RoaldJ Skrevet November 25, 2008 Share Skrevet November 25, 2008 vet en her på forumet har montert løse AE-ringer som selges på biltema på sin e46 coupe "pre facelift". men er det noen som har montert/vet om de passer i facelift sedan lykter? ser de koster ikke så mye, så tengte jeg skulle prøve denne billige måten først men vist noen vet at det ikke går/passer, så gidder jeg ikke å sløse tid å penger på det Roald.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet November 25, 2008 Share Skrevet November 25, 2008 Jeg anbefaler de ihvertfall ikke. Den ene siden ble ødelagt etter 2 uker. Bestillte noen fra ebay, og de har funka nå i mange mnder. Kan jo alltids ha vært en dårlig vare også, for jeg vil ikke tro de på ebay er så veldig mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet November 25, 2008 Forfatter Share Skrevet November 25, 2008 sant det da.. har sett han har hatt problemer med den ene ringen av og til, men den tenner somregel når han tar av og på park.lys... frister mest å bare kjøpe lykter med AE ringer i fra gs da.. men siden de ikke koster så mye, tengte jeg at jeg kunne prøve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astri Skrevet November 26, 2008 Share Skrevet November 26, 2008 va kje det AWT da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet November 27, 2008 Share Skrevet November 27, 2008 jeg er fornøyd med mine ringer fra biltema. ikke noe problemer med mine og jeg har hatt de siden mars. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet November 27, 2008 Forfatter Share Skrevet November 27, 2008 var det på E46 facelift Sjøbuse? (ser du har en 7`er i avatar`en din) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet November 27, 2008 Forfatter Share Skrevet November 27, 2008 va kje det AWT da? not my point.... ville vite om det passer... ikke hvem så hadde problemet med den ene ringen sin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet November 27, 2008 Share Skrevet November 27, 2008 Har de på min e46 prefacelift... funker fett som juling... installerte de vel dagen etter sjøbuse tror jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar84 Skrevet November 27, 2008 Share Skrevet November 27, 2008 vi monterte noen på facelift. riktignok ikke biltema sine. men det ble litt rart. innerste ringen forsvant litt bak, hva skal jeg kalle det. den svarte innmaten i lykta. ser greit ut men ikke helt etter boka. de var vel kanskje ment for prefacelift. så tror at vist de på biltema er ment for prefacelift så blir det vel på samma måten med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet November 27, 2008 Share Skrevet November 27, 2008 hvordan ser disse ut da? hvit lys ? og sterkt ?= Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trondbrandsen Skrevet November 27, 2008 Share Skrevet November 27, 2008 Kjøpte disse etter anbefalinger her inne, men første gangen jeg dro dit ble jeg bare sendt hjem igjen med beskjed om at de kun hadde universale AE i sortimentet..? Neste dag hadde de dem plutselig, for da tok jeg med en utskrift fra nettsiden... Første settet jeg kjøpte så jeg at(etter at jeg hadde plukket fra hverandre hele lykta) var brukt på den dobbeltsidige tapen til å feste elektronikkboksene. Koblet de kjapt opp, og mine bange anelser ble bekreftet. Disse hadde nok en annen kunde levert inn som reklamasjon, for kun 3 av fire ringer lyste. Måtte få lånt meg en bil, og brukte 2 timer på å komme meg til og fra Når jeg fikk montert det nye paret, er det nå lys i alle ,men den ene ringen blinker litt innimellom Fargen er vel ment å tilsvare 6000k såvidt jeg har skjønt, det ser sånn ut også. De passet monteringsmessig fint på de innerste lyktene, men på linse xenon lyktene fungerte ikke festeanordningen veldig bra, og de står skjevt og lager også riper i reflektoren pga dette. Bilen er en facelift E46 Touring 2003. Lurer på å bare levere de tilbake, og heller kjøpe noe skikkelig. Tok også en motorvask her om dagen, da sluttet alle å lyse Fikk lys i de ved å blåse vekk vannet på kontakter og boksene, men det tok sin tid. Må man forsegle disse greiene mot fuktighet? Regner med at de er laget for å tåle å stå i et motorrom vel? Ikke kjempefornøyd dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet November 27, 2008 Share Skrevet November 27, 2008 Til deg som lurte på hvordan de så ut, her er noen bilder av mine og sjøbuse sine. tatt med dårlig mobilkamera, så er litt vanskelig å få detaljerte bilder. Ringene er i 6000k xenon look, passer bra med 6000k i grøftelysa, som du ser på sjøbuses e38 på det nederste bildet.... Personlig har jeg hatt utallige motorvasker siden disse ble instalert. jeg stripsa bare disse omformer boksene fast i en ledning som gikk ved siden av luftfilterboksen og spylervesketanken. Har Det problemet med at ringene blinker om du har bilen på tomgang uten at lysene står på. Dette er på grunn av at bilen sender impulser for å sjekke at pæra ikke er gått.... Disse settene er identiske med de du får de fleste andre steder. Dette kan du se ved at absolutt alt er likt, med unntak av esken de kommer i. Har selv ett sett fra umitza(eller hva den nettsiden heter), og det er akkuratt de samme komponentene, koblinger og boksene funker om hverandre.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mY6 Skrevet November 27, 2008 Share Skrevet November 27, 2008 Disse settene er identiske med de du får de fleste andre steder. Dette kan du se ved at absolutt alt er likt, med unntak av esken de kommer i. Har selv ett sett fra umitza(eller hva den nettsiden heter), og det er akkuratt de samme komponentene, koblinger og boksene funker om hverandre.... Jeg tipper det er MAX 3 produsenter av AE i hele verden. Rebranding er veldig veldig vanlig ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet November 27, 2008 Share Skrevet November 27, 2008 Disse settene er identiske med de du får de fleste andre steder. Dette kan du se ved at absolutt alt er likt, med unntak av esken de kommer i. Har selv ett sett fra umitza(eller hva den nettsiden heter), og det er akkuratt de samme komponentene, koblinger og boksene funker om hverandre.... Jeg tipper det er MAX 3 produsenter av AE i hele verden. Rebranding er veldig veldig vanlig ... Uten tvil. Poenget er vel det at biltema tar inn temmelig stor antall av disse varen, også selger de det til en mindre fortjeneste enn de fleste andre butikker. Dermed kan de sette ned prisen og selge desto flere kit, men med mindre fortjeneste pr kit, men større fortjeneste på lang sikt kanskje? Problemet ligger vel i det at det er mange fordommer ute å går mot biltema.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet November 27, 2008 Share Skrevet November 27, 2008 mine er det ikke noe problemer med. og jeg har lukkede lykter. så alt av ledninger og bokser ligger inne i lykta. jeg har lokk bak på lykta så vann fra motorvask er ikke noe problem for meg hvertfal. de ringene jeg har er universal for BMW. og ikke andre biler. følg linken her så står alle BMW modeller biltemaringene passer på. http://www.biltema.no/products/product. ... mId=136431 litt bilder av mine ringer var også en som spurte om jeg hadde de på 7er. og ja det har jeg. men de passer de fleste BMWer også E46 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå