BimmerE46 Skrevet November 27, 2008 Skrevet November 27, 2008 Hei, er ny her på siden, og søker litt hjelp. Har skaffet meg en e46 touring 01 mod. Skulle legge opp kabler til stereoen og måtte ta ut batteriet for å dra Plussen (rød) gjennom torpedoen, og da jeg var ferdig med hele opplegget så skulle jeg jo teste dette spetakkelet Satt i batteriet og startet bilen og dunka rundt, så ser jeg "NEI SÅ DÆVEN" jeg har jo ikke noe speedometer. Alt var helt dødt, det lyser i den, men ikke noe beveger seg. Så hele kombiinstrumentet var dødt, ikke hørte jeg lyden på blinklyset heller (med det virker) Kan ikke se bensinmengde, kan ikke se hvor varm motoren er og ikke KM STAND! Var på BMW i ski, som trodde at det bare var å omprogrammere software men de kom ikke inn på bilen en gang? Kan det ha noe med at bilen er import å gjøre? Har noen vært bort i denne feilen før? Takker for svar....
E36Cab1 Skrevet November 27, 2008 Skrevet November 27, 2008 Har ikkje komt borti noen kabler der baki når du kobla anlegg da som kan ha løsna?
BimmerE46 Skrevet November 27, 2008 Forfatter Skrevet November 27, 2008 Ja det er det jeg frykter jeg kan ha gjort, men er jo ikke rå å se eller kjenne på noen av de ledningene. Skulle tru de satt litt bedre i??? Veit du/noen som hvor kontakten til speedometeret ligger hen baki der??? Eneste stedet jeg "røska" litt i var bak hanskerommet, opp under dekselet der, bare dro plussen ut jeg, uten å se hva den kom bort i.
awt Skrevet November 27, 2008 Skrevet November 27, 2008 I toppen av instumentpanelet er det to torx-skruer. Skru disse ut, og du kan ta ut hele panelet. Bak der sitte det to kontakter med tilhørende kabler. Veldig lett å se om en av disse ikke står i.
BimmerE46 Skrevet November 27, 2008 Forfatter Skrevet November 27, 2008 Ja det vet jeg, men kan umulig ha røska ut de, når jeg drev ved hanskerommet? Tror du det?
B m w 5 2 5 i Skrevet November 27, 2008 Skrevet November 27, 2008 Kan være en sikring du har "røska" løs? E46 har vel sikringer i hanskerommet den og? E39'en min har iallefall det..
BimmerE46 Skrevet November 27, 2008 Forfatter Skrevet November 27, 2008 Har gått over alle sikringer, og alle er HELE! Må nesten bare prøve å ta av dekselet bak hanskerommet og se om alle kontaktene sitter sammen? Men er det noen som vet om det kan være en kontakt/kobling på innsiden av hanskerommet som kan har skapt dette problemet??? Takker for alle svar, håper å få fikset dette snart, ser ikke hvor mye bensin jeg har en gang
Erik S. Skrevet November 27, 2008 Skrevet November 27, 2008 dersom alle skiringer er hele, kan du ha tatt noen ledninger bakpå der. Alle symptomene er hvertfall make til gåen sikring
BimmerE46 Skrevet November 27, 2008 Forfatter Skrevet November 27, 2008 Ja det er jo det jeg ikke fordi jeg tok ikke av dekselet bak hanskerommet, jeg så plussen(ledningen) var bak hanskerommet etter at jeg tredde den gjennom torpedoen så jeg bare henta den med fingrene, og det er vel eneste muligheten jeg kan har dratt ut noe annet, for den gikk litt trått... Men kan det være noen ledninger mellom torpedoen og hanskerommet som er til kombiinstrumentet (speedometeret)??? Takker for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå