Gå til innhold

E30 "M3" prosjekt avd. Sunnfjord - S50B32


G-RACING
 Share

Anbefalte innlegg

Då var endeleg diffen i hus :D Eg og ein kamerat var til Åsane i kveld å handla meg en M3 diff fra en hyggelig kar. Diffen skal vere skimset opp til 60% sperr og bygget om til 3,64 utveksling. Tidligere eid av Jørg336t her på forumet.

Virker tight å fin men kan vel ikkje vite nokke før man får prøvd den. Når eg vrir pingjonhjulet (det som går i inngrep mot mellomaksling) 3,25 omdreiining blir det pluttselig litt hardt og treg motstand. Nokken som har ide om kva det kan vere?

Nokken bilder av kveldens innsats med steemer:

Før vask:

knvj0fvsegbfglgfu2p6.jpg

ecg186orrdyki58zsx32.jpg

Etter vask:

7oeaaotpahxiy0ll79mu.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då var endeleg diffen i hus :D Eg og ein kamerat var til Åsane i kveld å handla meg en M3 diff fra en hyggelig kar. Diffen skal vere skimset opp til 60% sperr og bygget om til 3,64 utveksling.

Virker tight å fin men kan vel ikkje vite nokke før man får prøvd den. Når eg vrir pingjonhjulet (det som går i inngrep mot mellomaksling) 3,25 omdreiining blir det pluttselig litt hardt og treg motstand. Nokken som har ide om kva det kan vere?

Nokken bilder av kveldens innsats med steemer:

Før vask:

knvj0fvsegbfglgfu2p6.jpg

ecg186orrdyki58zsx32.jpg

Etter vask:

7oeaaotpahxiy0ll79mu.jpg

Av erfaring så er det sjeldent bra att det blir tungt å dra rundt pingjon hjulet men så har eg aldri vert borti skimsa sperr da. Kan jo vere det som gjør det. Har du opna diffen å sett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Den diffen kjørte jeg med i sommer. Funker perfekt. Byt olje på den og tut og kjør :D

Supert! Ingen uling eller form for slitasje?

Har du skiftet noen slitedeler? Lager eller simmerringer? Var der lekkasje? Olja er tappa av av forrige eigar serru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er sikkert iorden, men skader ikkje å opne, evt renske ut av med diesel...vri hjula i alle retninger, spyle ut av og ny olje :)

God ide! Nokken som veit om der skal være pakning mellom lokk og hus? Såg der var brukt tetningsmasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er sikkert iorden, men skader ikkje å opne, evt renske ut av med diesel...vri hjula i alle retninger, spyle ut av og ny olje :)

God ide! Nokken som veit om der skal være pakning mellom lokk og hus? Såg der var brukt tetningsmasse.

Bruk tetningsmasse, holder lenge det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endå ei godhelg i Førde var over, venser straks tilbake! Då var bilen klar til sandblåsing og lakking under. All kitt-massen er vekke (endeleg) og sand og lakk står for tur. Håpar på å få gjort dette i jula!

Fekk god hjelp av Jørgen ak Jørgen-Fastbmw

:)

q84bt3wqzmslw7hiotaq.jpg

sqsueaaomgkcyju1wvog.jpg

qz9y5ufmid8xznnkzhuo.jpg

mysau1sefsd3tidcjsz2.jpg

Storfornøgd!

6x9hdloon75cgmitdwhr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...