T.Solheim Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Hei. Forrige fredag leverte jeg bilen min inn på verksted for eu-kontroll og forstillingskontroll. Snakket med verksmester på fredagen, og han sa at bilen måtte stå over helgen. På mandag hentet jeg bilen, godt fornøyd med at bilen nå var godkjent og at alt var på stell. Så kom overraskelsen! Når jeg gikk ut av bilen hjemme oppdaget jeg at hele bakdøren på førersiden var full av riper, og at den hadde fått masse små bulker. Døren var helt fin før jeg leverte den inn. Jeg ringte rett ned til verkstedet og de sa jeg skulle komme ned med bilen sånn at de kunne se på det. Etterhvert kom verksmesteren frem til at han måtte frasi seg absolutt alt ansvar, fordi han mente at det måtte ha skjedd i helgen mens bilen sto utenfor. Han sa at han kjente mekanikerene sine så godt at han visste at det ikke var de som hadde tatt døren.. Så siden skaden ikke hadde skjedd i verkstedet, og ingen av mekanikerene hadde laget den, var det mitt problem. Så kommer spørsmålet mitt. Hvilken rettigheter har jeg? Han kan jo ikke bevise at det skjedde i helgen, men jeg kan jo ikke bevise at det ikke skjedde i helgen.. Forbrukerrådet mente at så lenge de ikke var ferdig med bilen, var den i deres varetekt, og dermed deres ansvar.. Jeg har sendt en mail til verkstedet der jeg henviser til lovene forbrukerrådet kom med.
Hansh Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Du er ikke den første som er i en slik situasjon.. Kan jeg spørre hvilke versted det er snakk om?
T.Solheim Skrevet November 14, 2008 Forfatter Skrevet November 14, 2008 Hehe, regnet med at noen har gått på samme smellen ja! Synes det er en så lettvint løsning å bare si at det må ha skjedd utenfor, og dermed hive alle problemene over på kunden. Hvilket verksted det var vil jeg ikke si ennå, de skal få en sjanse til ordne opp først.
BreitBau Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Forsikringsselskapet har hvertfall beordret meg til å skaffe meg skriftlige klausuler om at bilen SKAL stå innelåst og låst hver gang bilen står på ett sted der jeg ikke er i umiddelbar nærhet, som feks ett verksted.. Jeg TROR at verkstdet har skylden når bilen er hos de. Så kjør det til forliksrådet.
E28 TURBO Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 Enig med Breitbraut. Og ikke vent og ikke gi de puste rom så de tror dette skal gå over. Dette får du kun fikset hvis du lager mye støy og styr for de. STÅ PÅ! Min erfaring og mening anyway..
Hyggmaister Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 +1 fra meg til breitbau og e28turbo! Ellers synes jeg dette er et stjerneeksempel på elendig service, og ikke ett verksted jeg hadde oppsøkt igjen. Hadde min bil på et lokalt verksted, hvor mekanikerene ikke hadde lukket panseret helt igjen..I det jeg når mellom 60 og 80 km/t smeller det, panseret vris og ruta knuses. Verkstedet tok det svært proffesjonelt og ordnet opp etter seg, selv om de spurte om jeg hadde kasko Ny rute og nytt, lakkert panser.
T.Solheim Skrevet November 16, 2008 Forfatter Skrevet November 16, 2008 Nå har jeg snakket med verkstedet igjen, og pipen fikk en litt annen lyd når de leste de lovene forbrukerrådet kom med. I morgen skulle de ha møte for å se hva de kunne gjøre. Så får vi se hva som skjer.
ESveen Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 Er nesten så man må ta bilder av bilen før man leverer den fra seg, med dato osv. slik at man unngår slike tilfeller. Synd men det har blitt sånn. Har hatt lignede diskusjoner med ett verksted i Trondheim. Det er bare å ikke gi seg. Møt opp hver dag, ring og purr opp i løpet av dagen. Send alt skriftlig i tilegg, krev og få svar på mail. osv. osv.
T.Solheim Skrevet November 16, 2008 Forfatter Skrevet November 16, 2008 Ja, det skal bli spennende å høre hva de sier i morgen. Virker som om det er veldig mye usikkerhet rundt hvem som har ansvar i slike situasjoner. Forsikringsselskapet (IF) sa at det var bilens forsikring som gjaldt hvis bilen sto utenfor verkstedet. Men forbrukerådet sa at det var verkstedets forsikring som gjaldt så lenge de ikke var ferdig med bilen. Så jeg velger å stole på forbrukerrådet!
hauken Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 håper selfølgelig du får dekket skadene på bilen din,men hvis verkstedet setter seg på bakbena,blir de vell vanskelig å komme noen vei,da du aldri kan bevise om skaden var der før eller etter verkstedbesøket,men er de et seriøst fima så ordner de seg nok.
T.Solheim Skrevet November 19, 2008 Forfatter Skrevet November 19, 2008 Ja, men de har ikke nektet på at det skjedde mest bilen var der. De skulle jo gi meg et svar på mandag, men de har fremdeles ikke kommet med et svar. Begynner å bli utålmodig nå, og det er min far også, så han tok seg en telefon ned der i går. Men det eneste svaret han fikk var at ledelsen ikke hadde kommet med et svar ennå... Må vel stikke ned der IGJEN for at det skal skje noe. Begynner å lukte råttent dette her
T.Solheim Skrevet Desember 12, 2008 Forfatter Skrevet Desember 12, 2008 Nå har det ordnet seg! Iallefall delvis. De gikk med på å betale halvparten av det skaden kom til å koste å utbedre. Så mandag for to uker siden var jeg nede å fikk taksert skadene, og i dag var jeg nede og hentet pengene. Døren er jo fremdeles stygg, men jeg er iallefall 2000kr rikere!
Lairschu Skrevet Desember 12, 2008 Skrevet Desember 12, 2008 Verkstedet jeg bruker innimellom gir meg valget mellom å hente bilen før de går hjem ellers så låser de den inne. Betryggende syns jeg.
Ca///e Skrevet Desember 12, 2008 Skrevet Desember 12, 2008 Nå har det ordnet seg! Iallefall delvis. De gikk med på å betale halvparten av det skaden kom til å koste å utbedre. Så mandag for to uker siden var jeg nede å fikk taksert skadene, og i dag var jeg nede og hentet pengene.Døren er jo fremdeles stygg, men jeg er iallefall 2000kr rikere! Betale halvparten? Med hvilken begrunnelse lurer jeg på da. Delvis skyldig? Og hvordan har man i så fall kommet frem til det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå