Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så jo strøken ut, men den hekken likte jeg ikke.

Har dessverre liten formening om pris. Sammenligne med andre som ligger ute og dra evnt å se på forskjellige så finner du fort ut om den er verdt prisen.

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Som tidligere nevnt første registrerte E46 M3 i Norge.

Selger på Das Auto i Tr.Heim brukte bilen(nå Strandveien auto).

Bilen stod for en del år siden hos Bavaria Autozentrum i Oslo

etter en kollisjon.Deretter ble den"restaurert".

Motor er byttet i bilen.

Før eventuell handel ville jeg sjekket bilen veldig nøye.

Kontakt tidligere eiere o.s.v.

Hvilken tilstand bilen har pr.dags dato vet jeg ikke,men den

har innimellom levd hardt og tøfft.

Skrevet

Har snakka med forrige eier nå, han snakka bare fint om bilen, og eg trur nok at bilen er i veldig bra stand.

Bilen er utrulig rå å sjå til, men det er ikkje verdt den prisen. Har fått bilen eindel ned i pris, men ikkje nok.

I 2006 ga eg 550 for e46 m3 SMG, med masse ACS snacks og BBS hjul. Det var billig den gang, men alikevell syter eg med å betale over 500 for 2001 m3 nå altså...

Skrevet

Har sett denne bilen kjørendes litt rundt på bygda her noen ganger, og hver gang jeg har sett den har jeg rullet ned ruta for å høre at vedkommende gir på litt etter en fartsdump eller lignende, men nei, denne bilen kan da umulig ha blitt grisekjørt av nåværende eier, maken så pent denna har blitt kjørt, de gangene jeg har sett den ihvertfall 8)

Skrevet

Jeg har hele tiden sagt at e46 m3 kommer til å falle i pris, men det virker jo ikke som den har sunket på flere år..

Jeg syntes de bilene blir priset latterlig høyt i forhold til hvor tregt bilmarkedet er for tiden..

Skrevet
Jeg har hele tiden sagt at e46 m3 kommer til å falle i pris, men det virker jo ikke som den har sunket på flere år..

Jeg syntes de bilene blir priset latterlig høyt i forhold til hvor tregt bilmarkedet er for tiden..

Må sei meg enig der altså, det er ein VELDIG lita gruppe kjøpere som er intr. i å betale over 500.000kr for ein 01` mod m3.

Men på den andre sida, så blir det jo eindel avgifter på dei til neste år, då blir det automatisk mindre import, så prisen kan holde seg stabil framover! Dei vil ikkje falle som stein ihvertfall...

Skrevet

I fare for å ikke være helt objektiv her, så er det vel strengt tatt det samme om det er en '01 modell eller en nyere, så lenge bilen er velholdt?

Det er jo den samme bilen, og den går jo selvfølgelig like bra.

Skjønner jo selvfølgelig at en eldre bil kanskje har gått lenger, men det er da ikke noen fast regel. Det er jo ikke unormalt at verken en '01 eller en '05 har gått 100k mener jeg.

Poenget er at jeg mener man bør finne en bil med farge og utstyr som man har lyst på, og om den da har en god historikk og ser bra ut, er det uvesentlig hvilken årsmodell den er.

Det var slik jeg gjorde det da jeg kjøpte min. Sto til slutt mellom en standard mørke-sølvgrå '03 modell og den jeg kjøpte, en sort '01 modell med Hartge-pakke.

Min er også oppgradert med originale LED-baklys og facelift-bakluke, så sånn sett ser den jo faktisk nyere ut enn en'03 modell faktisk.

Skrevet

Magnus, Trodde den var original enda jeg, men riktig, svart med brunt skinn. Pen bil som var i orden da den ble solgt fra Nøtterøy. Ihvertfall i følge selger. En på jobben her som vurderte den. Da hadde den stått en stund allerede, og var vel satt ned til 490 eller noe sånt. Så da han var klar for å by 450k var den akkurat solgt for det samme.

Ikke misforstå, jeg sier ikke at 450k nødvendigvis er en riktig pris for en E46 M3, men jeg tror det tilhører sjeldenhetene at M3ene på Finn blir solgt for prisantydning. De fleste må nok ned 10% - og det er jo relativt betydelig i en slik prisklasse.

Skrevet
I fare for å ikke være helt objektiv her, så er det vel strengt tatt det samme om det er en '01 modell eller en nyere, så lenge bilen er velholdt?

Det er jo den samme bilen, og den går jo selvfølgelig like bra.

Skjønner jo selvfølgelig at en eldre bil kanskje har gått lenger, men det er da ikke noen fast regel. Det er jo ikke unormalt at verken en '01 eller en '05 har gått 100k mener jeg.

Poenget er at jeg mener man bør finne en bil med farge og utstyr som man har lyst på, og om den da har en god historikk og ser bra ut, er det uvesentlig hvilken årsmodell den er.

Det var slik jeg gjorde det da jeg kjøpte min. Sto til slutt mellom en standard mørke-sølvgrå '03 modell og den jeg kjøpte, en sort '01 modell med Hartge-pakke.

Min er også oppgradert med originale LED-baklys og facelift-bakluke, så sånn sett ser den jo faktisk nyere ut enn en'03 modell faktisk.

Er heilt enig i at det viktigeste er at du kjøper den bilen som har det DU er ute etter, med tanke på utstyr osv. MEN eg er absolutt ikkje enig i at ein 2001mod bør koste det samme som ein 2005mod, når bilen er 15 år,kanskje, men ikkje når den eine er 3år gammel og den andre er 7år.

Uansett om det er dyrt påkosta ekstra utstyr, så er dette penger som du stort sett ikkje får igjen ved salg...

Skrevet
en 2005 mod er de fortsatt en viss garanti på,de kan bety mange festblanketter i forhold til en 2001 mod,,,

Et stort poeng..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...