Gå til innhold

Bensinpriser

Hefner
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 131
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

9.63 på Uno-X i Molde søndag kveld.. Tanka 90 liter på X5`en :)

Betalte vel 1300 for en full tank tidlig i sommer, nå ble det litt under 900.. smooth..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har oljeprisen sunket med 75% siden den rekordhøye prisen i sommer, men har bensinprisen sunket tilsvarende? Og hvorfor er prisforskjellen så stor mellom nord og sør? Går oljeprisen opp setter de beninprisen opp umiddelbart, men går det andre veien er de veeeldig trege med å sette prisen ned. Svindel kaller jeg sånt :x

Forskjellen mellom Mo og Fauske/Bodø er jo ganske store også. Tydelig at turen over Saltfjellet koster :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at den aldri vil synke med 75%, men er jo ikke halvparten engang. Da kan de ikke si at oljeprisen styrer bensinprisene, da det bare er en liten del av kaka.

Edit: Prisene var relativt like i nord og sør i sommer da prisene var på topp, men er ikke det nå. Det sier vel det meste :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dan: edit: bensin, ikke oljeprisen!!!! har jo sunket med godt og vel 30 % siden i sommer (9/13), og statlige avgifter utgjør jo over halvparten av bensinprisen...

I tillegg ventes nok den enorme nedgangen i oljeprisen å ver forbigående, og den vil nok øke igjen og stabilisere seg igjen etter hvert - forhåpentligvis på en lavere pris enn det som var tilfelle i sommer :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om avgiften er den samme som i 2007 så er denne på 7,31 NOK. Gitt dette til grunn og en bensinpris på 13 kr/liter i sommer så var det et påslag på 5,69 NOK. Med pumpepris 9,56 (som jeg fylte i går, men finnes enda lavere) så er dette et påslag på bare 2,25 NOK. Forskjellen mellom 5,69 og 2,25 er over 60% nedgang. Det finnes sikkert feil i mitt regnestykke men det kan vel sies å være noget riktig i det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljeprisen er nå ca $40 fatet, mens den i sommer var over $150. Litt mer enn 30% ;)

Hyggmaister mente at bensinprisen har sunket med 30%

Var forresten oljeprisen over 150 dollar? Jeg mener at den aldri bikket, men var tett oppunder med 148 eller 149 dollar fatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dan: Les Ca///le sin post ovenfor. Prøvde å hinte til deg at avgifter utgjør (over) halvparten av bensinprisen...Da ser man kanskje at det er staten, og ikke olje/raffineri/bensinstasjon-selskapene man skal skylde bensinprisen på :)

150 dollar var den over en meeeget kort tidsperiode, lå vel mer stabilt på 120 en god stund, om jeg ikke husker feil? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...