wabby Skrevet November 19, 2008 Skrevet November 19, 2008 Hei! Etter å ha fått bilen fra verksted så viser den Farenheit istedenfor Celcius. Noen som vet hvordan dette stilles tilbake? Dette er en E39 1997 modell.
Gunnar Skrevet November 19, 2008 Skrevet November 19, 2008 Få verkstedet til å fikse det igjen.. Jeg gjør det med diagnoseutstyr (Carsoft), men er jo alltids mulig det finnes et trykketriks også.
wabby Skrevet November 19, 2008 Forfatter Skrevet November 19, 2008 Får gjøre det, tenkte bare å slippe å bruke arb.tiden min på det...
Hauso Skrevet November 19, 2008 Skrevet November 19, 2008 er det ikke "menu" knapp eller noe? pleier å kunne stille på det der:P
wabby Skrevet November 19, 2008 Forfatter Skrevet November 19, 2008 Hvilken meny? Man har en kryptisk meny man kommer inn i ved å holde inne tripteller knappen. Men sist jeg lekte meg der så instrumentpanelet ut som et juletre =D
trek2 Skrevet November 19, 2008 Skrevet November 19, 2008 søk på forumet, ligger eit par tråder om det Hadde samme problemet selv, fikset det med å trykke eller vri en av pinnene ved speedometeret Husker ikkje helt... (E46)
Hauso Skrevet November 19, 2008 Skrevet November 19, 2008 trykk som en villmann på alle knapper! pleier å funke for min del
Andreas1 Skrevet November 19, 2008 Skrevet November 19, 2008 Har du store eller lille computeren? Hvis det er den lille tror jeg nesten sikkert du må levere den tilbake og få dem til å programmere den. Den store computeren skal kunne fikses på egenhånd med prog-knappene til høyre i midtkonsollen (husker ikke helt hvor). Uansett ville jeg fått verkstedet til å fikse det. Tar 15 minutter eller noe sånt fra du kjører inn porten til du er ute igjen...
Andreas1 Skrevet November 19, 2008 Skrevet November 19, 2008 Houston, we have a problem... Neida, eller joda... Du får ikke fikset det selv (med mindre det finnes et superhemmelig triks ingen vet om). Du må med andre ord få koblet opp bilen og programmere det. Fin anledning til å få programmert kjørelys også dersom du ikke har det fra før. Du har forøvrig en lille computeren og det er på tide å skifte bremseveske, -også må du bestille servicetime (jada, vet du har hatt service nå )
wabby Skrevet November 19, 2008 Forfatter Skrevet November 19, 2008 okej, da er det bare så stikke innom dem da. Er jo ikke så stress Servicen er tatt så nå er det grønt og pent Service2 - 4000,-
Andreas1 Skrevet November 19, 2008 Skrevet November 19, 2008 Det var vel en helt grei pris? Det var med bremsevesken? Betaler omtrent det samme selv (ikke BMW-verksted) utført iht skjema med alle filter og med bremseveske. På Opelen betaler jeg 1500-2000,- (4 syl diesel) og MB'en 3-4000,- (4 syl bensin). Begge UTEN bremseveske.
BRIO Skrevet November 19, 2008 Skrevet November 19, 2008 Min e39 viste Farenheit da jeg kjøpte den. Etter at jeg ved et "uhell" tok ut feil sikring, viste den plutselig Celsius Er verd et forsøk.
Mr_///M Skrevet November 19, 2008 Skrevet November 19, 2008 Hvilken meny? Man har en kryptisk meny man kommer inn i ved å holde inne tripteller knappen. Men sist jeg lekte meg der så instrumentpanelet ut som et juletre =D Når jeg fikk tilbake bilen min bra Autozentrum sist, så viste den også feil. Så mekanikeren holdt inne tripteller knappen mens han vride på nøkkelen. Han måtte prøve par ganger. og det ordna seg.
nimitz Skrevet November 19, 2008 Skrevet November 19, 2008 Er det ikke bare og gå inn på menyen på kjørecomputeren og bytte om. Mener jeg så det valget en dag jeg drev og trykket på den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå