Sverron Skrevet Desember 12, 2008 Skrevet Desember 12, 2008 hva måtte du betale for donor bilen da? har tenkt på å gjøre d samme jeg også. men har ikke funnet noen bra donor bil enda:(
Bimmer Arne Skrevet Desember 12, 2008 Forfatter Skrevet Desember 12, 2008 Da er jeg tilbake fra England Litt usikker på hva som skjer med panseret. Firma jeg kjøpte det av ville ha bilder av gapet. De foreslo at jeg enten sendte det inn eller fikk en rabatt. Må nok ha en kraftig rabatt hvis jeg skal beholder det panseret der. Delebilen kom på ca 67 000 Nok ink moms Hentet foresten noen deler på posten idag.
Fliid Skrevet Desember 12, 2008 Skrevet Desember 12, 2008 Rabatt i slike tilfeller er uaktuelt. Send det tilbake og få ett som passer eller hele beløpet refundert. Selge en vare som åpenbart lider av en feil (Hvor blir det av kontrollering av vare før utsendelse? ) . Ufattelig.
Bimmer Arne Skrevet Desember 14, 2008 Forfatter Skrevet Desember 14, 2008 Når jeg sier krafig rabatt så mener jeg en slik at rabatt at det ikke lønner seg for meg å betale frakt for å få sendt panseret tilbake. Etter litt "ferie" var det på tide å skru litt igjen. Fikk montert bakbremsene idag. Mangler nå å lufte bremsene, og da trengs det mere bremseveske. Jeg har Dot5,1 veske, men på beholderen til bremseveske står det only dot 4. Kan jeg da fylle dot 5,1 eller må jeg kjøpe dot 4 veske? Må også fylle på litt olje på servopumpa men fant ikke noe merke som sa hva jeg skulle bruke på beholderen. Er det samme hva jeg kjøper, så lenge det er olje beregnet til formålet?
Ullsokk Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 Bruk Dot 4 på bremsesystemet og ATF (Automatic Transmission Fluid) på servoen Morsomt prosjekt du holder på med Gøy å se det er flere som bygger på sedan karosseriet Gleder meg til å se mer! Synd med panseret :S
Bimmer Arne Skrevet Desember 15, 2008 Forfatter Skrevet Desember 15, 2008 Takk for det. Har hørt at det er ATF Rød som skal brukes til servoen. Så det ender vel med at jeg kjøper den. Har du noen anbefalinger å komme med når det gjelder Dot 4 veske? fins vel mange forskjellige merker med forskjellige kokepunkter.
torodd Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 kjempetøft prosjekt skal gjøre det samme selv, må bare spare litt penger først. hvordan er det med godkjenning ? plankekjøring eller mye stress? hvor kjøpte du bilen fra (donorbilen) tyskland?
compact Skrevet Desember 16, 2008 Skrevet Desember 16, 2008 Hei, holder på å skal sette igang et likt prosjekt selv, bare at jeg skal bygge om fra en 328 touring til M3. Hvor får man tak i papirer av godkjenning av noe slikt?
Bimmer Arne Skrevet Desember 16, 2008 Forfatter Skrevet Desember 16, 2008 Søk Bt før du begynner å bygge. Tok kontakt med BMW og fikk delenr på 320 karoseriet og M3 karoseriet som jeg sendte med søknaden. Disse nrene er like. Om Bt krever "deleliste" om hva som byttet må du høre med de om. Ellers veit jeg ikke. Ha en åpen dialog med BT. De jeg har snakket med hos BT har vært veldig hyggelig. Har gjort litt fremgang idag. It's Alive!!!! Ja motoren startet etter 5 eller 6 gangen vi vrei om nøkkelen. Skal se om jeg ikke får langt ut en liten video av dette hvis det er av interesse. Kan si at eksos anlegget er IKKE montert ennå. Ellers har vi luftet bremser og clutch. Og fylt på servo olje.
Bimmer Arne Skrevet Desember 18, 2008 Forfatter Skrevet Desember 18, 2008 Har idag ikke sideblinklys. Regner med at dette må monteres før visning. Kjøpte til ett tidligere prosjekt slike blinklys, men ble aldri montert. Er blinklys som kom på sammen med 97 fronten. Noen som har en mal eller anbefaling til hvordan jeg kan montere disse. (plassering, verktøy til å ta hull med o.l.) Er det noen som har mal til montering av orginalskjørt til M3?
Jostein Jørgensen Skrevet Desember 20, 2008 Skrevet Desember 20, 2008 51712250004 Borresjablong h.s (Org) (M TECHNIC) 140.40 ,-51712250003 Borresjablong v.s (Org) (M TECHNIC)
Bimmer Arne Skrevet Desember 21, 2008 Forfatter Skrevet Desember 21, 2008 Se der ja. Det var kjekt. Ingen som har/veit om noe tilsvarende til blinklys da? Eventuelt kan ta litt bilder og mål slik at jeg har noe å gå etter. Har fått på eksos. Når jeg startet motoren nå kommer det en rasle lyd fra motor. Har funnet ut at det må være vanos. Høres veldig likt ut som filmene som ligger på http://www.drvanos.com Er dette vanskelig å bytte selv? Mye i deler? Har også krem i olje lokket. Det er vel oftes toppakningen som er ødelagt? Eller kan det skyldes at motoren har stått lenge og at det har blitt litt kondens? Syns det var bare halvparten så mye krem i lokket når vi startet den andre gangen som første gangen.
pedro Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 Gratulerer igjen Bimmer Arne Du er jammen rask. Skulle ønske tempoet mitt var på samme høyde Jeg fikk et forløbig nei fra våre venner BT jeg da, så ny Norsk bil må kjøpes inn. Ser nå etter 325/328 i håp om at det skal gå bedre enn med 316. Kan vi snart si gratulerer med skilt? Pedro
Simen! Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 Intresangt prosjekt Synd med det panseret, så jo grise rått ut
Bimmer Arne Skrevet Desember 22, 2008 Forfatter Skrevet Desember 22, 2008 Takk, takk alle sammen. Hyggelig med positive tilbake meldinger. Var veldig synd med panseret ja, men hadde uannsett tenkt å lakkere det, så hadde kun fått gleden av spart vekt og ikke looken. Liten update. Mangler bare panser og feste bensinfilter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå