matsby Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 heisan alt startet med at vi holdt på og montere gulvmatten etter at det var full av vann, etter noen timer med skruing alt inavendig i bilen ferdig og vi skulle på statoil og fylle bensin og vaske bilen. når vi startet bilen ville den ikke gå på tomgang måtte holde den i gang med og gi gass, etter at vi har kjørt oss ein runde til motoren blei varm så klarte den og holde seg på tomgang. vi kjørte innom statoil og fyllte bensin og vasket bilen i selv vasken. kopisen min vasket også i motorromet, men ungikk luftfilteret og diverse ellektronik. da vi var ferdig med og vaske den skulle vi kjøre oss ein rundet, vi kjørte 7km men da vi skulle opp ein liten bakke så stopet den vare. ingen ulyder eller noe bare stopet. vi prøvde og starte bilen igjen med startmotoren men var ingen reaksjoner. vi trilet bilen til ein kiosk for og ser nærmere på motoren, men da vi skulle sjekke gnist var det ikke ein enneste gnist er det noen som har hatt samme problemet? takk på forhånd
Snake Oil Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 kjempesmart å spyle motorrommet på en bil som allerede har problemer.var det om å gjøre å skape kaos nedi der? tror du bare får vente til ting har tørket opp og ta det derifra. tomgangen kan være tomg.reg, lmm,falskluft eller en kombinasjon siden det kom plutselig. de ledningene og koblingspunktene under matta har ikke noe med dette å gjøre.
matsby Skrevet November 12, 2008 Forfatter Skrevet November 12, 2008 spylte ikke på selve motoren men demper tåret på begge sider, men skal se om eg får sett på den i dag men er det noen andre som har noen erfaringer med dette?
tobben! Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 kjempesmart å spyle motorrommet på en bil som allerede har problemer.var det om å gjøre å skape kaos nedi der? tror du bare får vente til ting har tørket opp og ta det derifra.tomgangen kan være tomg.reg, lmm,falskluft eller en kombinasjon siden det kom plutselig. de ledningene og koblingspunktene under matta har ikke noe med dette å gjøre. Går vel an å være litt høflig når noen spør om noe saklig Men for å svare trådstarterda, så har jeg selv opplevd at batteriet mitt tok kveld etter en tur i vaskehallen. Ikke nødvendigvis dette som har skjedd til deg, men høres jo ut som en kortsluttning eller noe i den gata....
matsby Skrevet November 12, 2008 Forfatter Skrevet November 12, 2008 faktisk så var det 0 strøm på batteriet etter at bilen har stått i garagen i 1 uke, byttet bateri rett før eg skulle til og vaske den. men om det har vært ein kortsluttning så skal vell ein skikring har blitt ødelagt? for etter det eg såg i går i sikringsboksen så hadde ikke noen sikringene gått. har surfet litt på nette og sett at det er noen som har samme problemet som meg men ettar at dei byttet hjerne så startet den med ein gang:S
316 Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 Bilen min drukna totalt en gang, etter at det regnet som et h****** ute, og jeg kjørte i en sinnsykt vanndam... Kom omtrent 5 km før jeg møtte på en motbakke, da var det game over. Ikke sjans til å få start, måtte taue hjem. Tørka over et døgn før jeg prøvde å få start igjen, gikk på 4 sylindere en stund før den kviknet til igjen. Kan hende det samme har skjedd med deg! Var egentlig ingen vits å sjekke hva som var vått hos meg, da det rant vann da jeg åpnet motorrommet!
Snake Oil Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 kjempesmart å spyle motorrommet på en bil som allerede har problemer.var det om å gjøre å skape kaos nedi der? tror du bare får vente til ting har tørket opp og ta det derifra.tomgangen kan være tomg.reg, lmm,falskluft eller en kombinasjon siden det kom plutselig. de ledningene og koblingspunktene under matta har ikke noe med dette å gjøre. Går vel an å være litt høflig når noen spør om noe saklig Men for å svare trådstarterda, så har jeg selv opplevd at batteriet mitt tok kveld etter en tur i vaskehallen. Ikke nødvendigvis dette som har skjedd til deg, men høres jo ut som en kortsluttning eller noe i den gata.... vel vel... jeg svarte som jeg gjorde fordi jeg syns det var en lite gjennomtenkt ting å gjøre. om man har en motorstyring som i utgangspunktet ikke fungerer som den skal,så heller man ikke vann på. ett problem om gangen er ofte en fordel om man er på gyngende grunn. blir omtrent som: ikke hell bensin på bålet om noen sarte sjeler ikke tålte det så beklager jeg.
takaasen Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 på m42/44 og m50 52 har det en tendens til å samle seg vann nede ved tenplyggende etter vask osv.
matsby Skrevet November 12, 2008 Forfatter Skrevet November 12, 2008 takk for svar. men fikk start på den i dag. har sikkert tørket det som var vått. men skal jo ikke være sånn, om eg kjører når det regner nå så skal jo den ikke stoppe:P
pedro Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 Enig med slemme Snake Oil her Ta ut en og en plugg gjør både plugger og hetter rene sett inn igjen Sjekk innsugsbelg for sprekker osv. Hva med et plugg bytte Kan være lenge siden sist og en liten service kan være til nytte både for maskinist og maskinsjef Pedro
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå