Reef89 Skrevet Desember 8, 2008 Forfatter Skrevet Desember 8, 2008 Luftfuktighet feks? Test på en solskinnsdag hvor du vasker bilen. Fusker den etterpå så er det ennå mer sikkert at det er den ja jeg vasket bilen endag her nå, da var det tørt og alt fint . så vasket jeg, og da jeg var på vei til å rygge ut begynte den å fjuske. stoppet også . så da er det lambdasensor??
Raymond Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 Hva med å prøve og utelukke?!?! vi sitter bare å tipser deg om hva du bør sjekke.. vi har ikke sjekka bilen din!! sorry for at jeg klikker slik men, leser igjennom tråden og det virker ikke som du gjør noe av det du får tips om... Du sa lambda var gåen med dårlig ledninger???? HVA MED Å SJEKKE DETTE!?! beklager for litt klikk
Reef89 Skrevet Desember 8, 2008 Forfatter Skrevet Desember 8, 2008 Hva med å prøve og utelukke?!?! vi sitter bare å tipser deg om hva du bør sjekke.. vi har ikke sjekka bilen din!! sorry for at jeg klikker slik men, leser igjennom tråden og det virker ikke som du gjør noe av det du får tips om...Du sa lambda var gåen med dårlig ledninger???? HVA MED Å SJEKKE DETTE!?! beklager for litt klikk den har jeg skjekket og ledningene er fikset samme med å skjekke hjernen. det er jo allerede sagt. er vel ingen andre ting som har blitt nevnt da. den føleren har jeg ikke skjekket ennå, heller ikke sikker på hvor den er, men som Fliid sier. Så finner vel den til slutt. men vist den er frempå med motoren så får den ikke vann på seg vertfall, alt der er tørt. så slapp av:)
Raymond Skrevet Desember 9, 2008 Skrevet Desember 9, 2008 Luftfuktighet feks? Test på en solskinnsdag hvor du vasker bilen. Fusker den etterpå så er det ennå mer sikkert at det er den ja jeg vasket bilen endag her nå, da var det tørt og alt fint . så vasket jeg, og da jeg var på vei til å rygge ut begynte den å fjuske. stoppet også . så da er det lambdasensor?? Ok, mulig jeg missforsto da beklager jeg.. skjønte bare av denne at lambda ikke var sjekket enda..
e36touring Skrevet Desember 9, 2008 Skrevet Desember 9, 2008 det du kan prøve og gjøre er og se på veivføleren i framkant av veiva når fusken er der, om triggerhjulet, eller tuppen på føleren er fuktig, for hvis den er det så får ikke hjernen rett signal fra føleren til å finne posisjonen på motoren slik at den får sendt ut tenning til rett sylinder i rett tid. Men har du plate under motoren på din bil? Det hindrer en god del vannsprut på front av motoren. Håper dette var til hjelp.
e36touring Skrevet Desember 9, 2008 Skrevet Desember 9, 2008 det du kan prøve og gjøre er og se på veivføleren i framkant av veiva når fusken er der, om triggerhjulet, eller tuppen på føleren er fuktig, for hvis den er det så får ikke hjernen rett signal fra føleren til å finne posisjonen på motoren slik at den får sendt ut tenning til rett sylinder i rett tid. Men har du plate under motoren på din bil? Det hindrer en god del vannsprut på front av motoren. Håper dette var til hjelp.
Reef89 Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Skrevet Desember 9, 2008 det du kan prøve og gjøre er og se på veivføleren i framkant av veiva når fusken er der, om triggerhjulet, eller tuppen på føleren er fuktig, for hvis den er det så får ikke hjernen rett signal fra føleren til å finne posisjonen på motoren slik at den får sendt ut tenning til rett sylinder i rett tid. Men har du plate under motoren på din bil? Det hindrer en god del vannsprut på front av motoren.Håper dette var til hjelp. ja oki, men er den føleren der med det store tann hjulet helt nede under viftereim og kjølevifte? det er en føler greie også fremmpå på toppen av motoren nesten, rett foran vifta. hvis det er den går det at den blir byttet da?
Halvor89 Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Jeg stjeler tråden her litt jeg, siden jeg har et lignende problem på min IS. Spess når det er fuktig ute, men skjer også når det er tørt: Når jeg kjører, så kutter den plutselig helt ut (akkurat som man vrir av tenninga), så er den sånn i 2-3sek. Så kommer den igjen. Det har også skjedd når bilen står stille. Og da stopper den jo helt. Siden motoren ikke har noe turtall så den får henta seg inn igjen. Den starter som oftest med en gang når jeg vrir om tenninga, men det skjer noen ganger at "tenningssekvensen" varer litt lenger. Noen som har noen vorslag på hva dette kan være. Eneste jeg har lagt merke til som jeg TROR ikke er som det skal, er at når jeg kun vrir om tenninga, så er det et relè ved innsuget som står og summer, akkurat som en kontaktor som ikke slår inn helt. Noen sa til meg at dette var TPS-sensoren, men veit ikke om det stemmer. Uansett, noen som veit hva som kan være feiL ?
Reef89 Skrevet Desember 10, 2008 Forfatter Skrevet Desember 10, 2008 akkurat nå ser jeg på føleren til veiva. motoren fjusket nettopp. men det er ikke vått der den er bare full av skit og olje. kan det være årsaken???
e36touring Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 det kan være feilen ja, prøv å gjør rein tuppen på føleren og se om det blir noe forskjell...
just_me Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Har samme problem med min. Eneste som som er hos meg, er at jeg mangler ett deksel under så det spruter vann på viftereima. Da fusker den, lysene blir svakere, varer i 2-3 sek, så er den tilbake i fin form. Reima piper også rett før den blir fin igjen. Sikker på at det ikke bare er dette?
vetu03 Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 318is'en jeg hadde fusket også i regnvær. Bytte av lambda fikset det. Samme her, bilen fusket når det var vått eller fuktig. Byttet lambda og det har aldri vært noe problem igjen. Trengte ikke å ha kjørt en gang, bare den ble startet når det var regn eller hadde regnet så hadde jeg problemet.
Reef89 Skrevet Desember 11, 2008 Forfatter Skrevet Desember 11, 2008 Har du byttet lambda føler? skal, venter på del:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå