Gå til innhold

Ny vannpumpe til min BMW E24 628Csi 1977

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Ettersom vannpumpa på min E24 628Csi 77' er gåen, altså den lekker når motoren går, så må jeg skaffe en ny.. Har lett rundt på diverse nettbutikker som GS-bildeler og Schmiedman for å nevne noen.. jeg har kun funnet vannpumpe til modellen fra 79' og utover.. Ikke fra 77'. Noen som veit om disse vannpumpene passer?

Motoren er en M30B28!

78_-1975520273.jpg

Takker så mye for svar!

Skrevet

Det stemmer ikke at den første Bmw E24 kom i 79..

Men uansett! E12 528i har kliss lik motor som min E24 628csi så da bestiller jeg på Koed i kveld tenker jeg ;)

Skrevet

Men uansett! E12 528i har kliss lik motor som min E24 628csi så da bestiller jeg på Koed i kveld tenker jeg ;)

Det han mente er at 628CSI, kom i 79, ikke at E24 kom da.

Skrevet
Ser på www.realoem.com at 628 csi ikke kom før -79....

Begge deler er helt riktig.:)

Men E12 528i har vel samme pumpe?

I så fall er delenr. 11519070757, kr.1150,- på GS. Eller 775,- på Koed.....

Jeg tror at det var et skifte på vannpumpe på E12 tidlig i 1978 - tidlige E12 528/528i hadde forøvrig samme pumpe som 630CS.:)

Skrevet

har nå plukka ut vannpumpa som satt i, det står et nummer der..!

1 263 937

Om dere har sett på mange deler på biler ol. Så er det en sirkel som viser når delen er produsert! her står det 79 faktisk! :roll:

Er nok ikke original motor i denne tror jeg ! :P

Skrevet

Er nok ikke original motor i denne tror jeg ! :P

Det var nok en tanke som slo meg også - motorbytter har vel ikke vært helt uvanlig i BMWer fra 70- og 80-tallet. Det skulle derfor ikke forbause om din E24 var født som en 630CS - men som nevnt over, er det noe du kan få bekreftet gjennom VIN-nummeret.:)

Gratulerer med pen bil, forresten.:D

Skrevet

Dette VIN nummeret, hvor er det dette nummeret står? dette er jo en bil laget på Karmann i vest tyskland! står jo et nummer i førerdøra.. hvor det står karmann.. Det er no nummere slått inn, fargekode og serienummer!

Skrevet

Vin-nummer - bruk 7 siste sifre i serienummer.:)

Når det gjelder hvilken vannpumpe som passer for din bil, ser det ut som det ble gjort et skifte rundt 78-79 - tidligere biler bruker det bestillingsnummeret som er nevnt over. Fra høsten 1979 ser det ut som 11519070761 ble brukt på M30-motorer. Litt vanskelig å uttale seg veldig eksakt mht. din motor.:)

Skrevet

Det stemmer bra! :D Da sender jeg mail til Koed og får gjort om ordren til riktig pumpe! :)

Er Koed flinke til å besvare mailer og følge opp feilbestillinger?

Skal ut å prøve å lese av VIN nummeret nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...