Gå til innhold

Ta ut 12 volt fra kupé uten å bruke sigarettenner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kobel deg inn på ledningen som går til sigarettenneren... enkelt og greit... mobillader bruker veldig lite strøm..

Skrevet

Jeg har koplet meg opp på kabelen til sigarettenner uttaket for strøm til dvd spillerne i baksetet, i tilegg har jeg koplet inn en egen bryter som jeg kan skru av og på strømmen til de med.

Sigarettenner uttaket har en 30A sikring så man kan kople på en del faktisk, kan trekke 420W ved 14V lading.

En mobillader trekker ikke mye.

Skrevet
Hei!

Skal koble opp mobiltelefonholder med lader og muligens gps i min BMW 520i E39. Det jeg da lurer på er om jeg kan ta ut 12volt fra en annen plass enn sigarettenneren da jeg vil beholde en clean look rundt dashbordet i bilen. Jeg vil også ha det slik at da jeg skrur av tenninga på bilen, så kobler dette ut. Mulig å få til dette?

Håper på svar! :D

Her er et DIY med ekstra 12V uttak med terminal 15 når nøkkelen er i posisjon I. Du finner deg en ledning fiolette/hvitt og kopler på relay. Unload relay K3 rett over batterien. Det er lettere at du demonterer ned hanskerom og finner den ledning fiollette/hvitt og kopler på relay der å slippe du å legge ledning fra bagasjerom til dashbord.

viewtopic.php?f=1&t=193670

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...