E30 Turbo Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Ja, da er litt deler ankommet garsjen, og jeg gleder meg til neste sesong allerede! Dette ser ut til å bli verdens første M20 motor som blir stroket til 3.1 liter, og turbokonvertert! Limmet kjørte med 3.0 liters oppsett, og det ladet han like over 1000hk med, så målet mitt er i første omgang 800+! Blokka er en M20B25, som er borret +1mm. Alt innmat er fra Ireland Engineering, og består av veiv med 89.6 i slaglengde, H-profilråder i titan 130mm mener jeg det var, Ross 85mm smidde stempler. Oljeunderspyling av stempler, ARP bolter over alt. Topp: Sveiset og planet, max porting, leter etter overdim. ventiler, billet alu vippearmer, Z58 turbokam fra PPF, PPF doble ventilfjærer++ Bensinsystem: 1200cc dyser, aeromotive A1000 pumpe med AN10 slanger, PPF fuelrail med aeromotive progresiv regulator med måler, blir mest sannsynlig også å kjøpe 45liters fuelcell. Custom innsug med 80mm spjeldhus. Ellers vil jeg bruke samme intercooler som i tidligere, og motorstyring vurder jeg å bytte ut mitt Haltech E6X med Autronic SM4 eller ViPec V88. 60mm wastegate, 75mm PPF dump++ Ang. drivverk, så er jeg i dialog med Martin Schance om bygging av ei 6 trinns sekvensiell kasse. Bakstilling blir E34 M5. Sponsor er høyt ønsket! (Bare kassa kommer seg på 95tusen +mva.) Mer info og bilder vil komme etterhvert som jeg skrider fram!
SondreLM Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Syke s.. for et prosjekt da Lykke til, håper du når målet ditt! Skal følge med her, ja
OLEZZ Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 jaujau, det er noen som har penger til det. Har et spørsmål... Hvordan har du overhodet tenkt til å få feste på bakhjula? Syke greier...
oddis Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Se der ja, det ble realitet med 3,1L Moro at du går "all the way" med en M20. Må si jeg er spent på hvordan kjørbarheten blir på denne, med såpass vass kam, og sikkert dertil svæ(æææ)r turbo! Skal du har tørrsump? Husker Limmet bla. hadde problemer med sviktende oljetrykk enkelte ganger på sin M20B30 med S50 veiv. Lykke til, dette er skikkelig verstingprosjekt etter min smak. Galskap satt i system, det er godt!
E30 Turbo Skrevet November 14, 2008 Forfatter Skrevet November 14, 2008 jaujau, det er noen som har penger til det.Har et spørsmål... Hvordan har du overhodet tenkt til å få feste på hjula? Syke greier... Hysj, vi snakker ikke kroner her, i tilfelle kona leser her! Men, med tanke på feste, så blir det 10x17 med 285 bakdekk, så får jeg kanskje feste rundt 140-150! Nei, det er nettopp det som er problemet med E30, så vi får forske litt på problemet..
E30 Turbo Skrevet November 14, 2008 Forfatter Skrevet November 14, 2008 Se der ja, det ble realitet med 3,1L Moro at du går "all the way" med en M20. Må si jeg er spent på hvordan kjørbarheten blir på denne, med såpass vass kam, og sikkert dertil svæ(æææ)r turbo! Skal du har tørrsump? Husker Limmet bla. hadde problemer med sviktende oljetrykk enkelte ganger på sin M20B30 med S50 veiv. Lykke til, dette er skikkelig verstingprosjekt etter min smak. Galskap satt i system, det er godt! Ja, vurderte først 3.8 M5 motor, men er jo en del av de nå. Turbo blir MEST sannsynlig en Garrett Gt45r.. Har vurdert tørrsump, og elektrisk vannpumpe, men det er ikke oppe og avgjort enda!
Kimmit Racing Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Ikke for og skuffe deg...men min er snart klar:-) ett tips.du må aldr lakkere ei blokk sølvfarget.blokka blir 30%++varmere enn ei matt svart blokk.og varme er det siste en sånn grom motor trenger:-) Turbo valg?
E30 Turbo Skrevet November 14, 2008 Forfatter Skrevet November 14, 2008 Ikke for og skuffe deg...men min er snart klar:-)ett tips.du må aldr lakkere ei blokk sølvfarget.blokka blir 30%++varmere enn ei matt svart blokk.og varme er det siste en sånn grom motor trenger:-) Turbo valg? Det var da svarte.. :S Hehe Hvilket oppsett skal du kjøre med? Takk for tipset, da lærte jeg enda noe nytt i dag! Edit: Garrett GT45R
Dazed Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Å, sinssyke satan!!! Det var liksom ikke snakk om å ta'n helt ut heller! Detta blir stas. Passer på å følge med i denne tråden!
KalMar Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 tøft proskjekt !!!! men vis æ skulle kommentert noe så er æ ikke helt fæn av 2 poter på midten.... men ellers får du er det noe æ savner så er det hisige m20 motorer !!!!
E30_Dale Skrevet November 15, 2008 Skrevet November 15, 2008 Rimelig heftige greier ja! Huske film og pøse ut med bilder under bygging!
e30 tic Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 gromt prosjekt for å si det mildt! skal si du satser. limmet bremset.. ja han bremset over 1000 hk men hvor mye ble kjørt? for all del, har tro på dette, men å legge lista litt lavere å ha en holdbar motor er kanskje mer morro enn å ha høye bremse tall (regner med jeg får litt kritikk for det utsagnet) for å spøre enkelt, hva kommer en strokerveiv på i NKR ca? hadde ver morro å prøvd noe annet enn TD veiv, her må du pare pøse med med bilder, og detaljert info. ang toppen din, hvem er det som skal ta den?
E30 Turbo Skrevet November 16, 2008 Forfatter Skrevet November 16, 2008 Jeg tenkte å kjøre med ca 600hk til vanlig, men under bremsing skal jeg se hvor mye evt. jeg klarer max! Strokerkitet kom seg på ca. 20 000,- + mva. og frakt, men så kjøpte jeg litt annet stasj fra I.E. samtidig, så det var vel nærmere 40 totalt. Toppen og blokka blir bearbeidet av Autotrim i Trondheim (Tore Østhus & Pål Ringen) Skal legge ut MASSE bilder og info etterhvert ja, akkurat nå er jeg i full gang med motorbytte i svigers mitsu L200 som han har kjørt registereim havari på..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå