icc Skrevet November 15, 2008 Skrevet November 15, 2008 Nydelig lyd i simons på min 6'er. Bedre enn de gamle simons anleggene som ikke var rustfri. Vil du ha mer lyd så bare kutt ut mellompotta.
olew Skrevet November 15, 2008 Skrevet November 15, 2008 tok vekk midtpotta på e30 318 min jeg også den gang og hadde kun effektpotte bak,ble fin lyd for å vær firer. hadde komplett simons på e36 318is min,svært lite lyd utenom etter ordentlig hamring av bilen en stund,da hørtes det vanvittig ut
eriklepe Skrevet November 15, 2008 Skrevet November 15, 2008 Ser noen av dere sammenligner universal simmons med ferdigtilpasset eksosanlegg fra simmons. De universale er noe drit og bråker forferdelig. De ferdigtilpassete har en helt annen kvalitet og er som noen nevner, ikke langt fra lyden på orginalt.Mere brumming på tomgang og et høyt ræl på WOT. Under vanlig kjøring merker man det ikke. Ergo er det fint å ha på en bruksbil. Om det er bråk trådstarter er ute etter, har du nok valgt feil eksos
crizi Skrevet November 15, 2008 Skrevet November 15, 2008 fornøyd med simons jeg blir lei alt for mykje lyd
Thomassino88 Skrevet November 15, 2008 Skrevet November 15, 2008 jeg hadde Supersprint på min 318 var fin nok lyd i den.tok bare av katen og satt på et rør,ble ikke får mye bråk
luffi88 Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 Fatter ikke hvorfor noen vil ha noe som BRÅKER er jo bare travelt... har du rå motor blir jo lyden rå uten ett bråke anlegg. sveise rakerør da visst du absolutt skal ha bråk!
oddis Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 Dere får lage/kjøpe sånne eksosrør med spjeld som åpner seg på et visst turtall/eksostrykk, så blir det kontrollert gromlyd. Fantes vel sånt på E36 328i? Ellers har også Ferrari dette på sine biler, spesielt på F430i merker man det genuint under aks, roolig, og bang, et vrål ut av en annen verden.
///Mysild Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 har imons... og den er mørk... men nå brummet min mer enn vanlig ved orginaleksos også... hmmm
Hauso Skrevet November 17, 2008 Forfatter Skrevet November 17, 2008 Okei, takker for svar! Så dere mener at jeg burde fjerne midtpotta? altså bare den ene lyddemperen midt under, ikke katalysatoren? trodde de hang sammen jeg? Har tenkt på å fjerne den bakre lyddemperen jeg da, bare bytte den ut med et rakt rør. Hvordan vil dette bli? noen med slik erfaring? Har forresten ikke råd til dyrere eksos, eller større motor, så de alternativene er ikke aktuelle.. enda
Lars89 Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 Ville fjerna potta under bilen, ikke bak da det ser rart ut og blir ikke noe fin lyd. Kan risikere å ikke slippe gjennom EU uten kat, men pleier å gå greit Kjører uten på min
Hauso Skrevet November 17, 2008 Forfatter Skrevet November 17, 2008 Okei, da fjerner jeg evt den under kjerra. Går det forresten an å fjerne fremre lyddemper, og ikke katalysator, eller henger de to luringene sammen?
Hauso Skrevet November 19, 2008 Forfatter Skrevet November 19, 2008 Har da bestemt meg for å fjerne midtpotta under der. Noen som vet diameter på røret? og er jeg nødt til å sveise, eller holder det med klemmer? Takk for alle nyttige svar så langt!
Hauso Skrevet November 28, 2008 Forfatter Skrevet November 28, 2008 Lurer på enda en ting angående dette:p Katalysatoren og lyddemperen ser ut til å henge sammen? kan jeg fjerne hele greia, eller kan jeg kappe av lyddemperen, og la katalysatoren stå igjen. Hvilke av de er katalysatoren? Den nærmest motor, eller den lengst bak? Og vil det fungere å klemme det fast med rørklemmer, i steden for å sveise? Ha en fin helg alle sammen Hilsen Magnus:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå