Turbo-Tommy Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... .svl=Bilde Er jo i tillegg ikke så langt fra Bergen. Og eier er BMW-entusiast.
Gunnar Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15507121&sid=xz9sbf17c-q211442&WT.svl=BildeEr jo i tillegg ikke så langt fra Bergen. Og eier er BMW-entusiast. Ser ut som et brukbart kjøp! Flott bil og helt riktig på alle måter.
bmwlukas Skrevet Desember 5, 2008 Forfatter Skrevet Desember 5, 2008 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15507121&sid=xz9sbf17c-q211442&WT.svl=BildeEr jo i tillegg ikke så langt fra Bergen. Og eier er BMW-entusiast. Kjørte forbi Vaksdal for nåken dager sida, men då var ikkje eiger heime. Så det blei ikkje til at eg kjørte oppom. Vurderer den litt enda, men sånn som tidene er nå, så avventer eg litt.. Satser på at det dukker opp ein stakkar som MÅ selge, og dèt KJAPT og BILLIG =)
morteym Skrevet Desember 5, 2008 Skrevet Desember 5, 2008 Jeg håper det som blir sagt om denne bilen er riktig, og ikke rykter som oppstår forjævlig lett på internett. Og ikke legg mer i ting enn hva som er tilfelle. F.eks som en påstand om at en bil har levd et hardt og tøft liv - hva er den påstanden basert på? Hvordan vet man det, stemmer det eller er det bare synsing? Det kommer aldri noe prisras på E46 M3. Jeg kikket på M3 for et år siden, og selvom det har vært noen kupp i ny og ne, så er prisen jevnt over stabil. De som sliter med å få solgt er som regel de bilene som mangler det "riktige utstyret" etc. Ville ikke anbefalt å kjøpe en M3 uten skinn, navi osv. selvom man får de "tilsvarende billigere". For de er vanskelige å få solgt igjen. Ergo så blir de solgt vesentlig lavere i pris fordi det tar en evighet å få solgt. Jeg venta selv på at prisen skulle duppe mot 500k, men det skjedde aldri... og nå kommer avgiftene til å gjøre at prisen holder seg stabilt en stund framover. Mye penger å betale for en skadet M3 med byttet motor og annen humbug. Ser at denne bilen ikke har Harman Kardon stereoanlegget... det er jo bare sørgelig..Dette må da være et bedre kjøp selv om fargen er litt uheldig... http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... .svl=Bilde Denne imolarøde m3n blir tydeligvis aldri solgt. Sikkert pga interiøret. Harman Kardon er verdt ca en krone og femti øre. Verste dritet du kan betale nesten 10k for som ekstrautstyr. Det er ikke engang nevneverdig bedre enn standard, bare litt annen lyd. Men det virker som at anleggene varierer litt fra bil til bil..
Gunnar Skrevet Desember 5, 2008 Skrevet Desember 5, 2008 Denne imolarøde m3n blir tydeligvis aldri solgt. Sikkert pga interiøret. Syns det er en lekker bil jeg, skulle gjerne hatt imolarød (bortsett fra at man blir litt godt lagt merke til), så syns det virker som et brukbart kjøp selv om den mangler litt. Komplett svart interiør kan man jo få tak i for 15 lapper eller rundt der? Samme med navigasjon. Så 30 lapper og en del jobb, så begynner det å hjelpe fælt. Kunne vel tenkt meg el.gardin i bakvinduet og PDC også på en så dyr bil, men noe måtte man vel ha ofret.
///Magnus Skrevet Desember 5, 2008 Skrevet Desember 5, 2008 ...Harman Kardon er verdt ca en krone og femti øre. Verste dritet du kan betale nesten 10k for som ekstrautstyr. Det er ikke engang nevneverdig bedre enn standard, bare litt annen lyd. Men det virker som at anleggene varierer litt fra bil til bil.. Jeg har vært veldig fornøyd med H/K-anlegget i begge mine biler jeg. Jeg synes det gir en fyldigere lyd og litt mer trykk enn uten. Nå skal det sies at jeg på ingen måte er noen stereo-fantast, men kun ute etter grei lyd, og at man kan guffe på litt en gang iblandt.
Ørjan^^ Skrevet Desember 5, 2008 Skrevet Desember 5, 2008 Har også lest noen historier om at denne bilen har hatt en del bytting av karrosserideler. Jeg ville sjekket nøye før en eventuell handel. Som Tommy sier.. Det er noe muffens med denne bilen.. Gikk i stavanger før og jeg har hørt noen historier som ikke er helt positive, men jeg husker dem selfølgelig ikke
morteym Skrevet Desember 5, 2008 Skrevet Desember 5, 2008 Jeg sier bare vær forsiktig med å si "har hørt har hørt har hørt har hørt". En fjer kan fort bli til ti høns. En muffins kan bli til to muffins osv. Nei, altså grunnen til at jeg sier det her er fordi det viser seg at "bekjente" eller andre folk vet ofte mye mer om bilen enn de som har hatt bilen selv. Noe som ikke skulle være mulig. Og en ting som blir fortalt videre blir alltid forandret på når det blir fortalt videre. At bilen har bytta noen karroserideler trenger ikke ha noen betydning.
Ørjan^^ Skrevet Desember 5, 2008 Skrevet Desember 5, 2008 Jeg sier bare vær forsiktig med å si "har hørt har hørt har hørt har hørt". En fjer kan fort bli til ti høns. En muffins kan bli til to muffins osv.Nei, altså grunnen til at jeg sier det her er fordi det viser seg at "bekjente" eller andre folk vet ofte mye mer om bilen enn de som har hatt bilen selv. Noe som ikke skulle være mulig. Og en ting som blir fortalt videre blir alltid forandret på når det blir fortalt videre. At bilen har bytta noen karroserideler trenger ikke ha noen betydning. Prøver bare å hjelpe han, som han skriver i topicen sin.. Men hvorfor er du så opphengt i rykter? Mange av dem kan faktisk være sanne
bmwlukas Skrevet Desember 5, 2008 Forfatter Skrevet Desember 5, 2008 Jeg sier bare vær forsiktig med å si "har hørt har hørt har hørt har hørt". En fjer kan fort bli til ti høns. En muffins kan bli til to muffins osv.Nei, altså grunnen til at jeg sier det her er fordi det viser seg at "bekjente" eller andre folk vet ofte mye mer om bilen enn de som har hatt bilen selv. Noe som ikke skulle være mulig. Og en ting som blir fortalt videre blir alltid forandret på når det blir fortalt videre. At bilen har bytta noen karroserideler trenger ikke ha noen betydning. Det er ikkje kjekt for selger visst det dukker opp masse usant tull om bilen på nett, MEN på den andre sida så har eg fått MASSE info om denne bilen, som eg i utgangspunktet var skeptisk til: Som kjent så blei denne bilen stjålet i Oslo for nåke år siden...men kem av?? Av DAVID TOSKA! Den blei brukt som fluktbil under et ran. Den fikk skader på panser og tak, pgr av at dei kjørte igjennom nåken bommer. Motor blei og bytta etter dette. Så denne bilen kommer til å bli mykje verdt den dagen filmen om NOKAS ranet kommer ut, og David Toska blir verdenskjent;)
Syse Skrevet Desember 5, 2008 Skrevet Desember 5, 2008 Jeg sier bare vær forsiktig med å si "har hørt har hørt har hørt har hørt". En fjer kan fort bli til ti høns. En muffins kan bli til to muffins osv.Nei, altså grunnen til at jeg sier det her er fordi det viser seg at "bekjente" eller andre folk vet ofte mye mer om bilen enn de som har hatt bilen selv. Noe som ikke skulle være mulig. Og en ting som blir fortalt videre blir alltid forandret på når det blir fortalt videre. At bilen har bytta noen karroserideler trenger ikke ha noen betydning. Det er ikkje kjekt for selger visst det dukker opp masse usant tull om bilen på nett, MEN på den andre sida så har eg fått MASSE info om denne bilen, som eg i utgangspunktet var skeptisk til: Som kjent så blei denne bilen stjålet i Oslo for nåke år siden...men kem av?? Av DAVID TOSKA! Den blei brukt som fluktbil under et ran. Den fikk skader på panser og tak, pgr av at dei kjørte igjennom nåken bommer. Motor blei og bytta etter dette. Så denne bilen kommer til å bli mykje verdt den dagen filmen om NOKAS ranet kommer ut, og David Toska blir verdenskjent;) hehe, jeg lurer på om ikke noen har dikta litt her nå =) Jeg har hørt at man skal være obs når man kjøper en av de tidligere m3ene da det bør ha vært gjort noe med rådene/byttet motor. Dette var visst en produksjonsfeil, og de med stadighet gikk til helvette. Jeg trur ikke det var david toska som knuste motoren i en bom Men.. jeg kan jo ta feil - david toska er en spenstig kar han
Mexos Skrevet Desember 5, 2008 Skrevet Desember 5, 2008 Ingen som kan sende Toska et brev i fengselet og spørre? han har sikkert tid til å svare Er bare morsomt med litt historikk på biler
morteym Skrevet Desember 5, 2008 Skrevet Desember 5, 2008 Grunnen til at jeg sier det som jeg sier er fordi jeg vet av egenerfaring at det er så mye piss som skrives på internett. Jeg gjorde grundig research på bilen min, og enkelte hevdet diverse ting som senere viste seg å ikke stemme. Bl.a var det noen som sa om bilen som jeg endte opp med å kjøpe hadde vært en vraka 320, en sa det var en vraka M3, noen sa det var en ombygget 323 osv... det gjorde at jeg først trakk meg fra kjøpet... noen mente det var mygel siden bilen ikke fantes på hartge sine hjemmesider (den ble spesialbygget, men var ikke i modellprogrammet)... En påsto at han kjente han som bygde bilen, og at det var noe mygel blabla, mens en annen fortalte at han hadde vært hos Hartge i Tyskland og sett at den var et tomt E46-skall (m3) ny fra bmw-fabrikken da den ankom hartge for ombygging... Flere tidligere eiere påsto at de hadde sjekket opp med Hartge at bilen var bygget av Hartge som ny bil. "Folk" mente de sikkert løy siden de ikke hadde noen dokumentasjon, men jeg fikk sjekket det opp med Hartge selv (bilen har Hartge VIN-nr), og de bekreftet historien om bilen. Alt var ok. Men det var ingen perm med dokumentasjon på bilen annet enn VIN-nr pga denne ble bare bygget for en underløverandør fra grunn av, og var ikke en ombygget bil med BMW vin-nr. Så VIN-nr var dokumentasjonen på bilens opphav, sa de. Videre var alt ellers likt som for M3 og M3 CSL hva angikk deler og service. - Når en person leser på et forum om en bil, så vil han komme med samme historien neste gang noen spør. "Har hørt at"... Men det kan være forskjellige grunner til at folk kommer med uriktig fakta. Misunnelse, forveksler en annen bil, hørt noen spekulere for så å gjengi det som fakta osv. Jeg mener ikke at man ikke skal ha lov til å uttale seg om en bil selvom det ikke er positivt. Noen ganger er det sikkert ikke rykter uten grunn, men viktig å belegge det nøye; det kan virke som at det er lett å slenge fra seg noe på et forum, men det kan ha store konsekvenser for den som selger/kjøper bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå