Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, d vet jo alle! Jeg kom gjennom med 325en min uten katylisator i mine yngre dager. Fikk mangel på det på biltilsynet, så jeg kjørte ut av hallen hos bt og rundt bygget, der lå et autorisert bmw-verksted hvor jeg kjennte mekanikerne... "Få hit papiret" sa de og stempla det godkjennt. Så ja, jeg er klar over det, men loven er slik at det SKAL føres i vognkortet, så de var ikke så firkantet nei.

Skrevet

Jepp vet loven er sånn, bare et eksempel på hvor forskjell det er fra sted til sted. Med tanke på at kompisen min ikke kjenner han som godkjente den. ;)

Skrevet

Hadde nettop lekebilen (sierra) min inn på eu-kontroll hos et merkeverksted, og visste det kom til å bli endel feil. Men kom ut kun med 2 feil (eksosanlegg og rattakselforing). Speedometeret ikke virker før 50km/t, det er så mye kast i skivene at det er ubehagelig å bremse, og demperene foran er gåene og dekkene er nesten blankslitte piggfrie piggdekk, så mener jeg den ikke skulle vært godkjent i det hele tatt, men klager nå ikke... Tok etterkontrollen på BT, og der bemerket de ikke at det nye eksosanlegget ikke hadde kat, eller at dekkene var som de var...

Skrevet

Så lenge du ikke kjenner de som tar kontrollen må du regne med at de skriver på alt de finner. Mister verkstedet godkjenninga er det bare å legge ned.

"Problemet" med en EU-kontroll er at det er mekanikerens vurdering av bilen, selv om det finnes rerninglinjer. Noe som en ikke synes er så farlig kan en annen sette 2er feil, og t.o.m kjøreforbud på.

Slipper selv gjennom biler med senk og eksos så lenge det ikke er ekstremt.

Skrevet

Jeg var hos et verksted jeg..fyren som tok kontroll sjekka bremser og dekk på ENE sia (for lat til å gå på andre sia sikkert)..sa ikke noe på soting eller for brede felger..så heller ikke på senkesett..sa ikke noe på DB på effektanlegg eller målte avgasser..hehe, dit skal jeg neste gang også! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...