Erik S. Skrevet November 22, 2008 Share Skrevet November 22, 2008 Jeg sliter med at jeg ikke får opp dørene på bilen min. Jeg hører sentralåsen surrer og går, men det virker som den ikke låser helt opp. Når en dør først er åpen er det ofte at den ikke går igjen igjen. Det er litt problemeatisk med en bakdør som ikke går igjen, når man er på tur aleine Er det noen som har neon tips, slik at jeg får opp dørene om morningen? har også smurt alle lister med silikon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet November 22, 2008 Share Skrevet November 22, 2008 Man skal IKKE bruke silikon på bmw lister. BMW's lister inneholder teflon.. Skjønner ikke hvorofr alle skal absolutt bruke silikon. Desverre er sjangsen stor for at du har ødelagt listene. Silikonfjerner gjør det ikke dertil som at du aldri har smurt på silikon. Låsolje, ikke spray, men olje, sprøyt dette inn til låsmekanismer /nøkkelhull "regelmessig" så opplever du ikke disse problemene lenger. Etter vær vask av bil, påfør mer låsolje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet November 22, 2008 Share Skrevet November 22, 2008 Man skal IKKE bruke silikon på bmw lister. BMW's lister inneholder teflon.. Skjønner ikke hvorofr alle skal absolutt bruke silikon. Desverre er sjangsen stor for at du har ødelagt listene. Silikonfjerner gjør det ikke dertil som at du aldri har smurt på silikon. Låsolje, ikke spray, men olje, sprøyt dette inn til låsmekanismer /nøkkelhull "regelmessig" så opplever du ikke disse problemene lenger. Etter vær vask av bil, påfør mer låsolje. Må si at dette var nytt for meg. At det ikke skal brukes silikon på BMW dørtetninger. Burde man vite det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet November 22, 2008 Share Skrevet November 22, 2008 Ja, det burde man. Gjør man det? Nei. Finnes flere tråder angående silikon og lister her på forumet. Søk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik S. Skrevet November 22, 2008 Forfatter Share Skrevet November 22, 2008 Grunne til at folk bruker silikon er fordi det er det alle "ekspertene" anbefaler! Listene mine er så dårlig at jeg ikke kan si at jeg er lei meg! skal prøve med låsOLJE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet November 22, 2008 Share Skrevet November 22, 2008 Ekspertene du refererer til kan jeg aldri tenke meg er f.eks BMW forhandler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik S. Skrevet November 22, 2008 Forfatter Share Skrevet November 22, 2008 det stemmer! Tenkte først på alle artiklene om "vinterklar bil" på internett og frokost-tv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet November 22, 2008 Share Skrevet November 22, 2008 Ekspertene du refererer til kan jeg aldri tenke meg er f.eks BMW forhandler. For og spar meg for mye leting i forumet. Vil det si at dørlistene ikke skal settes inn med noen ting? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet November 22, 2008 Share Skrevet November 22, 2008 aha : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet November 22, 2008 Share Skrevet November 22, 2008 nimitz; ja. Er de knirkete osv. bytt de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet November 22, 2008 Share Skrevet November 22, 2008 Ekspertene du refererer til kan jeg aldri tenke meg er f.eks BMW forhandler. For og spar meg for mye leting i forumet. Vil det si at dørlistene ikke skal settes inn med noen ting? Nja, er forøvrig helt enig i at det er like greit å bytte de. Men om penger ikke strekker til, så er det noen som anbefaler hvit vaselin.. Selv bruker jeg vaselinolje på bruksbilen og det fungerer veldig fint.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet November 22, 2008 Share Skrevet November 22, 2008 Korfor har alle her inne en tendens til å bli sure og gretne etter langvarg bruk av forumet? Det er da en grunn til att forumet er her, fordi folk skal spør. Om folk ikkje har vert brukere her lenge så kan det faktisk hende dei ikkje er spesielt gode til å finne stikkord å søke på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet November 22, 2008 Share Skrevet November 22, 2008 alle er lik mange... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet November 23, 2008 Share Skrevet November 23, 2008 fordi det av og til er vanskelig å formidle sarkasme, ironi osv i det skrevne ord. Men bruk av smiley's hjelper jo på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet November 23, 2008 Share Skrevet November 23, 2008 Er det ikke da fint man informerer om søkefunksjonen? ; ) eriklepe; Du er inne på noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå