G-RACING Skrevet Mars 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2012 Jaha, trudde plasttanken oppe med påfyllinga var til luftug. Går vertfall mykje rør ned i tanken frå den. Takk for tips Hans Kristian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-RACING Skrevet Mars 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2012 Var å kjøpte meg eit brukt carbon innsug av ein hyggeleg kar i dag. Dette har også stått i e30 s50b32, med valig bkf. Skal modifisere det litt med hensyn til luftmengdemåler og evt. bkf om det ikkje passar mot dobbeltmembran. Er også veldig spent på korleis dette oppfører seg på dei orginale trompetane til s50. Skal med rett vere kortare type trompet til innsuget, men desse var ikkje for salg. Mulig desse går å kjøpe ein plass? (sjå siste bilde) Motor innsuget stod på. Som dokke ser er det anna vinkel på desse. Spent på korleis dette blir med orginalvare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Mars 6, 2012 Share Skrevet Mars 6, 2012 Tøft! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S:M:G Skrevet Mars 6, 2012 Share Skrevet Mars 6, 2012 Her kan du jo ta deg en titt, en liten flens og litt sveis der sa er du inne på noe. http://www.jntperformance.com.au/index_c269035.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-RACING Skrevet Mars 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2012 Forska litt meir på innsuget i dag. Testa det på ein kamerat sin s50-e30. Trur vi har konkludert med å kappe dei orginale trompetane, deretter bruke orginal gummi overgang til innsuget. Dette gir bra mht til innfesting osv. Neste spørsmål er korleis eg skal få plass til luftmengdemålar og luftfilter. Nokken med tips på dette? Per dags dato er det laga hull i innsug nede ved filter, kor det er satt inn sjølve sensor fra luftmengdemålar. Dette er jo veldig plassbesparande, men gir det riktig verdi til motor?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Mars 7, 2012 Share Skrevet Mars 7, 2012 Du som har så igjennomført bil, du har ikkje vurdert å kjøyre løpet heeeeilt ut med datasprut da? Da slipper du luft mengde måler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S:M:G Skrevet Mars 7, 2012 Share Skrevet Mars 7, 2012 Fest en plate i front av boksen, lag et hull i denne som LMM passer i, sett LMM inni boksen sånn at du bare har forreste flensen stikkende ut, denne fester du filter i. Skjønner du hva jeg mener? EDIT: Kan jo se på den HD detaljerte paint skissen min, kanskje du skjønner mer? Da skal du kunne spare masse plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-RACING Skrevet Mars 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2012 Du som har så igjennomført bil, du har ikkje vurdert å kjøyre løpet heeeeilt ut med datasprut da? Da slipper du luft mengde måler Hehe.. Nei, trur eg går for det orginale på denna, får holde i masse til søndagskøyring Fest en plate i front av boksen, lag et hull i denne som LMM passer i, sett LMM inni boksen sånn at du bare har forreste flensen stikkende ut, denne fester du filter i.Skjønner du hva jeg mener? Ai, ikkje dumt. Som om at kontakta blir inne i boksen? Den ideen likte eg!! Dette bør jo gi riktig verdi? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Mars 7, 2012 Share Skrevet Mars 7, 2012 Det er bedre å kjøre uten LMM enn å ha måleren i et hull som er større enn orginal måleren. Du kan jo ta ut ene lykta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-RACING Skrevet Mars 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2012 S:M:G si løysing gir jo like stor diameter på hullet, så det skulle bli det samme. Blir berre det at LMM blir skjult inni der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Mars 7, 2012 Share Skrevet Mars 7, 2012 Ikkje dum den der, blir cleant som fy EDIT: Du har foresten fått det som du vil no M-tech 2 fronten er nesten ferdig tilpassa på banebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Mars 8, 2012 Share Skrevet Mars 8, 2012 S:M:G si løysing gir jo like stor diameter på hullet, så det skulle bli det samme. Blir berre det at LMM blir skjult inni der. Ja, vet det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olan Skrevet Mars 9, 2012 Share Skrevet Mars 9, 2012 *subscribed* Skamfett med orange "M3" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-RACING Skrevet April 9, 2012 Forfatter Share Skrevet April 9, 2012 Skal bestille e30-tempføler og bytte ut med den som står på s50'en. Var sikker på at det var her temeraturfølaren skulle sitte, har vertfall sett dette på andre s50, men på min er det blenda hull med ei skrue. Nokken som har info om dette? Liten status: Har fått montert alt av tanksystem og luftung, kobla girsjalting, og begynt å tukla litt med ledningsnettet til bilen. I og med at dette kjem frå facelift utgave måtte eg bytte om kontaktene til preface på baklysa. Har ellers fått kobla opp alt av lys og div el-utstyr, var ein del gammal klipping i ledningane her, men sydde seg sammen til slutt. Hjernen blir sendt til England i morgon for Alpha-N oppsett og EWS-delete Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet April 9, 2012 Share Skrevet April 9, 2012 Du kan ikke bytte ut S50 temp føleren, da blir motoren gærn. Du skal skru ut den blendepluggen og der passer E30 føleren rett inn, så finner du ut hvem av de 4 ledningene som går på den S50 føleren som er til instrument. Den klipper du og lodder på E30 føleren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå