steel bmw Skrevet November 21, 2008 Forfatter Skrevet November 21, 2008 en gang å leverte E 61 da den skulle på oljeskift, så spurte jeg om de med det samma kunne skifte meny knappen i midt konsollen. joda det skulle de gjøre. Jeg spurte hvor lang tid de skulle bruke, å svare var at det ikke tok lenge tid en en halv time! Dette var kl 0839! Kl 1620 fikk jeg telefon om at bilen var ferdig. Da jeg henta den spurte jeg hvorfor det tok så lang tid å fikk til svar at det var fordi at de måtte bytte olje også?!?!? Jeg viste ikke om jeg skulle grine eller le...
perre Skrevet Juni 14, 2011 Skrevet Juni 14, 2011 får vel fortelle min historie om strandveien også da.. Skulle sende min 525 tds dit for å justere dieselpumpe. det skulle komme på ca 3000. greit nåkk.. Men det viste seg at det var noe annet feil også. Så jeg spurte de om å feilsøke, og de skulle de, så fort de fikk ledig time. Og da fant de ut at det var en lekkasje i dieselpumpe. alt skulle komme på ca 8000.. Det gikk jeg med på. De hadde vist fikset så at bilen gikk normalt på tomgang, men dro fortsatt litt dårlig. Men da sa jeg til dem at jeg tar bare bilen med hjem, så jeg evt fikk kjøpe en ny motor isteden. Å da spurte jeg igjen, rundt 8000 sa de.. Når jeg kjører fra standveien begynner bilen og fjuske etter 1 km.. og det hadde de liksom fikset.. Men så da.. etter noen uker kommer det en regning i posten... 21000 kr.. jeg ble fly forbanna og ringte til dem.. da sa de at han jeg skulle snakke med ikke var der da, men de skulle ringe opp. Andre dagen skulle de ta matpause når jeg ringte, men de lovet og ringe meg opp etterpå.. ringte de? nei.. Så da skrev jeg en hellsikkes lang epost, og fortalte at jeg var bare villig til å betale de 8000, og at jeg hadde ringt flere ganger uten at de hadde ringt tilbake.. De må ta fatte at jeg ikke betaler en reparasjon på en dieselpumpe for 21000 kr for en bil jeg betalte 20000 for.. de sa jeg til de også. Jeg føler meg rett og slett lurt.. Kan skrive ut og bort her, men dette var den korte historien.. kommer fortsatt bare betale 8000. har også en kjenning som skulle eu-godkjenne bilen sin på et verksted her i bygda. De byttet delene, men siden han skulle til Trondheim i noen dager, så tenkte han at han skulle sende bilen inn på strandveien.. De sa de måtte bytte deler for 10.000.. og det var de delene han hadde byttet på verkstedet her i bygda.. Så han sa nei til strandveien og ventet heller noen dager og godkjente den her i bygda og sparte 8000 kr.. Dette var min erfaring.
jon///M Skrevet Juni 14, 2011 Skrevet Juni 14, 2011 var selv på strandveien med min e46 touring på rustgaranti og kan med sikkerhet at jeg kommer aldri til og sette min fot inn på den sjappa igjenn!! di skulle bytte alle dører, bakluke og panser, så di bestilte dette opp og lakkerte det i fargen på min bil. da jeg fikk igjenn bilen etter byttet så den jo helt grusom ut med alvorlige farge forskjeller. at di ikke så dette synes jeg er veldig rart! da jeg leverte tilbake bilen fikk jeg ikke så mye som en unskyldning, men di skulle ta inn bilen og lakke på nytt. men di klarte ikke og treffe fargen denne gangen heller så di lakkerte framskjermer og bakskjermer med det samme for at dette ikke skulle vises, det så jo ganske bra ut når jeg hentet bilen, men dette var på kvelden etter stengetid i litt mørke så det var mye småfeil jeg ikke merket! dagen etterpå så jeg at di hadde lakkert bakskjermene opp c stolpen og hallveis fremmover mot a stolpen (e46 touring har en list som skiller baksjerm og tak, men c stolpen og a stolpen henger sammen) der var det 10cm lange grove pussespor etter nedpussing av lakk før ny lakk. hvorfor di ikke bare la den siste meteren med lakk skjønner jeg enda ikke i dag.. di hadde også montert sideblinklys opp ned på feil side av hverandre.. bilen var skikkelig møkkette innvendig og ripet opp.. varme på sidespeil fungerte ikke lengere.. jeg klaget og fikk heller ikke unnskyldning men di skulle rette opp i dette. da hadde di bare polert ned pusse sporene mellom a og c stolpen og da jeg hentet bilen så lyste airbag lampen.. klaget på nytt, fortsatt ingen unskyldning eller beklagelse av noen sort. men fikk nullstilt denne. så min konklusjon er at strandveien auto ikke skal få røre noen av mine biler noen gang!! mest udugelige verkstede jeg noen gang har vært borti!!
Nabon Skrevet Juni 14, 2011 Skrevet Juni 14, 2011 @ mexos. Du skriver at de kanskje kan klare oljeskift på bil. Stiller min store skepsis til at de faktisk klarer dette også Jeg har tatt til vettet og har en 523, men kjerringa tviholder på Mazda6en sin. Ok nok det; er faktisk en helt ok bil til den prisen. Sportslig satt opp også synes jeg. Nok om det. Har hatt bilen inne totalt 4 ganger for feil på airbagsystemet og totalt 5 ganger for feil på clutchbryteren. Fikk opplyst av mazdaansvarlig på verkstedet at vi hadde fått alle, ALLE feil som mazdaverksted i hele Europa har rapportert inn. Nå vet jeg ikke om dette stemmer, men men. Feilene har ihvertfall vært mange nok. Ikke nok med det, men når bilen hadde vært inn til 50000km service så skulle vi legge ut på en halvlang dagstur. Mot slutten av turen (på teleløsning-veier) begynte oljelampa og blinke. Jeg hiver bilen inn på en skulder og bilen kveles. Klarer så vidt å se under bilen (er nogenlude lav original) og ser ingen bunnplugg. Resultat er motorhavari og bytte av motor (på garanti selvsagt). Får etterhvert selger til å innrømme at bunnpluggen "kanskje" ikke hadde blitt skrudd til ordentlig... Bilen har vært inne på verksted mer enn den har stått i garasjen. Sendt to skriftlige klager som er purret på pr telefon. Ingen kontakt. Ingen unnskyldning. Så det er tvilsomt at de kan bytte olje på biler. Er sikkert noen jævler på å fylle spylervæske for det ser jeg står på hver servicefaktura selv om jeg topper tanken før jeg leverer bilen.... Det var min lille utblåsning. Strandveien Auto...
Kjetil 323i E36 Skrevet Juni 14, 2011 Skrevet Juni 14, 2011 Merker jeg trekker litt på smilet når jeg leser alt dette. Jeg har akkurat samme erfaringer med dem, det har også min far, noen venner osv. Til meg har det gått så langt at saken har blitt sendt Forbrukerrådet! Saken min var at jeg skulle få godkjent ett senkesett etter EU-kontroll tatt hos nevnte firma. Bilen ble levert og det ble tilslutt, etter litt bytte av slitte deler, konkludert med at bilen ikke kom innenfor krav slik som den var. Ble anbefalt å sette på camber-plater, noe jeg kjøpe og monterte, men disse fikk de ikke til å justere. De påsto bare at de kun hadde tre faste settinger, som meg ikke er kjent iallefall. Etter tre hjulstillingskontroller ble jeg så oppgitt at jeg sendte bilen til GS-bildeler/EMM. De brukte ca to timer på kontrollen, og vips bilen var i orden (de fikk til og med rettet opp rattet noe S.Auto ikke klarte pga at de kom til å svekke metallet i styrestagene....). Har da i en lengre periode skrevet mailer frem og tilbake, men de nekter å tilbakebetale noe da jeg iallefall mener de har gjort noe galt når GS klarer det på to timer... Som sagt er nå saken sendt Forbrukerrådet og jeg håper så INDERLIG at jeg vinner denne saken selv om jeg ikke har lagt krav på å få tilbake alt jeg har måtte betalt til S.Auto! Møkkaplass som ikke får noe mer penger av meg iallefall!
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Juni 25, 2011 Skrevet Juni 25, 2011 Jeg er fortsatt fornøyd med dellelagret, men verkstedet har jeg ikke brukt mer etter forje runde.. Noen som er fornøyd med verksted?
Dirty Skrevet Juni 26, 2011 Skrevet Juni 26, 2011 Hehe, må da snart være 50 tråder om strandveien auto
perre Skrevet Juni 30, 2011 Skrevet Juni 30, 2011 for 2 uker siden sendte jeg enda en epost, og fikk svar om at de skulle etterforske saken.. har fortsatt ikke fått svar.. de sender fortsatt regninger da.. kommer det innkasso så går jeg rett til forbrukerrådet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå