Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forbruket var litt over normalt ja... Er mer enn min bruker, og jeg har 2.5, firhjulstrekk og stasjonsvogn!

Kan absolutt ha noe med slitt motor å gjøre. Toppen er ihvertfall bare å hive til h...

Skrevet

Hehe ja.. =p

Men, er det trygt å kjøre med bilen nå?

Det værste som kan skje, er vel bare det at motoren ikke vil gå 100% siden eksosen ikke blåses ordentlig ut og friskluft ikke kommer ordentlig inn igjen?

Motoren vil vel bare kveles, kan vel umulig skje at stempelet vil slå i noen av ventilene siden kammen kun åpner ventilene og dem lukkes automatisk igjen pga fjæra?

Skrevet

den motoren må du bare kaste.. :D den kammen så ut til å ha sett sine beste dager for et par år sia:P Drikkeproblemet kan ha noe med at lambdasonden din er gåen? går bilen jevnt på tomgang, og reagerer raskt på gassen?

Skrevet
den motoren må du bare kaste.. :D den kammen så ut til å ha sett sine beste dager for et par år sia:P Drikkeproblemet kan ha noe med at lambdasonden din er gåen? går bilen jevnt på tomgang, og reagerer raskt på gassen?

Hehe, ja motoren har vel gått sitt.. Men den går jo forsatt bra da, eneste problemet er tikking og drikking.. =P

Bilen går jevnt på tomgang, den svaier litt imellom 1000-900 eller 900-800, aldri mer enn 100 rpm opp eller ned.. Så vil si den går jevnt ja iforskjell til hva den gjør om jeg kobler ut LMM..

Om bilen reagerer raskt på gassen, ja det gjør den jo, det er aldri noe jeg har tenkt over eller irritert meg over, så den gjør nok det ja..

Skrevet
Jeg byttet nettop motor i en 318i m40. Den hadde 1 cm slakk på den ene råden.

Filma den rett før jeg tok den ut :wink:

Du har en mer hamre lyd i motoren, det har ikke jeg..

Jeg har bare tikking, ikke noen andre ulyder..

Skrevet
HEH ? en SENTIMETER ? det er masse det ..

Aldri sett så stor klaring før jeg nei. Bilen ble kjørt ganske lenge før motorn ble byttet, rart det holdt..

Eieren har det med å starte opp for så å ruse motorn mens han slurer seg ut av carporten. Jeg vet fordi mitt tidligere soverom hadde vindu ut mot carporten.

Har sagt det til han flere ganger att motorn burde få en sjanse til å få oljetrykk før han ruser ivei. Dette tar han ikke til seg...

Skrevet

Ehh...

Var ute en liten tur nå, har kommet endel sludd så måtte leke meg litt forsiktig med bilen..=p

En ting jeg merket nå, var at den tikket sånn som den gjorde igår da den startet, men når jeg parkerte, så lå turtallet utrolig jevnt og pent et sted imellom 900-800 rpm, og den tikket ikke sånn som den gjorde igår.. Nå tikker den sånn som den alltid har gjort, altså helt vanlig slitt kam tikking lissom.. =P

Noen som vet hva som skjer med motoren med tanke på at igår var den anderledes, og idag er den frisk igjen?

Skrevet

Ingen som vet hva som kan ha gjort så den går bra igjen??

Tror selv kanskje de ventiljustererne som ble snakket om tidigre her som jeg ikke måtte røre, siden dem justerte seg automatisk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...