Jump to content

varmeapparatet virker kun på trinn 4....e34

Recommended Posts

Posted
varmeapparatet virker kun på trinn 4,feil på motstand eller selve skinnen på baksiden av bryterpanelet?? bmw e34

Hei, jeg mener dette er "motstanden" som er defekt. Dersom bryteren står på 4, og det da gir full effekt tilsvarende 4...? så er det meste eliminert. :)

Posted

Kan jo selvfølgelig være noe med bryteren, eller ledningene har brudd, men i de fleste(les alle) tilfellene så er det motstanden som har rykt!

Posted

tja, på de jeg har hadd måtte jeg ta av det tøydekslet som er på førersiden mot midtkonsollen, da kunne jeg se noen klips som den var festet i, tok meg 15 minutt første gangen, så vil si at det er ganske enkelt og greit å komme til

Posted

Det er motstanden din som er gåen!

Den ligger bak midtkonsollen (i retning mot motoren). Du kommer til den fra benplassen på førersiden. Ta av dekselet til høyre for gasspedalen. Motstanden ser ut som et rele og har antageligvis fargen lyseblå.

Ta ut gammel og sett inn ny. Koster ca 200-300 kr på GS bildeler.

Lykke til :)

Posted

selve motoren?? snodig med tanke på at den virker på ett trinn da.....men har nå ekstra liggendes så kan vell alltids prøve det også... :?

Posted

Jeg synes også det var merkelig, men det kan jo seff også ha vært bryteren. Du vet jo hvordan verksteder er. Skal tyne kundene for mest mulig penger

Posted

Hadde en E28 med dette problemet... Da hadde selve viftemotoren røket. Endte opp med at den ikke virket på kjappeste hastighet og bare spiste sikringer :)

Posted

ok,nå er jeg rimelig frustrert....har nå skiftet; ¤motstand som ligger nede ved bena på førersiden,ikke noe forandring. ¤motstand som er på passasjersiden,den som liksom skal være for trinnregulerigen,ikke noe forandring der heller. ¤ skiftet vifte for varmeapparat,ikke noe forandring.

¤skiftet motstand som er inne ved varmeregister oppe til venstre side forfra,ikke noe forandring. blir sprø.......noen flere forslag???? har også prøvd med en annen trinnregulering-

. :cry::cry:

Posted

For det første er det viktig og si både modell/årsmodell og måned, da el.schema varierer en del fra mod. til mod. Har tatt utgangspunkt i 92mod.

Nå vet ikke jeg hvor mye peil du har på schema men dette er ganske selvforklarende. Du kan jo begyne med og prøve med en jumpeledning mellom Nr.4 og 3,2 eller 1 på kontakten til motstanden og vri bryteren til tilsvarende nr. går da på full fart. eller +12v inn på nr. 4 allt gjøres uten motstanden i. Se etter at det ikke er smeltet runt kontakten ved nr.4 kan også være brudd/smelt ved punkt X906

8dygqmd589ee6s6brgek.jpg