SanMiguel Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 Noen som vet om plasser på østlandet jeg kan veie for og bakaksel eller ha vekter på hvert hjul?
Bmw mann Skrevet November 22, 2008 Forfatter Skrevet November 22, 2008 Tillat totalvekt er 1680kg. Egen vekt er 1240 kg. Tillat nyttelast ink passasjerer er 365kg. For å bak aksel lastene må heller ikke overskride de tillate kg som står i vognkort ikke sant ?
Kristov Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 Tillat totalvekt er 1680kg. Egen vekt er 1240 kg. Tillat nyttelast ink passasjerer er 365kg. For å bak aksel lastene må heller ikke overskride de tillate kg som står i vognkort ikke sant ? Det er korrekt angående akselvekten. Med de tallene du oppga kan ny egenvekt maksimalt være 1305 kg ferdig ombygd til M3 om du skal kunne godkjenne.
Bmw mann Skrevet November 22, 2008 Forfatter Skrevet November 22, 2008 65 kg mer ja. Hva grunnlag sier du det på ? At en tar vekk en person eller bagasje ?
Kristov Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 65 kg mer ja. Hva grunnlag sier du det på ? At en tar vekk en person eller bagasje ? Man kan ikke ta vekk sitteplasser så da er det nyttelast i form av bagasje man tar vekk.
Bmw mann Skrevet November 22, 2008 Forfatter Skrevet November 22, 2008 Ok takk. Vet du hvem som har bestemt den nye loven ? hvilket fora. Regjeringen, eller BT hoved elns ? Norge er verdens beste land ... pfff de gjør jo alt for og gjøre ting vanskeligere og alt som er kjekt skal ikke være lovlig.
Glenno Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 Norge er verdens beste land ... pfff de gjør jo alt for og gjøre ting vanskeligere og alt som er kjekt skal ikke være lovlig. Så var ringen sluttet?
Kristov Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 Ok takk. Vet du hvem som har bestemt den nye loven ? hvilket fora. Regjeringen, eller BT hoved elns ? Norge er verdens beste land ... pfff de gjør jo alt for og gjøre ting vanskeligere og alt som er kjekt skal ikke være lovlig. Statens Vegvesen legger fram forslag for høring så bestemmer politikerne om det skal vedtas eller ikke.
Bmw mann Skrevet November 22, 2008 Forfatter Skrevet November 22, 2008 Må være fullt av gamle grinebitere som har alt de trenger på 4 hjul som bestemmer noe slikt ! Skjønner ikke hvorfor det skal være slik, hvorfor vi ikke kan leve litt friere på forskjellige punkter, kjøre det vi vil kjøre og bygge det vi vil bygge. Og hvor vi vil bygge så lenge vi holder oss innenfor forskriftene.
Kentan-racing.com Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 wow her har skjedd mye menst jeg tok en tur til bartebyen for og laste ekspress lass.. For guds skyld (eller han andre karen) jeg/vi prøver ikke ta fra deg motet og si 100% at dette ikke kan gjøres og ikke bør gjøres.. Selv har jeg å lurt på om ting på si e36 og e34 passer om hverandre.. Folk har ment at det ikke går men jeg har synest at ting har vært så likt at jeg har prøvd.. Så absolutt LYKKE TIL ønskes fra meg med ombyggingen og håper virkelig du klarer det.. For desidert m3 er en rå bil og kjøremaskin som du kan ha mye morro med.. Som nevnt her så kan du ikke lenger ta bort sitteplasser eller endre sitteplasser så der sliter du.. Så da vil jeg gjenta mitt tips om carbon panser og skjermer og fjerne det du kan av unødvendig piss.. bare innsuget på m3n veier fort 1.5 kg så om du bytter til carbon der å så sparer du litt der å.. Forøveri tror jeg nå at samtlige bimmers.no medlemmer har vært innom denne tråden og gjort seg opp en mening og derfor kan vi fint bare stenge hele tråden så får han opprette en prosjekt tråd med bilder av donor bil og den kommende m3.. Så kan vi der få vite svar fra bt og om du lurer på noe under ombygging eventuellt faktisk hjelpe deg! Som breitbaun nevnte så har vel igrunn alle av oss som har svart deg bygget om noen biler og styret litt frem og tilbake så vi gir deg helt ærlige svar.. Å eventuellt får du nei fra bt så må du jo bare spørre de med en gang om du kan få bruke et 320 karosseri.. Disse har begynnt og falle i pris og du kan finne deg et greit eksemplar for 30 lapper.. da blir ikke slutt pris så gærn sett i forhold til og kjøpe en orginal bil.. Skjønnt.. ombygget er ombygget og orginal er orginal.. mere sjarm over noe orginalt!
Kentan-racing.com Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 Forresten bmw mann har du noen gang tenk og følge noe helt opp? bare sjekket over tidligere innlegg fra deg? og i en tråd vil du bygge sugemotor med 200hk+ av en 1.8 liter.. i en annen turbo maskin.. å i nok en annen tråd enn denne er det spørsmål om ombygging til m3 allerede der fikk du jo svar ang. vektene.. Å i en salgs tråd skriver du at det er banebil du skal bygge?? Å i en tråd lurer du på hvordan det er å bygge om til m50? http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=82294&highlight= http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=82298&highlight= http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=86879&highlight= http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=87838&highlight= par noen av trådene dine.. Synes hele greia begynner og lukte møkk her jeg.. Er lov og svinge litt frem og tilbake men du skifter jo for annenhver dag omtrent?
Bmw mann Skrevet November 23, 2008 Forfatter Skrevet November 23, 2008 Forresten bmw mann har du noen gang tenk og følge noe helt opp? bare sjekket over tidligere innlegg fra deg? og i en tråd vil du bygge sugemotor med 200hk+ av en 1.8 liter.. i en annen turbo maskin..å i nok en annen tråd enn denne er det spørsmål om ombygging til m3 allerede der fikk du jo svar ang. vektene.. Å i en salgs tråd skriver du at det er banebil du skal bygge?? Å i en tråd lurer du på hvordan det er å bygge om til m50? http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=82294&highlight= http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=82298&highlight= http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=86879&highlight= http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=87838&highlight= par noen av trådene dine.. Synes hele greia begynner og lukte møkk her jeg.. Er lov og svinge litt frem og tilbake men du skifter jo for annenhver dag omtrent? Noen ganger synes jeg medlemmen her inne er rimelig kjappe, og vil hjelpe så mye som mulig. Noen ganger er det totalt motsatt, ingen som gidder svare, å noen ganger tar jeg ikke alle helt alvorlig pga at jeg har sitt innlegg fra dem som du mange ganger bare kan le av. Mulig du kan le av mine innlegg og noen ganger.. Alle sier noe/gjør noe feil en gang.. Når det gjelder de trådene så burde det jo gått an og slette innlegg du selv har lagt inn. Det synes jeg rett å slett er tåpelig at det ikke går an. Vis du f.eks har solgt noe så står tråden din der fortsatt.. Noen av innleggene får jeg sånn "hall veis svar" på noe, så slutter jeg av emnet der pga jeg har tatt noen tlf for og sjekke opp videre, så går gjerne planen litt vekk der. F.eks sugemotor på 318is - Sist jeg var der inne som er en stund siden var det bare snakk om turbo. Folk syntes ikke det var lønnsomt med sugetrim og anbefalte turbo pga du får mer for pengene. Klart jeg vet at for 20.000 så får du mer for pengene med turbo enn sugetrim. sugetrim klarer du kansje hente ut 20hk for 20k. Så da gadd jeg rett og slett ikke avslutte det emnet der, jeg har heller ordnet det utenom emnet. DEt må jo gå an og gjøre det slik uten av folk tar en besluttning og sier at jeg ikke gjennomfører det.Jeg kan ikke skrive opp alt her inne jeg gjør i hverdagen hva gjelder bilene mine. Turbo på 318is`n emnet er og ordnet... Det andre emnet om ombygging stoppet plutselig opp med svar... Å det samme gjorde planene og pga tid å pga familiære årsaker. Når det gjelder banebil og opprette en prosjekt tråd, Så kan jeg med en gang si at det går ikke. Dette kan jeg greit avslutte med at jeg har 2stk store sponsorer som ikke ønsker at noe innformasjon om planer om bilen skal komme ut. Å planen var og bygge til banebil, men pga reglene i motorsport så tillates det ikke reklame. Så derfor blir det showbil med banebil tema over bilen. Har flere folk som er med på dette prosjektet og noe av det som blir bygget på bilen har aldri før vært i en bil. Så nå kan dere bare lure over hva det skulle være. Så får dere se på Gatebil til sommeren
Niklas Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Fant denne tråden intressant. Vil ikkje grise til men tenkte å komme med relevant innhald. Slik eg har forstått det har M3 ein vekt på 1460kg utan førar. Ser her at trådstarter sin 318is har tillatt totaltvekt på omlag 1700. Eg sitter her og ser på ein 318is med tillaten totalvekt på 1930, aksellaster 910/1090, eigenvekt med førar 1315. Er desse data "godkjent" for å bygge om til M3 mtp vekt?.. Enkelt reknestykke: 1460 (m3) + 375 (passasjerar) + 50 (bagasjelast) + 60 (bensin) ---------------------- 1945 kg ----------------------
Kristov Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Fant denne tråden intressant. Vil ikkje grise til men tenkte å komme med relevant innhald.Slik eg har forstått det har M3 ein vekt på 1460kg utan førar. Ser her at trådstarter sin 318is har tillatt totaltvekt på omlag 1700. Eg sitter her og ser på ein 318is med tillaten totalvekt på 1930, aksellaster 910/1090, eigenvekt med førar 1315. Er desse data "godkjent" for å bygge om til M3 mtp vekt?.. Enkelt reknestykke: 1460 (m3) + 375 (passasjerar) + 50 (bagasjelast) + 60 (bensin) ---------------------- 1945 kg ---------------------- Kan umulig tenke meg at en 318is har tillatt totalvekt på 1930kg? Kan du legge ut bilde av vognkortet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå