Gå til innhold

Min første BMW er en M3

Hardhaus
 Share

Anbefalte innlegg

Må skrive en review på førsteinntrykket ditt med det nye understellet da.

Will do! Har ikke fått testa det skikkelig enda. Tok en liten runde i byen seint i går og det virka veldig bra. Tok en liten piruett i en rundkjøring og det var helt konge. Men må få testa demperne i forskjellige posisjoner før jeg kan gi en skikkelig tilbakemelding...

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok, noen umiddelbar forandring i følelsen på styringen på rattet, om komforten ble betydelig dårligere osv?

Har bestilt KW V3 jeg da. Snuste såvidt på bilstein også, men disse er omtrent jevngode tror jeg. I motsetning til i USA så var Bilstein mye dyrere her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, noen umiddelbar forandring i følelsen på styringen på rattet, om komforten ble betydelig dårligere osv?

Har bestilt KW V3 jeg da. Snuste såvidt på bilstein også, men disse er omtrent jevngode tror jeg. I motsetning til i USA så var Bilstein mye dyrere her.

Styringen virket utrolig bra det lille jeg fikk tid til å prøve. Veldig god respons i rattet, men faktisk lite vibrasjoner eller slag. Skal sies at jeg monterte nye, orginale topplager, så noe støt blir tatt bort der. Vurderte kjøpe K-sport, men siden jeg bruker bilen til mer enn bare banekjøring, ville jeg prøve å først med orginale topplager.

Men jeg har ikke fått testa bilen så mye. Jeg ble sendt på seminar med jobben med overnatting på hotell osv... Over helga blir det mere oppdateringer...

Skal innrømme at jeg syntes det var mye penger for Bilstein, men har god tro på at det er verdt hver eneste krone... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilstein PSS9 er et sinnsykt bra produkt!!

Jeg har jobbet mye med forskjellige fjærer og dempere i mitt liv. De 7 siste årene har jeg stort sett holdt meg til Bilstein. Kvalitet som holder mål!

Mine 2 erfaringer med KW er:

3 år gammelt KW Variant2 som sto på M5'en når jeg kjøpte den. (pris: 17000,-) Dette var jeg meget skuffet over. Ikke bra i det hele tatt!!

KW senkefjærer som jeg kjøpte til min 2007 Audi A3 sportback.

Ikke fornøyd!! Alt for myke fjærer og stiv pris!! Skulle holdt meg til H&R....

Jeg kommer nok aldri til å kjøpe et KW produkt igjen.

De produktene jeg anbefaler til dere alle er Bilstein og/eller H&R - Ekte vare!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilstein PSS9 er et sinnsykt bra produkt!!

Jeg har jobbet mye med forskjellige fjærer og dempere i mitt liv. De 7 siste årene har jeg stort sett holdt meg til Bilstein. Kvalitet som holder mål!

Mine 2 erfaringer med KW er:

3 år gammelt KW Variant2 som sto på M5'en når jeg kjøpte den. (pris: 17000,-) Dette var jeg meget skuffet over. Ikke bra i det hele tatt!!

KW senkefjærer som jeg kjøpte til min 2007 Audi A3 sportback.

Ikke fornøyd!! Alt for myke fjærer og stiv pris!! Skulle holdt meg til H&R....

Jeg kommer nok aldri til å kjøpe et KW produkt igjen.

De produktene jeg anbefaler til dere alle er Bilstein og/eller H&R - Ekte vare!!

Kan du uttdype hvorfor KW V2 var så skuffende?

Nå har jeg lest mye rundt før jeg valgte å bestille KW, du er den første jeg leser om som sier KW er dårlig. KW V2/V3 er såpass likeverdig produkt som PSS9/10 at dette høres useriøst ut i mine ører.

Nå har jeg riktignok kun gjort research på M3 E46!

Mitt inntrykk er at KW er kanskje hakket vassere enn Bilstein, da spesielt på bane. I USA er dette litt mer "populært" og dyrere enn Bilstein så der er debatten om hvem som er best i forhold til pris. Muligens er de jevngode, men noe forskjellige. De fleste blir nok fornøyd uansett.

At settet (KW V1?) var for mykt til din smak og din bruk på Audi A3 var et ok argument, dette er jo en subjektiv vurdering. Ofte er det også slik at en vil være like fornøyd med et vanlig senkesett fra H&R til rimeligere pris enn dyre coilovers, avhengi av biltype og bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...