Lars89 Skrevet November 28, 2008 Skrevet November 28, 2008 Forbruket var litt over normalt ja... Er mer enn min bruker, og jeg har 2.5, firhjulstrekk og stasjonsvogn! Kan absolutt ha noe med slitt motor å gjøre. Toppen er ihvertfall bare å hive til h...
Muztang289 Skrevet November 28, 2008 Forfatter Skrevet November 28, 2008 Hehe ja.. =p Men, er det trygt å kjøre med bilen nå? Det værste som kan skje, er vel bare det at motoren ikke vil gå 100% siden eksosen ikke blåses ordentlig ut og friskluft ikke kommer ordentlig inn igjen? Motoren vil vel bare kveles, kan vel umulig skje at stempelet vil slå i noen av ventilene siden kammen kun åpner ventilene og dem lukkes automatisk igjen pga fjæra?
Hauso Skrevet November 29, 2008 Skrevet November 29, 2008 den motoren må du bare kaste.. den kammen så ut til å ha sett sine beste dager for et par år sia:P Drikkeproblemet kan ha noe med at lambdasonden din er gåen? går bilen jevnt på tomgang, og reagerer raskt på gassen?
Muztang289 Skrevet November 29, 2008 Forfatter Skrevet November 29, 2008 den motoren må du bare kaste.. den kammen så ut til å ha sett sine beste dager for et par år sia:P Drikkeproblemet kan ha noe med at lambdasonden din er gåen? går bilen jevnt på tomgang, og reagerer raskt på gassen? Hehe, ja motoren har vel gått sitt.. Men den går jo forsatt bra da, eneste problemet er tikking og drikking.. =P Bilen går jevnt på tomgang, den svaier litt imellom 1000-900 eller 900-800, aldri mer enn 100 rpm opp eller ned.. Så vil si den går jevnt ja iforskjell til hva den gjør om jeg kobler ut LMM.. Om bilen reagerer raskt på gassen, ja det gjør den jo, det er aldri noe jeg har tenkt over eller irritert meg over, så den gjør nok det ja..
Rogern Skrevet November 29, 2008 Skrevet November 29, 2008 Jeg byttet nettop motor i en 318i m40. Den hadde 1 cm slakk på den ene råden. Filma den rett før jeg tok den ut
Jørgen-Fastbmw Skrevet November 29, 2008 Skrevet November 29, 2008 HEH ? en SENTIMETER ? det er masse det ..
Muztang289 Skrevet November 29, 2008 Forfatter Skrevet November 29, 2008 Jeg byttet nettop motor i en 318i m40. Den hadde 1 cm slakk på den ene råden.Filma den rett før jeg tok den ut Du har en mer hamre lyd i motoren, det har ikke jeg.. Jeg har bare tikking, ikke noen andre ulyder..
Rogern Skrevet November 29, 2008 Skrevet November 29, 2008 HEH ? en SENTIMETER ? det er masse det .. Aldri sett så stor klaring før jeg nei. Bilen ble kjørt ganske lenge før motorn ble byttet, rart det holdt.. Eieren har det med å starte opp for så å ruse motorn mens han slurer seg ut av carporten. Jeg vet fordi mitt tidligere soverom hadde vindu ut mot carporten. Har sagt det til han flere ganger att motorn burde få en sjanse til å få oljetrykk før han ruser ivei. Dette tar han ikke til seg...
Muztang289 Skrevet November 29, 2008 Forfatter Skrevet November 29, 2008 Ehh... Var ute en liten tur nå, har kommet endel sludd så måtte leke meg litt forsiktig med bilen..=p En ting jeg merket nå, var at den tikket sånn som den gjorde igår da den startet, men når jeg parkerte, så lå turtallet utrolig jevnt og pent et sted imellom 900-800 rpm, og den tikket ikke sånn som den gjorde igår.. Nå tikker den sånn som den alltid har gjort, altså helt vanlig slitt kam tikking lissom.. =P Noen som vet hva som skjer med motoren med tanke på at igår var den anderledes, og idag er den frisk igjen?
Muztang289 Skrevet November 30, 2008 Forfatter Skrevet November 30, 2008 Ingen som vet hva som kan ha gjort så den går bra igjen?? Tror selv kanskje de ventiljustererne som ble snakket om tidigre her som jeg ikke måtte røre, siden dem justerte seg automatisk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå