sk33to Skrevet November 27, 2008 Skrevet November 27, 2008 Jeg sitter her og lurer på og kjøpe meg en dele bil i tyskland... tenkte på en 535 eller noe slikt og sitte alle deler over på min 520. Mitt spørsmål til dere er : Hvordan kan jeg få fraktet bilen til meg, koster det noe i moms etc for og få den inn? har allerede funnet en 535 som er gått 250.000 km til 8 tusen. Tror ikke jeg går for den men bare ser at det er veldig billig der.... takk for alle svar
Lars89 Skrevet November 27, 2008 Skrevet November 27, 2008 Må betale moms på bil og frakt ved ankomst på kaia (kjør på rød sone). Ellers se http://www.toll.no
sk33to Skrevet November 27, 2008 Forfatter Skrevet November 27, 2008 ok, men det som er her, er at jeg har ikke mulighet og reise ned og hente denne bilen så jeg må få den fraktet til meg, noen som har noen gode tips på hvordan jeg kan få den frakta? og er det ingen måte og unngå moms på denne bilen siden det er en delebil?
Lars89 Skrevet November 27, 2008 Skrevet November 27, 2008 Ta kontakt med et firma, som autrotransport eller http://www.ojt.no/. Må betale moms uansett, hvis ikke er bilen ulovlig å ha stående! Men kan få refundert tysk moms
Der Barockengel Skrevet November 27, 2008 Skrevet November 27, 2008 Det med å få refundert tysk moms kan være endel arbeid.... På de aller fleste delebiler tviler jeg også på at det lar seg gjøre. For å svare på trådstarters spørsmål, så finnes det ikke lovlige måter å unngå å betale moms på en delebil.
BmwKlovn Skrevet November 27, 2008 Skrevet November 27, 2008 Men om du f.eks sulle kjøpt en bil til 8 der nede da, så er jo ikke det ALT for mye i moms igjen holdt jeg på og si. Du får be han skrive litt lavere kjøpssum i kontrakten da vettu, så blir det mindre moms.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå