Gå til innhold

Slapp girstang + dårlig servo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg synes at girstanga er noe vinglete og ikke så "tight" som en kompis av meg med samme bil. Min har gått vesentlig mye mindre (ca halvparten) så det tyder jo kanskje på at den som hadde bilen før meg ikke var spesielt god å gire?

Spørsmålet mitt er i alle fall: Er det en måte å få den tight og fin uten å skifte hele girkassa? Evt hva må/kan gjøres?

Jeg merker også at hans bil er VELDIG mye lettere på rattet! Dette er testet når begge bilene er driftsvarme og vi har samme dimensjon på dekkene. What gives? Samme spørsmålet gjelder servoen, noe jeg kan sjekke/gjøre?

Skrevet

Takk for svar!

Skal sjekke servoiljen i dag. Skal dette gjøres ved varm eller kald motor eller spiller det noen rolle?

Koster det mye for disse foringene evt mye arbeid?

EDIT: skal forresten inn å skifte tettering i bakkant av motor + clutch snart. Kanskje lurt å gjøre det samtidig?

Skrevet

servoen min var veldig tung på slutten, også tok det ca 3 uker elns så gjikk servo pumpa :P.

fant meg en ny brukt en til 1500 . koster jo satan meg 5000 :P

Skrevet

Veldig tung er den da ikke. jeg kan fortsatt bruke ei hand. Men den er vesentlig tyngre enn kompissen min med samme bil :S

Er det mulig å se om servopumpa spiller på siste verset?

Skrevet

ved bytte av disse gir overførings foringene, kreves det mye jobb? får man gjort dette innenifra? eller må man under bilen?

Skrevet
ved bytte av disse gir overførings foringene, kreves det mye jobb? får man gjort dette innenifra? eller må man under bilen?

Noen av delene kan du bytte fra innsiden av bilen, men hvis alt skal byttes ut så må du nok komme deg under bilen.

Skrevet

Tenkte jeg skulle sjekke servoolja men finner ikke lokket på min E46? Noen tips om hvor den er? Finner til olje, frostveske, spylerveske og bremseveske :P

Skrevet

Ligger rett ved luftfilter boksen, om jeg ikke husker feil. Under annen plastikk, idiotisk plass og vanskelig og observere. : ) Foringssett til giroverføring fåes f.eks hos Schmiedmann.no . Ikke dyre utgiften. Veldig greit og bytte da du skal bytte tetning og må av med overføringen uansett. : ) Alt byttes fra underkant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...