Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en 320 tdi i garasjen... har søkt litt på nettet om det går å sette dumpventil på diesel bile... leser veldig mye forkjellig om det...

går det an å sette dumpventil på tdi???

Skrevet

Har en kompis med A3 1.9tdi som lurer på det samme, og han har forhørt seg med et firma som heter ES-tuning, som skal chippe bilen hans, og de sa at dette gikk an?

Mens diskusjoner om dette temaet på gatebil.no, bilforumet og diskusjon.no sier at det ikke går.

Derimot kan man montere en elektrisk trigget dumpvalve hvis man veldig gjerne vil ha lyden!

Skrevet

Det går fint det. Jeg kjøpte nesten en 95 mod a6 2,5 tdi med dumpvalve. Hver gang jeg clutchet ble all luften sluppet ut. Kul lyd, men tåpelig for da må jo turboen jobbe opp trykk igjen.

Skrevet

Trodde det ikke gikk an fordi lyden kom når u lukket gasspjeldet.. Og den slapp ut det trykket som var i rørene.. Og dieselmaskiner er jo annerledes der..

Skrevet

noen få dieselbiler har gasspjeld, men de fleste ikke. disse krever en elektronisk dingseboms som åpner en dumpventilen, kobles som regel via en bryter på gasspedalen og har absolutt ingen annen funksjon enn å si "pyyytsjjjhh"

Skrevet

Haha, litt teit da.. Kjører med 1200 omdreininger i sentrum og du hører plutelig "pyyyytshj" som om den hadde ladet seg opp.. Med andre ord: Det er bare en "høytaler?"

Skrevet

Rett og slett bare en elektrisk dump man kobler inn på enten gasspedal eller på kabler forann i motor rom.. er noen løsninger på det med tror de fleste har bryter på pedalen.. vil bli pyyyysj lyd men ikke så kraftig som på bensin turbo siden diesel motor stort sett ikke har spjeld..

Annen ting du kan gjøre er og sette på kn filter og litt grovere eksos og skru opp litt trykk det å poffer og uler noe jæveli.. Flere som har stusset i om chevroleten min er bensin motor med utroli harde gange.. :o Å den høres ut som den dump på.. men er jo v8 med 1 bar trykk da.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...