bmwt Posted November 22, 2008 Posted November 22, 2008 varmeapparatet virker kun på trinn 4,feil på motstand eller selve skinnen på baksiden av bryterpanelet?? bmw e34
5 serie Posted November 22, 2008 Posted November 22, 2008 varmeapparatet virker kun på trinn 4,feil på motstand eller selve skinnen på baksiden av bryterpanelet?? bmw e34 Hei, jeg mener dette er "motstanden" som er defekt. Dersom bryteren står på 4, og det da gir full effekt tilsvarende 4...? så er det meste eliminert.
Hoem Posted November 22, 2008 Posted November 22, 2008 Kan jo selvfølgelig være noe med bryteren, eller ledningene har brudd, men i de fleste(les alle) tilfellene så er det motstanden som har rykt!
bmwt Posted November 22, 2008 Author Posted November 22, 2008 ok,takker for svar...er det greit å komme til på denne??
Hoem Posted November 22, 2008 Posted November 22, 2008 tja, på de jeg har hadd måtte jeg ta av det tøydekslet som er på førersiden mot midtkonsollen, da kunne jeg se noen klips som den var festet i, tok meg 15 minutt første gangen, så vil si at det er ganske enkelt og greit å komme til
KingB Posted November 22, 2008 Posted November 22, 2008 Det er motstanden din som er gåen! Den ligger bak midtkonsollen (i retning mot motoren). Du kommer til den fra benplassen på førersiden. Ta av dekselet til høyre for gasspedalen. Motstanden ser ut som et rele og har antageligvis fargen lyseblå. Ta ut gammel og sett inn ny. Koster ca 200-300 kr på GS bildeler. Lykke til
bmwt Posted November 25, 2008 Author Posted November 25, 2008 skiftet motstanden,men ikke noe skjedde...fremdeles kun på trinn 4 den virker
Wolfeh Posted November 25, 2008 Posted November 25, 2008 Da er det nok viftemotoren. Min mor hadde samme problem på en Mondeo. De byttet viftemotoren og alt ble bra.
bmwt Posted November 25, 2008 Author Posted November 25, 2008 selve motoren?? snodig med tanke på at den virker på ett trinn da.....men har nå ekstra liggendes så kan vell alltids prøve det også...
Wolfeh Posted November 25, 2008 Posted November 25, 2008 Jeg synes også det var merkelig, men det kan jo seff også ha vært bryteren. Du vet jo hvordan verksteder er. Skal tyne kundene for mest mulig penger
Nytern Posted November 25, 2008 Posted November 25, 2008 Hadde en E28 med dette problemet... Da hadde selve viftemotoren røket. Endte opp med at den ikke virket på kjappeste hastighet og bare spiste sikringer
Nytern Posted November 25, 2008 Posted November 25, 2008 Enkelt å feilsøke det da, jeg bare målte spenning på pluss og minus inn til motoren.
bmwt Posted December 1, 2008 Author Posted December 1, 2008 ok,nå er jeg rimelig frustrert....har nå skiftet; ¤motstand som ligger nede ved bena på førersiden,ikke noe forandring. ¤motstand som er på passasjersiden,den som liksom skal være for trinnregulerigen,ikke noe forandring der heller. ¤ skiftet vifte for varmeapparat,ikke noe forandring. ¤skiftet motstand som er inne ved varmeregister oppe til venstre side forfra,ikke noe forandring. blir sprø.......noen flere forslag???? har også prøvd med en annen trinnregulering- .
bmwmaxi Posted December 2, 2008 Posted December 2, 2008 For det første er det viktig og si både modell/årsmodell og måned, da el.schema varierer en del fra mod. til mod. Har tatt utgangspunkt i 92mod. Nå vet ikke jeg hvor mye peil du har på schema men dette er ganske selvforklarende. Du kan jo begyne med og prøve med en jumpeledning mellom Nr.4 og 3,2 eller 1 på kontakten til motstanden og vri bryteren til tilsvarende nr. går da på full fart. eller +12v inn på nr. 4 allt gjøres uten motstanden i. Se etter at det ikke er smeltet runt kontakten ved nr.4 kan også være brudd/smelt ved punkt X906
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now