Deep Dish Skrevet November 28, 2008 Share Skrevet November 28, 2008 Man er på bimmers.no... Man blir kjent med folk og syns det er greit på forumet.LAG EN OFF-TOPIC OG BLI KVITT PROBLEMET. Denne støtter jeg 200%...!! Jeg kommer garantert til å bli en gjenganger der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robel Skrevet November 28, 2008 Share Skrevet November 28, 2008 Hva med den derre "skål" tråden da? Den er oppe i over 80 sider, og ingen har klaga på den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet November 28, 2008 Share Skrevet November 28, 2008 Den er god.. Tror du ikke på meg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet November 28, 2008 Share Skrevet November 28, 2008 Dersom du er redd det er tatt ut av sammenheng kan innlegget og tråden i sin helhet sees her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=97824&postdays=0&postorder=asc&start=15Det er ingen hemmelighet at jeg støttet denne uttalelsen på mange måter. Kanskje har jeg vært for lenge i forsvaret, Utsnittet er i mine øyne tatt ut av sin sammenheng, siden det var et direkte svar på et innlegg som konkret satte spørsmålstegn ved moderatorers testikkelutrustning. Og ja, det spørs om ikke din forsvarsbakgrunn fargelegger din tankegang. I det sivile liv har er det sjelden man treffer på en forventning til å absolutt og ukritisk etterkomme ordre som den som er påkrevet i en militær krisesituasjon. Vel, kanskje bortsett fra innen hundetrening. I stedet for stadig å sette søkelyset på moderatorer og avvente deres syn på ting, burde det være mulig å gjøre oppgavene enklere for moderatorer ved å sette seg inn i, og forsøke å etterkomme regler og retningslinjer. På denne måten vil et forum også i mye større grad regulere seg selv. Det er jo dessuten den jevne forumdeltager som er med på å sette tonen i forumet - og når vi skal være greie mot hverandre, kan vi jo like godt inkludere moderatorene i gruppen "hverandre". Edit: Jeg ser jeg har glemt å plassere disse utover der de skal stå: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 28, 2008 Share Skrevet November 28, 2008 Her var det mye greier.. har ikke sett tråden før nå, så for å begynne akkurat der... nettopp det er årsaken til at noe blir stengt og annet ikke. Jeg rekker ikke å se over alt om dagen, og det er det ikke sikkert moderatorene gjør heller. Eller så kan det hende de som kommer over det er usikre og venter til noen andre kommer over det. Pappa-tråden skulle vært stengt. Utro-tråden er fra 2005 eller noe sånt, mens det fortsatt var lov med OT. Den har bare levd fryktelig lenge. Det er også eneste grunn til at den ikke har blitt stengt. Når det gjelder en OT-kategori, så NEI, det løser ikke alle problemene! Jeg har tenkt tanken mer enn en gang, men det er så mange her som ikke vil ha off topic på forumet at med en gang vi tilfører en slik kategori, så vil det bli bråk. Det var det som gjorde at det i første omgang ble bil/BMW og ferdig med det. Kategorien i seg selv er lett å styre unna, men de fleste her inne bruker nok "Vis nye innlegg", og den viser nye innlegg uavhengig av hvilken kategori de er i. Dermed ville man fått opp alle OT-tråder selv om de lå i egen kategori, og uten mulighet for å velge de vekk. Men igjen, dette bunner ut i ressurser. Vi kunne moddet søket til å utelukke en OT-kategori (det lar seg nok gjøre), eller vi kunne kanskje på noe vis fått til et parallellt forum med samme brukerdatabase, men som ikke delte søkemotor etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet November 28, 2008 Share Skrevet November 28, 2008 Dersom du er redd det er tatt ut av sammenheng kan innlegget og tråden i sin helhet sees her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=97824&postdays=0&postorder=asc&start=15Det er ingen hemmelighet at jeg støttet denne uttalelsen på mange måter. Kanskje har jeg vært for lenge i forsvaret, Utsnittet er i mine øyne tatt ut av sin sammenheng, siden det var et direkte svar på et innlegg som konkret satte spørsmålstegn ved moderatorers testikkelutrustning. Nå har diskusjonen din gått over til kverulering. Fredrik skriver at de ikke trenger store baller for å stenge en tråd.. en hvilken som helst slags tråd er det jeg oppfatter dette som.. På tråden jeg linket til kan du også se wabby sitt innlegg som Fredrik på en måte har svart på. Også her refereres det til "en tråd", som vel betyr tråder på generelt grunnlag.. Det skrives: "Jeg begynner å bli satans lei av PINGLETE moderatorer som ikke har BALLER til å si ifra når de stenger en tråd." Når det kommer til forsvarsbakgrunn er det ikke til å stikke under en stol at du lærer en hel del ting i forsvaret når det kommer til respekt og lydighet samt vanlig orden og oppførsel ovenfor andre medmennesker. Dersom jeg av EGEN fri vilje velger å melde meg inn i ett forum, må jeg akseptere de lover og regler Admin og moderatorene har satt. Jeg aksepterer også at disse kan endres, og at det er moderatorene som i sin suverenitet håndhever deres regler. Dersom jeg ikke aksepterer dette kan av egen vilje slutte å besøke forumet, så det er ikke tvang og kan dermed ikke sidestilles med direkte diktatur.. Som regel finner jeg liten grunn til å kritisere moderatorenes handlinger, men om jeg gjør og har ett saklig argument oversendes dette til moderator på PM.. At forumets brukere er med å "viser vei" kan vel sees på å være en positiv ting, men da dette går over til å bli sure innlegg, er det da like positivt? Dersom det er med på å gjøre stemningen bedre kan jeg også legge ved noen smileys som leserne kan sette ut hvor de vil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet November 28, 2008 Share Skrevet November 28, 2008 Den er god.. Tror du ikke på meg? Var til mr andersen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet November 28, 2008 Share Skrevet November 28, 2008 Nå har diskusjonen din gått over til kverulering. Ok, når du ramler ned på et slik lavt nivå i måten å diskutere på at du trekker andres andres verdier og standpunkter i tvil, bruker ikke jeg tid på å lese resten av innlegget ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet November 28, 2008 Share Skrevet November 28, 2008 Nå har diskusjonen din gått over til kverulering. Ok, når du ramler ned på et slik lavt nivå i måten å diskutere på at du trekker andres andres verdier og standpunkter i tvil, bruker ikke jeg tid på å lese resten av innlegget ditt. Du får lese resten og se om du igjen kan si at quoten er helt uten sammenheng.. Hele poenget er vel at jeg nå føler du diskuterer for å diskutere og med andre ord blir det bare kverulering.. Du er heller ikke noen gullunge når det gjelder mine verdier er du vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedtouch Skrevet November 28, 2008 Share Skrevet November 28, 2008 Jeg jobber som automatiker i Aibel A/s. Der bør du kannsje høre. Når jeg fikk jobb der i august hadde dem over 400 stk innleigd så da var det ikke vanskelig å få jobb, vet ikke hvordan det er nå. Aibel har jo drift og vedlikehold på 50% av den norske kontinentalsokkelen+ en del prosjekter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedtouch Skrevet November 28, 2008 Share Skrevet November 28, 2008 jeg har fagbrev som elektrikker, div offshore kurs til 60 lapper. er flink og effektiv til å jobbe. men har søkt på rundt 100 plattform jobber men 0 svar:(og nå er det jo dårligere tider i tillegg... men søkte på rundt 4-5 suplybåter og fikk jobb med en gang. så man må nok jobbe seg oppover. eneste måten du får jobb på plattform er vis du har offshore erfaring Viss du skal være på en plattform ja og nekter og bevege deg rundt på litt forskjellige installasjoner så er dette sant. Det var gjort med en søknad og ett intervju for meg å få meg jobb offshore.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet November 28, 2008 Share Skrevet November 28, 2008 Her var det mye greier.. har ikke sett tråden før nå, så for å begynne akkurat der... nettopp det er årsaken til at noe blir stengt og annet ikke. Jeg rekker ikke å se over alt om dagen, og det er det ikke sikkert moderatorene gjør heller. Eller så kan det hende de som kommer over det er usikre og venter til noen andre kommer over det.Pappa-tråden skulle vært stengt. Utro-tråden er fra 2005 eller noe sånt, mens det fortsatt var lov med OT. Den har bare levd fryktelig lenge. Det er også eneste grunn til at den ikke har blitt stengt. Når det gjelder en OT-kategori, så NEI, det løser ikke alle problemene! Jeg har tenkt tanken mer enn en gang, men det er så mange her som ikke vil ha off topic på forumet at med en gang vi tilfører en slik kategori, så vil det bli bråk. Det var det som gjorde at det i første omgang ble bil/BMW og ferdig med det. Kategorien i seg selv er lett å styre unna, men de fleste her inne bruker nok "Vis nye innlegg", og den viser nye innlegg uavhengig av hvilken kategori de er i. Dermed ville man fått opp alle OT-tråder selv om de lå i egen kategori, og uten mulighet for å velge de vekk. Men igjen, dette bunner ut i ressurser. Vi kunne moddet søket til å utelukke en OT-kategori (det lar seg nok gjøre), eller vi kunne kanskje på noe vis fått til et parallellt forum med samme brukerdatabase, men som ikke delte søkemotor etc. Og respekterer Gunnar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet November 28, 2008 Share Skrevet November 28, 2008 Du får lese resten og se om du igjen kan si at quoten er helt uten sammenheng.. Sitatet stammer som sagt fra et konkret eksempel der moderator blir stilt et ledende spørsmål - på en måte som er satt på spissen. Sitatet passer derfor egentlig veldig bra til mitt hovedpoeng; du får egentlig den moderatoren du ber om/fortjener: Ved kontroversielle/provoserende utfall kan man forvente et temmelig bastant svar - legger man fram presentasjonen på en saklig og informativ måte, forventes tilsvarende respekt fra moderator. Dessuten; moderatorer har begrenset tid til disposisjon - man kan ikke alltid forvente det utrolige fra dem når det gjelder oppmerksomhet omkring detaljer. Så til det som jeg ville si spesifikt til deg: Det er fullt mulig å være fundamentalt uenige om helt grunnleggende fakta - og være uenige over lang tid - uten at dette skal gå på bekostning av gjensidig respekt, eller at man skal måtte ty til stempling av motstanderens argumentasjon som demagogi, kverlulering, trangsynthet osv. Hele poenget er vel at jeg nå føler du diskuterer for å diskutere Da tar du nok feil. Du er heller ikke noen gullunge når det gjelder mine verdier er du vel? Hvis jeg har dratt en vits en gang som du har tatt bokstavelig, håper jeg du kan gi beskjed på PM snarest om hvilken konkret hendelse det var, slik at vi kan avklare dette. Men skal vi se; BreitBaus verdier: Solid norsk ungdom fra Innlandsnorge med et vennlig omtenksomt indre som bryr seg om dem rundt seg, sterk vilje til å gjennomføre det han har satt seg fore; og hvis jeg ikke tar helt feil med en liten artistisk touch oppi fagmannsdelen. Hva er det egentlig som er galt med disse verdiene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet November 28, 2008 Share Skrevet November 28, 2008 Vel.. Nå tar du meg litt "bakfra" kan du si Jeg har nok brukt ordet kverulering feil, i den forstand at jeg uttalte det fordi jeg ikke følte du helt forsto (eller ville forstå) hva jeg mente med å linke direkte til en tekst i en moderators innlegg.. M.a.o. følte jeg du diskuterte uten tilstrekkelig grunngivning noe jeg ser på som kverulering.. Når jeg ser du har ett helt annet syn på innlegget til Fredrik, noe jeg forøvrig ikke er uenig i, kan jeg jeg ikke annet enn å beklage uttalelsen, siden uttalelsen jeg kom med kom på feil grunnlag.. Det er fullt mulig å være fundamentalt uenige om helt grunnleggende fakta - og være uenige over lang tid - uten at dette skal gå på bekostning av gjensidig respekt, eller at man skal måtte ty til stempling av motstanderens argumentasjon som demagogi, kverlulering, trangsynthet osv. Dette er jeg helt enig i, og jeg er ikke sen med å beklage en uttalelse når jeg ser den kom på feil/urettferdig grunnlag.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet November 28, 2008 Share Skrevet November 28, 2008 Vel.. Nå tar du meg litt "bakfra" kan du si Med fare for at noen ser på meg som fordomsfull og sneversynt: Æsj! (Men, hei, noen av oss må ta på oss rollen med å være fordomsfulle og sneversynte også.) Når jeg ser du har ett helt annet syn på innlegget til Fredrik, Nemlig, det var nok det problemet var. Rart det der, selv om man ser ting forskjellig, er man gjerne ikke så uenige som det kan se ut ved første øyekast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå