Gå til innhold

jon sin 320it m-techII *solgt*

jon///M
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...

valget falt på nikon d60. betalte 4000 + forsikring (800kr).

di øverste bildene er tatt med auto funksjon da jeg enda ikke viste hvordan det andre funket. di 5 siste er tatt med manuel funksjon. holder enda på og lære meg og bruke det, er mange funksjoner! men det virker som et bra kamera men jeg ser allerede nå at jeg bør invistere i en zoom linse og en vidvinkel linse samt stativ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stativ er å anbefale ja! hehe...

nokså fine bilder da, men har et par tips (selv om jeg ikke er flink selv, men er jo greit å få vite litt :-))

ang funksjoner, hvis du bruker Av, altså at du stiller dybdeskarpheten (F-tallet) (Av, vet ikke om det er det det heter på nikon) på bildet 1,2 og 5, så får du mer kontroll på bakgrunnsfokuset... å stille på lukkertiden har somregel ingenting for seg når du tar bilder av stille bil :-D ser du har hatt rundt f4-f5, og det er bra... (somregel jo lavere du har, jo mer blurry blir bildet der du ikke har fokus...

slik at sjøen ikke har detaljer på bilder der du "egentlig ikke" skal ha bakgrunn ;-) jf bilde 2 ;-)

på bilde 4 skulle jeg ønske du hadde hatt dybdeskarphet, altså (høyere f tall) hvis du hadde hatt mulighet til det :-)

du klarer nok å ha en lukkertid på ned mot 1/80 hvis du er stødig på hendene, da kan du ha litt mer dypdeskarhet :-)

men ut å prøve, bilen er jo ganske så fotogen av seg, så er jo bare å få lagt ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

takker. jepp det stemmer. synes det er litt synd at facelift touring aldri kom med facelift baklykter. så jeg bestilte et sett facelift look på koed. synes det ble ganske tøft og at den fikk et lite løft i utsende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...