5 serie Skrevet November 21, 2008 Skrevet November 21, 2008 Ta en telefon til mek linja i ørsta og så kan dei nok fikse det ganske fort om du ikke har lyst å skru selv.Er jo i "nabolaget" Hei, ja jeg vil støtte opp han som sa at "torpedoveggen" er veggen bak motoren som alt "rongel" å ledninger, pedaler e.tc. er montert på, ja også varmeapparatet, (som sitter inni bilen under dashbordet) der er da varmeregisteret (varmeapparatradiatoren) m klaffer å ventiler som sender luften til de forskjellige punkt i bilen, bl.a. oppe til defr. og ned til gulvet er plassert. (mens varmt & kaldt styrest av to luker på siden av v.viften i motorroms-siden da). -Dette med varmeapparat, er en slags stor "modul" som sitter i et stort hull i Torpedoveggen, med viften å tilgang til friskluften, som da sitter på utsiden av denne t.veggen)
Bmw mann Skrevet November 21, 2008 Skrevet November 21, 2008 Dette filteret er veeeldig enkelt og bytte selv. Det koste deg ca 2-300kr for et filter. Bytta det selv på min nettopp. Først må du skru av begge vindusviskerne. Her tar du et flatt lite skru jern og vipper ut plast koppene som sitter oppå mutterne på viskerne. Under her skjuler det seg to muttre av str 13mm vis jeg husker riktig. Når du har fjernet viskerne, så fjerner du det dekselet som strekker seg langs hele vinduet, sitter fast med kun noen klips og kall det en slags skru klips. Har du fjernet det så er det ikke mye arbeid igjen. Du kan nå kikke nedi hullet hvor du vil se et hull i torpedo veggen hvor du ser varmeapparatet montert. Slik som dette ser selve Viften Filteret sitter på hver sin side av vifte motoren. Det skjuler seg bak 2 deksler Håper du fikser dette lett nå
5 serie Skrevet November 21, 2008 Skrevet November 21, 2008 Dette filteret er veeeldig enkelt og bytte selv. Det koste deg ca 2-300kr for et filter. Bytta det selv på min nettopp. Først må du skru av begge vindusviskerne. Her tar du et flatt lite skru jern og vipper ut plast koppene som sitter oppå mutterne på viskerne. Under her skjuler det seg to muttre av str 13mm vis jeg husker riktig. Når du har fjernet viskerne, så fjerner du det dekselet som strekker seg langs hele vinduet, sitter fast med kun noen klips og kall det en slags skru klips. Har du fjernet det så er det ikke mye arbeid igjen. Du kan nå kikke nedi hullet hvor du vil se et hull i torpedo veggen hvor du ser varmeapparatet montert. --Ja dette er delvis rett, --bra å få inn tegninger--supert, men v.viften og filtrene, (som sitter utenpå disse lukene som regulerer varmt å kaldt), må demonterest fra rett bak topplokket på motoren, etter at man har fjernet et ca 60 cm langt svart "plastdeksel"(som ledningsnettet til motoren er skrudd på.) Jeg har også en 520 som filtrene er fjernet på...!! Slik som dette ser selve Viften Filteret sitter på hver sin side av vifte motoren. Det skjuler seg bak 2 deksler Håper du fikser dette lett nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå