Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg er ny innenfor denne grenen (BMW/bil) har jeg et svært enkelt spørsmål.

Jeg ser at de fleste av dere deltar aktivt i tråder o.l., der det blir postet bilder av biler, og dere kan nesten umiddelbart si hvilken BMW modell dette er.

HVORDAN? :P

Snakker vi antall bolter på hjulene, noe spesielt med lyktene etc?

Tenker ikke på forskjell mellom E36, E46, E30 o.l., men forskjellen på en 320 mot en 325, eller en 525 for den saks skyld?

Noen som kan opplyse meg her? :wink:

• Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Da jeg er ny innenfor denne grenen (BMW/bil) har jeg et svært enkelt spørsmål.

Jeg ser at de fleste av dere deltar aktivt i tråder o.l., der det blir postet bilder av biler, og dere kan nesten umiddelbart si hvilken BMW modell dette er.

HVORDAN? :P

Snakker vi antall bolter på hjulene, noe spesielt med lyktene etc?

Tenker ikke på forskjell mellom E36, E46, E30 o.l., men forskjellen på en 320 mot en 325, eller en 525 for den saks skyld?

Noen som kan opplyse meg her? :wink:

Tjaaa. Lar det være opp til ekspertene jeg, men det er jo en del åpenbare "feller" du kan unngå. For eks å høre forskjell på 4 og 6-sylindre. At cab ikke kom som 316, at M3 har en annen boltsirkel for eks... :wink:

Skrevet

Man må lære å krype før man kan gå vettu! Neida;)

Forskjellen på de ulike serie-modellene er vanskelige å se da karosseriet er identisk!

Man kan imidlertid skille mellom bilene med rekke4 og rekke6 ved at rekke4 har singel-eksos-endestuss og rekke6 har dobbel.

På denne måten kan man skille mellom 318/320, men skille mellom 316/318 blir værre. Dessuten er det ikke alltid tilfelle dette med eksosen, da noen bytter til doble stusser.

For å være ærlig kan jeg vanskelig se at selv vi som er "gamle i gamet" umiddelbart ser forskjell slik du sier. Du har ikke gått glipp av noe info da? At det står et sted i tråd-teksten hva slags bil det er, men som du ikke har lagt merke til?

Skrevet

Speil, faceliftnyrer, antall eksospotter, hvor oljepåfyllingslokkene sitter på motorene, om de har vanoskulen på topplokket, om de har spinkelt plenum.. Hvor hjulbuene ender, type lykter..

Sånne ting lærer du kun ved å spørre..

Tror nok heller du skal begynne med å spørre hva som gjør denne modellen til en 328, evt hva som gjør denne til en facelift.. Osv.. Ta det opp i de prosjekttrådene du er i feks, og sammenlign med andre biler ;)

Skrevet

er så mange modeller å holde styr på vettu.. Og det er vel få her inne som vet alt om alle ;) Jeg kan feks litt om alle 3 serier, mens jeg kan ingenting om 5 serie og 7 serie..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...