Gå til innhold

varmeapparatet virker kun på trinn 4....e34


Anbefalte innlegg

Skrevet
varmeapparatet virker kun på trinn 4,feil på motstand eller selve skinnen på baksiden av bryterpanelet?? bmw e34

Hei, jeg mener dette er "motstanden" som er defekt. Dersom bryteren står på 4, og det da gir full effekt tilsvarende 4...? så er det meste eliminert. :)

Skrevet

Kan jo selvfølgelig være noe med bryteren, eller ledningene har brudd, men i de fleste(les alle) tilfellene så er det motstanden som har rykt!

Skrevet

tja, på de jeg har hadd måtte jeg ta av det tøydekslet som er på førersiden mot midtkonsollen, da kunne jeg se noen klips som den var festet i, tok meg 15 minutt første gangen, så vil si at det er ganske enkelt og greit å komme til

Skrevet

Det er motstanden din som er gåen!

Den ligger bak midtkonsollen (i retning mot motoren). Du kommer til den fra benplassen på førersiden. Ta av dekselet til høyre for gasspedalen. Motstanden ser ut som et rele og har antageligvis fargen lyseblå.

Ta ut gammel og sett inn ny. Koster ca 200-300 kr på GS bildeler.

Lykke til :)

Skrevet

selve motoren?? snodig med tanke på at den virker på ett trinn da.....men har nå ekstra liggendes så kan vell alltids prøve det også... :?

Skrevet

Hadde en E28 med dette problemet... Da hadde selve viftemotoren røket. Endte opp med at den ikke virket på kjappeste hastighet og bare spiste sikringer :)

Skrevet

ok,nå er jeg rimelig frustrert....har nå skiftet; ¤motstand som ligger nede ved bena på førersiden,ikke noe forandring. ¤motstand som er på passasjersiden,den som liksom skal være for trinnregulerigen,ikke noe forandring der heller. ¤ skiftet vifte for varmeapparat,ikke noe forandring.

¤skiftet motstand som er inne ved varmeregister oppe til venstre side forfra,ikke noe forandring. blir sprø.......noen flere forslag???? har også prøvd med en annen trinnregulering-

. :cry::cry:

Skrevet

For det første er det viktig og si både modell/årsmodell og måned, da el.schema varierer en del fra mod. til mod. Har tatt utgangspunkt i 92mod.

Nå vet ikke jeg hvor mye peil du har på schema men dette er ganske selvforklarende. Du kan jo begyne med og prøve med en jumpeledning mellom Nr.4 og 3,2 eller 1 på kontakten til motstanden og vri bryteren til tilsvarende nr. går da på full fart. eller +12v inn på nr. 4 allt gjøres uten motstanden i. Se etter at det ikke er smeltet runt kontakten ved nr.4 kan også være brudd/smelt ved punkt X906

8dygqmd589ee6s6brgek.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...