KeRu (Joavg) Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 Hei! Har nå fått montert effektanlegg på min e39! Sinnsyk fet lyd og man hører rekkesekseren godt Det orginale eksosanlegget til e39 har så mye bremsning og drit at jeg tror og mener at med effektanlegg får man en god effektøkning.. Kompis av meg som er mekaniker på Strandveien Auto mente at det var minst 10-15hk økning med effektanlegg. Dette fordi det orginale er bremsa hardt fra katalysator og ut. Svendsens Eksos som er proffe på eksos sa og det samma. Men jeg vet såklart at om jeg hadde hatt en 1000hk Skyline, hadde bytte til et heavy effektanlegg gjort sykt mye Jeg tipper jeg ikke har fått så mye effekt.. håper ikke på noe som helst.. vil ha fet lyd nå om det blir 2 hk eller 10hk så er det ok Noen som har erfaring eller fakta på dette?
Buzz Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 Hvor mye av eksosen har du byttet ut? Cat og bakover? eller byttet til grenrør osv? mye kostet dette deg?
maurtin Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 det er ikke placibo-effekten du kjenner da? Nekter å tro du får 15hk av cat-back. Men OM du har en stor motor og skifter alt fra motor og bak, så kan jeg kansje tro det
Andreas1 Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 Det ville være til hjelp hvis trådstarter kan fortelle hvilken motor han har..? 15hk er enormt mye på en 520 og i overkant av hva man kan tro siden dette tilsvarer over 10% effektiv økning, mens det på for eksempel en 540 ville vært en vesentlig mindre effektøkning i %...
Toro Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 Er nok en 520 som det står i signaturen hans
Odd-M Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 15 hk? Drøm videre. Vet at man på enkelte motorer mister effekt med slike ettermarkeds bråkegreier.
Lars89 Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 Du er heldig hvis du får 2hk. 15hk får du først med grenrør/ombygd innsug. Men fin lyd da
Simpel Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 Vær litt greie her nå. Dere ødelegger jo placeboeffekten fullstendig med brysomme fakta her.
hauken Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 hvorfor skulle bmw sette på et eksosanlegg som bremser effekten?
|Ole| Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 Litt usikker her men trenge ikkje suge motorer en viss motstand for å få max effekt?
JoeNasty Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 Er vel sånn at sugemotorer må ha motstand og turbo minst mulig motstand.Mener å ha hørt dette iallefall.Pris og bilder av anlegget eller?
KeRu (Joavg) Skrevet November 23, 2008 Forfatter Skrevet November 23, 2008 Vær litt greie her nå. Dere ødelegger jo placeboeffekten fullstendig med brysomme fakta her. Var dette liksom et taper-forsøk på å være frekk? Jeg spurte bare... det er lov.. Er så mange idioter på forumet her som skal tøffe seg.. Det er ikke så vanskelig å virke tøff når du sitter bak et tastatur og ser på en skjerm..
KeRu (Joavg) Skrevet November 23, 2008 Forfatter Skrevet November 23, 2008 hvorfor skulle bmw sette på et eksosanlegg som bremser effekten? Pga avgifter, pris, lyd,++?? ADVARSEL!! Hva du enn gjør, så IKKE kjøp en såkalt IAT chip på qxl, disse er bare tull, gjør kort fortalt bare at du kjører med choken på hele tiden... Det er bare en motstand til ca 5kr de selger, og de tar 250- 300kr for den... Skulle vært anmeldt for svindel!
Hoem Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 En bil som jeg vil kalle meget trimbar hos e39 er M52B28. De har en enorm struping i eksos og i innsuget.
Kristian H. Foss Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 Låner tråden litt. Hvor mye vil man kunne oppnå i effekt med nytt større grenrør, og større eksos hele veien ut til scorpion bakpotte på en m50b25? Har dinan-chip fra før, merket selvfølgelig ikke så mye forskjell annet enn flyttet turtallsperre, og mindre forbruk. Vet jeg ikke oppnår stor økning i effekt, men hadde vært morro å høre noen erfaringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå