A1eks Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Da jeg er ny innenfor denne grenen (BMW/bil) har jeg et svært enkelt spørsmål. Jeg ser at de fleste av dere deltar aktivt i tråder o.l., der det blir postet bilder av biler, og dere kan nesten umiddelbart si hvilken BMW modell dette er. HVORDAN? Snakker vi antall bolter på hjulene, noe spesielt med lyktene etc? Tenker ikke på forskjell mellom E36, E46, E30 o.l., men forskjellen på en 320 mot en 325, eller en 525 for den saks skyld? Noen som kan opplyse meg her?
Sir Hofstad Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Holdt på litt kan du ta igjen detaljer ja...
Steffan C Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Her har du litt info og bilder av mange av BMW sine modeller
316 Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Da jeg er ny innenfor denne grenen (BMW/bil) har jeg et svært enkelt spørsmål. Jeg ser at de fleste av dere deltar aktivt i tråder o.l., der det blir postet bilder av biler, og dere kan nesten umiddelbart si hvilken BMW modell dette er. HVORDAN? Snakker vi antall bolter på hjulene, noe spesielt med lyktene etc? Tenker ikke på forskjell mellom E36, E46, E30 o.l., men forskjellen på en 320 mot en 325, eller en 525 for den saks skyld? Noen som kan opplyse meg her? Tjaaa. Lar det være opp til ekspertene jeg, men det er jo en del åpenbare "feller" du kan unngå. For eks å høre forskjell på 4 og 6-sylindre. At cab ikke kom som 316, at M3 har en annen boltsirkel for eks...
skillbill Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Man må lære å krype før man kan gå vettu! Neida;) Forskjellen på de ulike serie-modellene er vanskelige å se da karosseriet er identisk! Man kan imidlertid skille mellom bilene med rekke4 og rekke6 ved at rekke4 har singel-eksos-endestuss og rekke6 har dobbel. På denne måten kan man skille mellom 318/320, men skille mellom 316/318 blir værre. Dessuten er det ikke alltid tilfelle dette med eksosen, da noen bytter til doble stusser. For å være ærlig kan jeg vanskelig se at selv vi som er "gamle i gamet" umiddelbart ser forskjell slik du sier. Du har ikke gått glipp av noe info da? At det står et sted i tråd-teksten hva slags bil det er, men som du ikke har lagt merke til?
BreitBau Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Speil, faceliftnyrer, antall eksospotter, hvor oljepåfyllingslokkene sitter på motorene, om de har vanoskulen på topplokket, om de har spinkelt plenum.. Hvor hjulbuene ender, type lykter.. Sånne ting lærer du kun ved å spørre.. Tror nok heller du skal begynne med å spørre hva som gjør denne modellen til en 328, evt hva som gjør denne til en facelift.. Osv.. Ta det opp i de prosjekttrådene du er i feks, og sammenlign med andre biler
Citrus Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Vil bare si at E39 har en stuss på bensin og to på diesel. Vil ikke at du skal tru jeg har 4'er
Kentii Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 <-320 har såvidt jeg vet singel endestuss, og fra 325 -> dobbel;)
BreitBau Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 <-320 har såvidt jeg vet singel endestuss, og fra 325 -> dobbel;) Det stemmer det faktisk.. 320 og 323 har enkel.. 325 har dobbel..
bad_ip Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Ja, men på e46 har 4sylindre enkel stuss og 6 dobbel.
BreitBau Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 er så mange modeller å holde styr på vettu.. Og det er vel få her inne som vet alt om alle Jeg kan feks litt om alle 3 serier, mens jeg kan ingenting om 5 serie og 7 serie..
///Mysild Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 en ting MANGE på bimmers.no kan, er forskjellen på orginal og m-tech på e36.... hehe... spesielt rompa...
eriklepe Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 https://svvgw.vegvesen.no/http://timepl ... punkt.aspx der får du opp hvilken bilmodell det er, du trenger dog regnr...! denne liyver ikke heller,her forblir en 316 en 316 selvom den ser aldri såmye ut som en m3 gtr.
Hoem Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 En ombygd er fortsatt en 316 med oppgradert motor. For at en bil skal være M må den ha WBS i starten av understellsnr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå