Gå til innhold

monterte inn stereo, mistet speedometer, +'n bak hanskeromme


Anbefalte innlegg

Hei, er ny her på siden, og søker litt hjelp. Har skaffet meg en e46 touring 01 mod. Skulle legge opp kabler til stereoen og måtte ta ut batteriet for å dra Plussen (rød) gjennom torpedoen, og da jeg var ferdig med hele opplegget så skulle jeg jo teste dette spetakkelet

Satt i batteriet og startet bilen og dunka rundt, så ser jeg "NEI SÅ DÆVEN" jeg har jo ikke noe speedometer. Alt var helt dødt, det lyser i den, men ikke noe beveger seg. Så hele kombiinstrumentet var dødt, ikke hørte jeg lyden på blinklyset heller (med det virker) Kan ikke se bensinmengde, kan ikke se hvor varm motoren er og ikke KM STAND!

Var på BMW i ski, som trodde at det bare var å omprogrammere software men de kom ikke inn på bilen en gang? Kan det ha noe med at bilen er import å gjøre?

Har noen vært bort i denne feilen før? Takker for svar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket om alle sikringene er hele?

Kan være at du har vært uheldig og kortsluttet noe mens du holdt på å legge opp kabler.

Ellers virker jo dette veldig rart hvis alt funket før. Prøv evt. å koble vekk + ledningen til anlegget ditt fra batteriet og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, alt funket bra før. Skal prøve også å koblet vekk plussen, takk for svar. Ang sikringer så har jeg sjekket alle, og det var hele. Men jeg måtte dra litt i plussen når den var "bak" hanskerommet, for den tredde jeg jo gjennom torpedoen bak batteriet.

Så veit ikke om det kan være noen ledninger der bak hanskerommet som kan ha med men instrumentet å gjøre???

Var på Bmw verksted i dag, og de kom ikke inn på bilen med dataen en gang... Hmmmm???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev inn her tidligere i dag, men noe må tydeligvis ha skjedd, for det står ikke noe nå.

Instrumentpanelet henger fast med to toex-skuer helt i topp. Ut med de to, så kan man ta ut hele "boksen". Bak på denne er det to kontakter med ledninger i. Sjekk om noen av disse er løse, det tar ikke lange tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev inn her tidligere i dag, men noe må tydeligvis ha skjedd, for det står ikke noe nå.

Instrumentpanelet henger fast med to toex-skuer helt i topp. Ut med de to, så kan man ta ut hele "boksen". Bak på denne er det to kontakter med ledninger i. Sjekk om noen av disse er løse, det tar ikke lange tiden.

Du har skrevet her du :P

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=97948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...