pettan Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 Når jeg starter motor når den er kald, kommer det en liten skranglelyd som varer 1-2 sek ca.. har vert der hele tiden så lenge jeg har hatt bilen.. (snart 2 år) har ikke klart å finne ut hva dette er... trodde lenge det var vannpumpa, men nå er denne skiftet, fremdeles lik.. Har hørt noen snakke om at det kan være vanos, kan denne lage slik lyd?
Odd-M Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 Har lest om det ja, at vanos lager litt lyd inntil oljetrykket kommer for fullt. Men jeg har aldri hørt det selv.
dvil Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 Det kan være AC-kompressoren. Min skrangler ved start av kjøling, men jeg må trykke på snøknappen først.
pettan Skrevet November 12, 2008 Forfatter Skrevet November 12, 2008 Tror ikke det er AC, da denne lyden kommer sjøl om jeg ikke har på "snøknappen"
kawaman Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 Kan være katalysator'n som er defekt,prøv og slå på den og hør om det skrangler...
Michaeel Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 skrangle lyd ja. er det liksom tikking du mener? for det er jo normalt av biler tikker eller skrangler litt ved oppstart når bilen er kald! oljen har jo ikke blitt tatt opp helt enda! hvis det varer bare 2 sec som du sier, er det ikke noe farlig.
Moose Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 Jeg har det samme. Skranglete skrapelyd på en måte. Godt å høre at det ikke er noen fare, men det hadde vært fint å bli kvitt den.
pettan Skrevet November 12, 2008 Forfatter Skrevet November 12, 2008 Katalysatoren har jeg også skiftet, trodde en stund det var det, men det er som moose sier en skrangle/skrapelyd.. Virker som det forsvinner når jeg får oljetrykk, men er ikke ventilene som tikker, er en annen lyd... Hadde bare vert greit å vite hva det var som lager den lyden, og om det er noe som må skiftes... Om det er Vanos som lager denne lyden, er dette noe kritisk? Noen som vet?
bcrazy Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 ventil løftere? Hender de tikker litt før de får fylt seg skikkelig med olje. Hvordan er oljeservice historikk på bilen?
toomas Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 samme på min e 39. de er startern som skraper litt på start kransen når motoren er kald fordi den begynner og bli litt sliten og trekker seg ikke fort nok tilbake..
toomas Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 fettet opp glidesporet på min starter for et halvt år siden men nå er lyden tilbake innimellom
nimitz Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 Reagerte også på "skranglelyd" på min forrige bil som var mercedes ved oppstart. Hører at det er det samme på denne og som er en E39. Varierer litt fra gang til gang. Hender at den ikke er i bruk på opptil en mnd og når jeg starter opp er det ennu flere rare lyder. Har innfunnet meg med at sånn er det på nymotens biler.
pettan Skrevet November 18, 2008 Forfatter Skrevet November 18, 2008 Er ganske sikker på at det ikke er ventilene.... Men det kan faktisk høre ut som at det er starteren ja når du sier det... Skal prøve å ta av starteren å smøre den opp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå