Gå til innhold

E34 535, få i stand prosjekt [nye bilder av rustsveisinga]


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er vel snart ett år siden jeg skaffet meg E34 igjen, har lenge angret på at jeg solgte den forrige, en 525 24v. Fikk et byttetilbud mot en volvo 242 jeg hadde, og da var det bare å slå til.

Har nettop laget meg en 'blogg' eller hva man skal kalle det, der jeg primært skriver det som gjøres med bilen. Denne finner du her http://gmx.no/

Tenkte det var på tide å lage en prosjekt tråd her, nå som det endelig skjer noe med den.

Bilen var rusten, og jeg bestilte kjapt et par nye skjermer, en hjulbue og kanaler. Dette ble kjøpt på koed og Bavaria.

Nye dører og V8 front ble handlet av en kar som hadde en delebil stående.

M5 el.sport interiør ble handlet i sverige. Og da var det bare å starte monteringen.

Noen bilder fra da jeg kjøpte den.

535_forste_bilder_2.jpg

kanaler:

kanalrust.jpg

Interiør

535_forste_bilder_6.jpg

Kommer med flere bilder etter jobb.

Nå er bilen nettop sendt til rustsveising, skal få nye kanaler og litt gulv.

Hadde først tenkt å gjøre dette selv, men endte opp med å sette det bort da jeg ikke hadde nok peiling, eller tid til å ta det selv.

Skrevet

Kan jo skrive litt om da jeg handlet M5 interiøret.

Jeg sjekket først priser her på forumet og det var jo ingen som ville selge et strøkent interiør for under 5.000 og da var det ikke el.just.

Så fant jeg et på blocket.se, det var strøkent, hadde eljust, og memory :)

Det beste var prisen, 2500svenske kroner.

Pakket unge og kjerring i bilen og tok fatt på den 90mil lange turen. Junior var bare 2 mnd gammel, så det var litt på kanten å dra på en så lang tur med han. Men vi stoppet en del da og han sov det meste av turen.

Var jo litt skeptisk til om dette var the real deal, siden det var såppas billig, men det var ikke noe problem. Alt var slik som beskrevet.

stolar.jpg

På turen tilbake var det mørkt ute, og da var det litt sketchy å kjøre med en henger uten lys. Kjøpte en flaske CRC pg dynket kontakten til hengeren, men det hjalp ikke. Så da kjøpte jeg noen lastestropper og et varseltrekant som jeg festet bakpå der.. Bedre enn ikke noe..

Så møtte vi en "snøstorm" og med begrenset sikt, så da var jeg litt nærvøs. Heldigvis møtte jeg et par Danske trailere, som kjørte kollone, og jeg la meg i mellom dem.

Skrevet

stå på, dette ser ut til å bli meget bra!

Fantastisk at noen er dedikert til å bringe de gamle traverne opp til stand igjen, det blir jo ikke flere av dem med årene...

kan nesten ikke vente med å begynne med min:)

Skrevet

e34 er bilen sin det! 8) Dette ser lovende ut. Det var en hygglig pris for et så fint interiør.

"Fint" å se at det ikke bare er jeg som fikser rust, he he. :wink: Er det lengst fremme på venstre kanal som er avbildet? Hva blir gjort med jekkfestet som ser ut til å være hardt angrepet/borte? Tror jekkfestet er i direkte sammenheng med a-stolpen, og at man dermed må kjøpe hele stolpen fra bmw for å få sveisedelen(?). Blir det rekonstruert på "frihand" eller?

Skrevet
e34 er bilen sin det! 8) Dette ser lovende ut. Det var en hygglig pris for et så fint interiør.

"Fint" å se at det ikke bare er jeg som fikser rust, he he. :wink: Er det lengst fremme på venstre kanal som er avbildet? Hva blir gjort med jekkfestet som ser ut til å være hardt angrepet/borte? Tror jekkfestet er i direkte sammenheng med a-stolpen, og at man dermed må kjøpe hele stolpen fra bmw for å få sveisedelen(?). Blir det rekonstruert på "frihand" eller?

Veit ikke hva som har skjedd der..

men det er venstre fremme ja. Høyre side er like ille. Og så er det ganske ille bakerst på kanalen også.

Jekk festet er ikke i forbindelse med A stolpen. Jeg kjøpte nye kanaler på BMW, køpte da kun fremre delen. Kunne kjøpt hele kanalen, men da følger B stolpen med. Og da koster det 6-7.000 pr side. For kun fremre delen er det 900kr pr side.

Mer bilder kommer. Skal ned til han som sveiser rust til uka og knipse litt.

Om det er noen som har noen gromdeler til M30, så er det bare å si ifra.. Er også på utkikk etter sperrediff.

Skrevet

Tja.. M5 maskin har vært vurdert.. M30 turbo har vært vurdert. Det heller vel mot det siste. Men det tenker jeg ikke så mye på enda. Først skal karosseri være 100% rustfritt, så skal vi se om det blir nye bremser og så en lakkering.

Så kommer motor.

Skrevet

Da har jeg vært på verkstedet å tatt noen bilder.

Venstre fremme (samme sted som bildet i førstepost )

DSC_0042.JPG

Venstre bak

DSC_0041.JPG

Ventre midt på (alle sveiseskjøter blir slipt ned og tinnet)

DSC_0047.JPG

høyre fremme.

DSC_0027.JPG

DSC_0031.JPG

Høyre midt på

DSC_0029.JPG

DSC_0036.JPG

DSC_0038.JPG

Skrevet

Tja nye kanaler (kun fremre deler) kostet 900kr stk på bmw.

jobben har jeg satt bort og koster meg ca 5.000,-.

Det blåe metallet er faktisk fra en Suzuki baleno eller noe sånt. :) Nesten en skam men..

DSC_0052.JPG

Avslutter dagens bildeoppdatering med et bilde av fronten da..

DSC_0054.JPG

Skrevet

Noen som vet hva som er poenget med dreneringen til takluka?

Den går jo rett ned i kanalen, og det ser jo ikke ut til at kanalen har dreneringshull til å få ut det vannet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...