RoaldJ Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 tror han har skrevet at de støyper til uten takluke. om de har tenkt å lage med så blir det MYE arbeid! 10000,- for støyping og montering tror jeg du må drømme lenge om, da titusen egentligt er en bra pris for kun taket det jeg undrer meg over er hvordan overgangen på A og C-stolpen (endra fra B til C stolpen) blir.. Litt av grunnen med carbontak er jo look`en syns jeg da, å dermed ikke sparkle skjøyten og lakke over det. men for de som er ute etter lav vekt, er jo dette midt i blinken!
L.M.e30 Skrevet November 23, 2008 Forfatter Skrevet November 23, 2008 Dotten; som RonaldJ sier er 10000 billig for detta taket, så montering som inngår i den prisen er nok bare å drømme. å i første omgang er det kunn snakk om tak uten takluke. mulig at det seinere blir laget et med å. RonaldJ; overgangen til b stolpen blir jo ikke noe problem for der legges taket bare mot den kanten som pyntelista er tredd nedpå "takrenna", men a og c stolpen tenkte jeg at jeg enten som du sa skulle sparkle det ned og lakke det, eller sparkle det ned å lakke opp til karbon kanten og lakke en svart eller grå pinstripe som en overgang.
tevosupra Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 ja for det hjelper på høyt tyngdepungt....hehe eller ikke..... trur det her er ganske gromt jeg.... men lurer på hvordan du skal få lim til å holde nnår det krenger..... en ambefaling ville vært å støpt inn metallbeslag rund hele som kan sveises i taket.... mye lettere og en stål på 5cm bredt og 7mm tykt blir ikke så mye iforhold til et helt stål tak... hehe men men Hva skjer med folk og lim? Sett carbon Supraen Paal C har støpt? Kan man sveise carbon? Nei. Limer man hvis man ikke kan sveise? Ja. Og HELE bilen er carbon.. Så ikke tvil på carbon og araldite! Er nok ening med deg her. Tor nok karoseriet mitt gir etter får limingen /carbonet gir etter.. hehe Samt alle kjøter er limt og.HPC har peiling på det han driver med;)
RoaldJ Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 jeg endra posten min jeg.. for jeg mente selvfølgelig a og c stolpen, og ikke a og b det er jo en grei måte å gjøre det på slik du forklarte da dette tror jeg kan bli dritrått i kombinasjon med bagasjeluke og panser i carbon også
L.M.e30 Skrevet November 23, 2008 Forfatter Skrevet November 23, 2008 RonaldJ; ja det hadde vert tingen det, kombinert med bakrute og sideruter bak i lexanglass så får du jo et vannvittig mye bedre tyngdepunkt. så du får si ifra hvis du er oppriktig intresert.
Spiritus Sancti Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 Fy, dette frista egentlig.. Så mye enklere uten den takluka.. Rust ser man heller ikke noe til..
L.M.e30 Skrevet November 23, 2008 Forfatter Skrevet November 23, 2008 ja, det er bare å si ifra hvis du skal ha, jeg begynner nok ikke å jobbe med det før jeg får noen helt sikkre bestillinger. har mye annet å gjøre på prosjektbilen min før jeg trenger tak.
L.M.e30 Skrevet November 29, 2008 Forfatter Skrevet November 29, 2008 har nå kjøpt en e30 uten takluke, så nå blir det snart satt igang.
Davidsm3 Skrevet Desember 1, 2008 Skrevet Desember 1, 2008 HEi...passer dette på e30 m3...jeg holder på å bygge om fra takluke til vanlig tak ...carbon hørtes veldig aktuelt ut:) noen bilder? hvordan det kan se ut? send svar på david-sovik@hotmail.com meget int om det passer m3.. og om dere tar på dere jobben.
L.M.e30 Skrevet Desember 4, 2008 Forfatter Skrevet Desember 4, 2008 har nå vert i kontakt med biltilsynet ang. carbontak, å de virket positive til prosjektet, å kommer med et endelig svar om ikke lang tid.
L.M.e30 Skrevet Januar 31, 2009 Forfatter Skrevet Januar 31, 2009 begynner å nærme seg nå, bilen skal leveres til oppretter nå i helgen, å han skal "gå" over taket så det blir helt 100% før det leveres til støperen.
creativC Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 jeg hadde en e30 m3 med carbontak for noen år siden og det var ikke så værst.men savnet noe som kunne skille a stolpene og taket siden carbonen ikke gikk lenger enn a stolpene
Alex88 Skrevet Februar 2, 2009 Skrevet Februar 2, 2009 Fått noen svar fra biltilsynet ang. carbon tak?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå