heineoen Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Hei! Hva er beste løsningen for å få kjørelys i kofferlok på en E46 med ettermonterte facelift baklykter? Lurer litt på om jeg kan låne litt strøm fra skiltbelysningen? Takk!..
AlXz Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Kan funke det. Men da ville jeg kun brukt det som styrestrøm, og koblet til et rele med sikring og direkte strøm fra batteriet eller noe sånt. Eller koblet meg på kjørelysa bak. (Men også rele her kanskje..)
heineoen Skrevet April 21, 2009 Forfatter Skrevet April 21, 2009 Hva er fordelen med og bruke ett rele på dette? Hvordan blir det med tåkelyset da? Hvordan er dette lagt opp på de som har facelift lykter orginalt?
Driv3r Skrevet April 21, 2009 Skrevet April 21, 2009 Det her lurer eg på og faktisk. Synst det blir finere med lys i koffertlokket og...
morteym Skrevet April 21, 2009 Skrevet April 21, 2009 Blir det ikke ulikt lys siden det er led i den ene og pære i den andre?
heineoen Skrevet April 21, 2009 Forfatter Skrevet April 21, 2009 Det er led på kofertlokket også.. Er ikke plass til to pærer på den sokkelen..
AlXz Skrevet Mai 4, 2009 Skrevet Mai 4, 2009 Fordelen med rele er at du ikke "stjeler" strøm noe annet sted. Du bruker strømmen fra det andre stedet kun til å slå på rele-et (som en bryter), og gir strøm inn til rele-et direkte fra batteriet (med en sikring seff). Og dermed får det "nye" lyset egen strømkrets, og vil ikke påvirke andre kretser eller belysning. Ser ofte stygt ut når bremselys i spoiler/koffertlokk er koblet direkte til venstre baklykt f.eks. Da har man svakt lys i venstre baklykt og spoiler/luke iforhold til høyre baklykt...
heineoen Skrevet Juli 20, 2009 Forfatter Skrevet Juli 20, 2009 Ser ut til at jeg må ha rele ja.. Prøvde og koble opp uten og tok strøm dirkete fra skiltlyset.. Dette førte til at jeg tappet bilen for strøm, selv om ikke lyset stod på.. Har koblet til 1 motstand på vær av lampene for å få lik lystyrke som på kjørelysene.. Men hvordan skal jeg få til dette på best mulig måte?.. Koblingsskjema?
heineoen Skrevet Juli 20, 2009 Forfatter Skrevet Juli 20, 2009 Skal jo ha tåkelys signal på samme lampe som kjørelyset også.. Laget ett skisse av ett koblingsskjema, men vet ikke om det er riktig.. Kan noen tegne på så jeg ser hvor resten av ledningen skal? * Skiltplate lyset skal bli brukt til strøm til kjørelyset * Tåkelyset skal ikke kobles gjennom motstanden
Glennski Skrevet Juli 20, 2009 Skrevet Juli 20, 2009 Hva skal du med motstanden? Den har du jo bare forbikoblet.. Og nei, ingen av tegningene er riktig. Tåkelysbryteren skal ikke ha jord, den skal ha direkte strøm fra sikring.
heineoen Skrevet Juli 20, 2009 Forfatter Skrevet Juli 20, 2009 Den skal dempe signalet på kjørelyset.. 12v på de pærene (LED) gir ett for sterkt signal i forhold til resten av kjørelyspærene.. Men tåkelysbryteren er jo koblet i bilen fra før.. Tenker + og - ledningene som er trekt bak i bagasjerommet for signal til lampe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå