Jump to content

Hvordan tar jeg ut girkassa på m20b25

Recommended Posts

Posted

Lurer altså på hvordan jeg skal ta ut girkassa, om jeg skal løsne akslingen som sitter rett på kassa eller må jeg tukle med mellomakslingen eller noe?

Det jeg har gjort er å løsne alle skruene som sitter i motor og slavesylinderen på kassa,og giroverføringene ifra girspaken, men er veldig usikker på det med akslingen,

Kassa må jo trekkes tilbake sikkert en 20cm før den løsner ifra motor?

håper på svar

:)

Posted
skru ned midtre feste på mellomakslingen

Er det feste gjemt under eksos og den beskyttelsesplata som går langs akslingen da eller? så jeg må skru av eksos?

Posted
skru ned midtre feste på mellomakslingen

Er det feste gjemt under eksos og den beskyttelsesplata som går langs akslingen da eller? så jeg må skru av eksos?

Du trenger vel ikke ta vekk eksos, dersom du får ut skruene til bakre gearkassefestet. -senk ned motor & gearkasse noe ved det bakre fstet å del av mellomakslingen der.

Posted

Hei

Du skrur ned mellomakselfestet først og deretter hardy koblinga.. (det som er merka med rødt)

Så deretter skrur du ut det som er merka med blått (girkasse traversen)

Om du har skrudd løst alt du seier du har skrudd løst då, er det berre å dra den av :)

ox9fu8yw7mbym2nwnyti.jpg

3y3hhgdf676i20ylqqvh.jpg

Posted

løsne mutten på mellomakslen og skru av 3 skruer på hardy koblinga. dra bak akslingen ut av utgående aksel på kassa. skru ned aksellagringen, løsne girkassetraversen og løft ned kassa.

husk kablingen til ryggelysbrytern din

Posted

Okey, takker for alle svar=) hjalp også med bilder, skal prøve å ta den av på lørdagen nå så får vi se, må også skaffe meg ny kasse,hehe.

Posted
Nei.

men kan sikkert ordne.

I tillegg kunne jeg stilt opp og fått ut den du har :D

Tar ikke betalt for det.

Okey :)

tror jeg får ut kassa selv, er ikke mye igjen=) hva mener du med stilt opp kassa?

hvor i trondheim holder du til foresten?

Posted
Vestlia.

Bruker å stille opp for de som trenger hjelp :D

Trenge fleire sånne som meg å deg rundt om :)

Posted
Nei.

men kan sikkert ordne.

I tillegg kunne jeg stilt opp og fått ut den du har :D

Tar ikke betalt for det.

skulle vært flere sånne som dette her, folk med peil som stiller gratis opp er ikke ofte :P