olew Skrevet November 11, 2008 Skrevet November 11, 2008 hei! har en liten forhåpning om at de av dere som kjenner e34 inn og ut gjerne kunne ramset opp typiske ting som går igjen,altså typiske feil som skjer som man kan forberede seg på. eksempelvis fikk jeg erfare problemet med viskermekanismen når jeg kjøpte min,stor slakke som førte til viskere som slo i panseret,forsøkt byttet løse stag men må til med hele mekanismen. ting som jeg også vil gjøre med bilen fortest mulig,mest for å "safe" litt for fremtidens skyld: flushe kjølesystem og ha på ny væske. bytte alt av oljer og filtrer(har byttet og hatt på tilsetning på gir og diff) noe annet som går igjen? har av og til problemer med at varmen på passasjersiden ikke kan skrus ned,blir vanvittig varmt uansett,skjer tilfeldig.
///MPower Skrevet November 11, 2008 Skrevet November 11, 2008 sjekk ut denne siden. der står de fleste feil som pleier og være på e34 http://autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E34/ og den med varmen er garantert denne, her vist på e32 men det er samme greiene http://autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=35
Simpel Skrevet November 11, 2008 Skrevet November 11, 2008 Må vel og nevne at bensinrørene rundt tanken kan være dårlige, rust og elendighet. Jeg hadde det på min bil, verkstedmannen sa at det var ikke uvanlig på E34.
ingard Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 E34 er bombesikker bimmerdiy.com og bmwe34.net er nettsteder du bør kunne utenat. Gjør livet enklere. Ang lufting av kjølesystemet, er det bare å søke på forumet. Men cluet er mye kjøleveske og tolmodighet. Vi det er slakket i forstillinga (rattet beveger seg uten at hjulene gjør det), er det på tide å bytte hele sjiten. Tar ikke lange tida å gjøre, men koster litt. Deler finnes billigst hos koed.no eller schmiedmann.no
Odd-M Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 Generelt må vel E34 med M50-maskinen sies å være noe av det bedre BMW har konstruert. Meget driftssikker og holdbar konstruksjon som har gode kjøreegenskaper og høy komfort. Lufting av kjølesystemet er gjort på 2-3 minutter hvis du gjør det RIKTIG. Her er det mange myter, synsing og gjettning fra ukvalifiserte. Bruk søkefunksjonen og du finner mange forskjellige metoder. Her finner du imidlertid "fasiten" beskrevet i Bentley-manualen: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=5 ... ufting+m50
Mechanix Skrevet November 13, 2008 Skrevet November 13, 2008 Hei, er selv fersk eier av e34, første jeg måtte gjøre var å bytte viskermekanismen, bestilte brukt fra koed til 400kr, var litt slitt den og, men mye bedre enn den jeg hadde, og bedre enn å kjøpe ny til 4000 Har også slitte foringer i forstilling som skal være vanlig på e34, dunkelyder over fartsdumper, litt dødgang i rattet osv. Turteller og forbruksmåler virker ikke, skal vist også være en gjennganger. Kan være en del småfiks, men begynner jo å bli gamle biler, men så koster de heller ikke så mye, Mye bil og komfort for pengene
Olelink Skrevet November 13, 2008 Skrevet November 13, 2008 Har en 520i selv så her er noen tips: Instrument panelet er en gjenganger, diverse funksjoner slutter og virke etter hvert, men det finnes brukte instrument panel til en slik og ingenting så det er en grei sak. Vannpumpa på m50, den som motorn ble levert med er av plast (kanskje ikke alle men dette vet man jo aldri) og kan plutselig uten forvarsel ryke, og siden bmw motorer ikke er noe glad i koking så kan det bli dyrt om man er skikkelig uheldig. vannpumpe koster jo ikke all verden, 8-900kr for orginal. Hvis man samtidig bytter viftereim så har man sikret seg en stund. Vær nøye med oljeskift og filter, trenger ikke olje i 10000 kroners klassen men skift ofte, gjerne for hver 5000km hvis den blir godt brukt Man bør følge med kjølevæske nivået da det ofte kan forsvinne litt uten at det betyr at motor er kaputt dette kan også avsløre eventuelle andre feil. Lufting ble veldi bra beskrevet i linken over Diverse foringer og styrestag er slitedeler og oppdages ved klunkelyder osv. greie å skifte og koster ikke stort. Ellers er som sagt tidligere i tråden e34 rimelig skuddsikre biler som er driftsikre, har gode kjøreegenskaper og er komfortable å kjøre. Er i allefall kjempefornøyd med 520i'n min.
ingard Skrevet November 13, 2008 Skrevet November 13, 2008 Generelt må vel E34 med M50-maskinen sies å være noe av det bedre BMW har konstruert. Meget driftssikker og holdbar konstruksjon som har gode kjøreegenskaper og høy komfort.Lufting av kjølesystemet er gjort på 2-3 minutter hvis du gjør det RIKTIG. Her er det mange myter, synsing og gjettning fra ukvalifiserte. Bruk søkefunksjonen og du finner mange forskjellige metoder. Her finner du imidlertid "fasiten" beskrevet i Bentley-manualen: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=5 ... ufting+m50 2-3 minutter er vel å ta i? Det er utrolig mange som blir plaget med dette.
Odd-M Skrevet November 13, 2008 Skrevet November 13, 2008 Nei, hvis alle komponenter i kjølesystemet fungerer så tar det maksimalt 3 minutter å lufte en M50-motor. Litt ventetid for å kjøre motoren driftsvarm må vel påregnes i tillegg. Det er jeg 110% sikker på. Årsaken til at enkelte plages må være at det er noe feil med kjølesystemet og/eller at de bruker feil metode.
Hoem Skrevet November 13, 2008 Skrevet November 13, 2008 brukte omtrentlig 1-2minutt på lufting av systemet på M50 maskin:) Alt er avhengig av om du gjør det riktig, eller ikke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå