bra!!

Likar prosjektet ditt:)Ser ut som du gjer ting til dei grader skikkeleg, og det er slik det skal være!Håper eg får sjå den sigande i førde ein gang når den er klar :wink:

Kjekt å høyre, det gir meir inspirasjon :) Ja, ein vakker dag blir det nokk ein liten tur i solskinnet, ser virkeleg fram til det. På samme tid blir det litt stusseleg å bli ferdig med den og, ka skal man då tenke på og drive med..hehe. Men no blir jo det aldri ferdig, er jo alltids noko nytt å oppgradere ;)

Jobbar du på Hellenes forresten?

Er jo alltids oppgraderingar ja :) Eit prosjekt blir jo aldri ferdig som du seier :) Likte forresten fargevalget ditt utruleg godt!!Kjem til og stikke seg litt ut i mengden, men samtidig er det ein farge som kler bilen veldig godt syns eg..

Jobbar på hellenes ja :wink: Og bur i kjellaren til Ole Jonny :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Karmøy hos Leif Harald å henta komplett facelift el-nett med alt mulig ekstrautstyr idag. Altid kjekt å handle med den karen :)

Skal derfor bestille meg ny tank, og modde litt for å få dette på plass i min prefacelift bil. Håpa berre det er lik tank innfesting på face og preface..(?)

Nokken som har tips til montering av kraftigare pumpe i facelift tanken?

Fant denne, erfaring med den anyone?

http://ksr.as/product_info.php?cPath=49 ... ts_id=1053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den pumpa der har eg ikkje erfaring med men har god erfaring med 044 pumpene til ksr, litt usikker på om dei har dei til montering i tank ? Isåfall, gå får ei sånn... Funker som FY ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Karmøy hos Leif Harald å henta komplett facelift el-nett med alt mulig ekstrautstyr idag. Altid kjekt å handle med den karen :)

Skal derfor bestille meg ny tank, og modde litt for å få dette på plass i min prefacelift bil. Håpa berre det er lik tank innfesting på face og preface..(?)

Nokken som har tips til montering av kraftigare pumpe i facelift tanken?

Fant denne, erfaring med den anyone?

http://ksr.as/product_info.php?cPath=49 ... ts_id=1053

Jeg satte i en Walbro (ikke kopi) 255l in tank pumpe på 320 facelift bilen min, den passa som hånd i hanske på E30 armaturen. Bare lodda ledningene og modda den nederste delen som E30 filteret sitter på slik at Walbro filteret kunne brukes slik det skulle. Tror den skal levere nok til S50en, det finner du sikkert noe data på.

Walbro pumpene finner du over alt, men kjøp ekte og ikke kopi. På M3en har jeg Bosch 044 pumpe og orginal i tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Karmøy hos Leif Harald å henta komplett facelift el-nett med alt mulig ekstrautstyr idag. Altid kjekt å handle med den karen :)

Skal derfor bestille meg ny tank, og modde litt for å få dette på plass i min prefacelift bil. Håpa berre det er lik tank innfesting på face og preface..(?)

Nokken som har tips til montering av kraftigare pumpe i facelift tanken?

Fant denne, erfaring med den anyone?

http://ksr.as/product_info.php?cPath=49 ... ts_id=1053

Jeg satte i en Walbro (ikke kopi) 255l in tank pumpe på 320 facelift bilen min, den passa som hånd i hanske på E30 armaturen. Bare lodda ledningene og modda den nederste delen som E30 filteret sitter på slik at Walbro filteret kunne brukes slik det skulle. Tror den skal levere nok til S50en, det finner du sikkert noe data på.

Walbro pumpene finner du over alt, men kjøp ekte og ikke kopi. På M3en har jeg Bosch 044 pumpe og orginal i tanken.

Har likt som du har på m3'en, har du hengt opp 044'en i gummi?

Støyer den mye? Men bråkte så mye på stumme motorfester at eg fikk aldri hørt etter :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hengt den i den orginale braketten, tror ikke det er gummi annet enn på feste til bilen kan du si. Nå er jo ikke den bilen min den roligeste i gata heller da, så hører ikke pumpa inni bilen. Men den lager litt mer lyd enn en orginal, er litt tøft med pumpe lyd.

Men den Walbro pumpa som sitter i tanken på 320en min, den hører du godt inni bilen og utenfor bilen. Blir sikkert fin akustikk inni tanken. Den bilen har jo orginalt eksosanlegg og alt, så den lager ikke mye lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Karmøy hos Leif Harald å henta komplett facelift el-nett med alt mulig ekstrautstyr idag. Altid kjekt å handle med den karen :)

Skal derfor bestille meg ny tank, og modde litt for å få dette på plass i min prefacelift bil. Håpa berre det er lik tank innfesting på face og preface..(?)

Nokken som har tips til montering av kraftigare pumpe i facelift tanken?

Fant denne, erfaring med den anyone?

http://ksr.as/product_info.php?cPath=49 ... ts_id=1053

Jeg satte i en Walbro (ikke kopi) 255l in tank pumpe på 320 facelift bilen min, den passa som hånd i hanske på E30 armaturen. Bare lodda ledningene og modda den nederste delen som E30 filteret sitter på slik at Walbro filteret kunne brukes slik det skulle. Tror den skal levere nok til S50en, det finner du sikkert noe data på.

Walbro pumpene finner du over alt, men kjøp ekte og ikke kopi. På M3en har jeg Bosch 044 pumpe og orginal i tanken.

Flott, takk for innspel! Kan vere denne du brukte då?: http://www.ebay.com/itm/Walbro-Intank-F ... 3a6b0c0914

Er det i det heile tatt nødvendig med større pume? Har hørt andre med s50 klarer seg med standar 320 pumpe, uten problem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går heilt sikkert med e30 pumpe og, trenge ikkje så mykje meir bensin og det er jo BTR som styre trykket...

EDIT: Sjå på bilen min for.eks, eg kjøre original 325 i tank pumpe til å fløde catchtanken min, der står det 2x044 pumper som pumper videre fram, det funka som fy det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S50B32 har 5 bar i grunntrykk, så det er en fordel å ha en pumpe som leverer nok. Når man har full pedal sluker den 5.8bar bensintrykk.

At man får motoren til å gå med vanlig 320 pumpe tviler jeg ikke på, men den kan da gå for magert eller dårligere enn den skal. Når jeg hadde S14 i min bil med orginal pumpe så fikk jeg en liten lekasje på selve pumpa. Det var sprekker i plasten på ut-siden av pumpa slik at det kom noen dråper av og til. Det var nok til at jeg merka det på motoren, så den pumpa var nok ikke større enn den måtte vere. Om jeg husker rett så var det samme pumpa på 325 og E30M3, så jeg fikk tak i en cosworth pumpe som jeg satte på.

Det er en slik pumpe jeg har i min 320 ja, den funker fint og var veldig lett å få til å passe. Man kan ikke ha noe pumpe som er fysisk større for da får man ikke armaturen nedi tanken. Jeg prøvde med en pumpe fra Mr2 som en kompiss hadde liggende, den var for stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S50B32 har 5 bar i grunntrykk, så det er en fordel å ha en pumpe som leverer nok. Når man har full pedal sluker den 5.8bar bensintrykk.

At man får motoren til å gå med vanlig 320 pumpe tviler jeg ikke på, men den kan da gå for magert eller dårligere enn den skal. Når jeg hadde S14 i min bil med orginal pumpe så fikk jeg en liten lekasje på selve pumpa. Det var sprekker i plasten på ut-siden av pumpa slik at det kom noen dråper av og til. Det var nok til at jeg merka det på motoren, så den pumpa var nok ikke større enn den måtte vere. Om jeg husker rett så var det samme pumpa på 325 og E30M3, så jeg fikk tak i en cosworth pumpe som jeg satte på.

Det er en slik pumpe jeg har i min 320 ja, den funker fint og var veldig lett å få til å passe. Man kan ikke ha noe pumpe som er fysisk større for da får man ikke armaturen nedi tanken. Jeg prøvde med en pumpe fra Mr2 som en kompiss hadde liggende, den var for stor.

Spørst om eg ikkje skal gå for Walbro intank pumpa då, så er eg sikker på at det fungerer. Greit å luke ut eventuelle framtidige sjukdomar :)

Håpa berre det er lik innfesting på face og preface tank, skal bli spennandes å sjå.

Larsen, brukte du pakningsmasse i tilleg til ny pakning på bunnpanna? I tilfelle kass type masse brukte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, der er det 5mm plater. Du ser det på bildene du har av traversen min. Det er også laget en utsparing for å få mer klaring til grenrørene.

Har sett folk som kapper vekk hele mellomstykket og erstatter det med et rør, da blir traversen sterkere og man slipper å sveise panna så mye eller i det hele tatt. Skal se om jeg finner link.

Her: http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=193281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, der er det 5mm plater. Du ser det på bildene du har av traversen min. Det er også laget en utsparing for å få mer klaring til grenrørene.

Har sett folk som kapper vekk hele mellomstykket og erstatter det med et rør, da blir traversen sterkere og man slipper å sveise panna så mye eller i det hele tatt. Skal se om jeg finner link.

Her: http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=193281

Steike, det der var virkeleg for seg gjort! Genialt å erstatte midtdelen med rør, spørst ka BT hadde sagt til dette. Likte også bunnpanna, spørst om det ikkje må gjerast nokke meir med denne seinare.

Ang. forsterkninga er eg litt skeptisk på at det kan bli for høgt med 535 motorputene. Skal vurdere det på verkstedet i kveld :) Ser ikkje heilt at dette er eit spesielt svakt punkt, dog greit å vere på safe side..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...