Ron Jeremy Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 Hei, har en bekjent som av alle ting har kommet fra en Jeep wrangler til en 05 E46 316i M touring. Og han savner buksa si...Altså han har et problem med sin 05 touring! Etter å ha kjøpt M6 18" felger og nye dekk (Nokian RSi) på vårparten oppdager han ved dekkskifte i høst at det høyre dekket er helt nedslitt på innsiden. Bilen har i tilegg dratt svakt mot høyre hele tiden. I tilegg rister den øvre rattstammen, ille ved nederst posisjon, bedre ved øvre posisjon. Det er en litt frustrerende situasjon min venn har kommet opp i, for bilen er kjøpt av en BMW forhandler, og de klarer ikke finne ut av problemet. De påstår at eier har kjørt med for lite luft i dekket. Men alle vet at hvis du kjører med for lite luft så slites dekket på innsiden og utsiden like mye ! Og hvis du kjører med for mye luft så slites det på midten ! Forslag til problemløsing taes imot med stor takk! Kan i tilegg nevne at bilen har vært på 4 hjuls kontroll, der fant de ikke ut av det. Tenkte jeg skulle legge ut dilemmaet på BMWCCN, men ligger den siden nede igjen?!? På forhånd takk for alle svar!
Ivanrogov Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 Sleit ut 20" dekkene mine på 1.5mnd på innsiden. Skal kjøpe chamerjusterings-stag på gs når snøen drar sin veg. Håper det hjelper på dekkslitasjen. Ang ristinga har jeg ingen peiling. Samme med orginale hjul også? Ikke ubalanse i de nye felgene?
MpA Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 Ser problemet, er det repilka felger (m6) å visst det rister med orginalfelger så er det ikke sikkert dette er problemet, men med uorginale felger SKAL det følge med RINGER som skal inn i felgen så felgen sitter "fast" rundt navet. for å teste dette så skrur du/han av et dekk sitter det på nave å prøver å bevege det opp å ned... klarer du dette mangler der ringer som skal sitte inni felgen. prøv med begge felgen, sitter de ikke fast så er det som er problemet.. da må du han ringer.
gregus Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 Det kan være at de har gjort feil på 4-hjulskontrollen. De glemte å legge i vekter da de gjorde det på min fars e61, og det medførte at høyre bakhjul var nedslitt i løpet av 3000 og faktisk revnet i fart.. Det er jo vanskelig å forklare ristinga i rattstammen med dette, og også vanskelig å forklare at bare 1 hjul er slitt, men det kan i hvert fall være et tips.. Ikke alle verksted som er like stødig..
Ron Jeremy Skrevet November 25, 2008 Forfatter Skrevet November 25, 2008 Takk for fin info, skal videreformidle dette, bilen er liksom kanon ellers, Sort med M pakke, navi proffesional og alt. Håper det lar seg ordne. Har liksom ikke hørt at det skulle være et problem på E46, E39 derimot... Men en slik greie kan formørke et ellers hyggelig bilhold. Så spørs hvor lenge han beholder bilen.
BMW 2002 Fredrik Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 Vil tippe det er ubalanse eller senterringer som mangler... BMW er generelt veldig følsomme på denne fronten...
magnus28 Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 Kan også være ei slitt opphengskule, men rart om de ikke har sjekket det på 4hjulskontroll.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå